VENEDİK: SULU BOYA FIRÇASI İLE ÇİZİLMİŞ KENT

388913 Kas 2013Gezi Notu
GÜRSEL BEKTAŞGÜRSEL BEKTAŞGezgin13 Kas 201338890 Yorum

Yürümek ve kaybolmak için en elverişli şehir.

Çizgisiz dosya kağıdına sulu boya fırçası ile birbirini kesen çizgiler çekerseniz bir parça Venedik olur. Bir deniz taşar da sokakları doldurursa bir parça daha Venedik olur. Her bir pencereyi bütün renklere boyar, bütün ülkelerin turistlerini sokaklarına alıştırır, peşi sıra Adriyatik'in kılcal damarlarına ya da başka bir deyişle “su sokak”larına gondolları iterseniz; işte orası Venedik olur.
Venedik

Venedik’e gidip de San Marco Meydanı’nı görmemek olmaz. Her yanda güvercinlerin olduğu bu meydanda San Marco Bazilikası vardır. Her yıl dünyanın bir  çok yerinden turistler burayı görmeye gelmektedirler.
Venedik-1

Venedik’in en güzel malikânelerine ev sahipliği yapan Canal Grande (Büyük Kanal)  görülmeye değerdir. Ağır ağır su üstünde süzülen gondollarda seyahat eden turistler etrafa göz atıp gösterişli evlerden gözlerini alamazken, kanal etrafındaki restoranlarda yemeklerini yiyen ziyaretçiler ve sıcaktan bunalıp ayaklarını Adriyatik’e sokan gezginler de onları büyük bir keyifle seyredip, fotoğraflarını çekmektedir.
Venedik-2

Venedik için bir alışveriş cenneti diyebiliriz. Dünyanın en ünlü markalarının hemen yanındaki pazarlarda satılan kıyafetler de göz alıcı bir güzelliğe sahipler.

Venedik’in sokaklarında yürürken kaybolmak ise an meselesidir. Daha doğrusu kaybolmazsınız ama tam olarak nerede olduğunuzu da bulamaz ya da tarif edemezsiniz. Çıkmaz sokakları ya da başka bir deyişle kanala çıkan sokakları; güneşi diklemesine alınca gözünüzü kamaştıran gökyüzü ve birdenbire koyu bir gölge karşılar sizi. Venedik, damarlarından kan yerine su geçen yaşlı bir kadını andırır. Zarif değil ama bakımlıdır. Karışık sokaklarıyla çok kişiyi aldatmış, inandırıcı olmayan bir iz bırakır.
Venedik-3

Gondolları olmasa vitaminsiz kalacak kadar yeşil suyu vardır, sanki bütün gondollar şehrin bir köşesinden ötekine durmadan hayat taşır. Çok damarı varken kalbi olmayan bir şehir Venedik. Adriyatik’ e sırtını vermese –ki bu bence onun bitimsiz dulluk maaşıdır, çok yaşamaz.

Ayrıca tüm bu tarihi mekanları ve sokaklarının yanında Venedik resminin sergilendiği yer olan Güzel Sanatlar Akademisi, Rönesans döneminin önemli eseri olan Doge (Düka) Sarayı ve 10.yy.da inşa edilen Campanile (Çan Kulesi) görülmesi gereken diğer önemli noktalardır.
Venedik-4

Parochia S. Cassan meydanı ise oturup soluklandığım, keyif aldığım bir meydandır. Her ne kadar ünlü olmasa da bu meydan, gidecek olanlara tavsiyemdir.

<<<<<<<

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ca Rosada, San Gallo Apartment, The Red House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Appartamento San Marco, Jacopo Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ca' Luminosa, Vittoria Apartment, Locappart San Polo tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.