VIETNAM’IN YASAK ŞEHRİ HUE VE HOI AN

Gece saat 23:00´de Hanoi’den kalkacak olan Hue trenimiz için Ha Long Bay´e veda ederek karayolu ile Hanoi´ye geri döndük. Otobüs, uçak, tuktuk, minibüs, bot, tekne, gemi derken seyahatimizin bir başka ulaşım aracına binmenin heyecanı içindeydik. Çünkü kendi adıma ilk defa yataklı trende seyahat edecektim. Yatakların dar olmasına rağmen yorgunluktan kesintisiz sabaha kadar uyuduğum ve uykudan en çok zevk aldığım gecelerden biri olmasına sebep oldu bu trenle yolculuk…

800 kilometrelik tren yolculuğunun ardından Pazar günü öğle saatlerinde UNESCO koruması altındaki yasak şehir  Hue´ye vardık. Eskiden Vietnam İmparatorluk´un başkenti olan Hue´de parfüm nehri – eskiden koku saldığı için parfüm nehri denmiş ama artık kokudan eser yok maalesef –, yedi katlı Pagoda, Yasak Mor Şehir, Tu Duc mezarlığı, görülecek yerler arasında.
Hue

Hue-1

Ertesi gün yeniden karayolu ile Fransız kolonisi olan Hoi An´a doğru hareket ediyoruz. Mimari yapısına hiç dokunulmamış masal gibi bir şehir. Eğer buraya gitme şansınız olursa kesinlikle en az 3 gün ayırın, kaldığımız süre 1 gün 1 gece ve bu zaman şehri tümüyle yaşamamıza yetmedi maalesef…
Hue-2

Hue bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

16. yüzyılda liman şehri olan Hoi An´da görülecek yerler ve yapılacaklar arasında Japon köprüsü, nehir üzerinde bot turu, pazar sokağında alışveriş ve tabii ki delicesine pazarlık…
Hue-3

Bu arada Vietnam´da dişleri lake ile kapatmak bir saygınlık belirtisi, portre fotoğraf çekmekten zevk alıyorsanız Vietnamlılar’ı güldürmeniz gerekecek. Vietnamlı bir teyzenin dişlerini görüntüleyebilmek için yaptığım yapmacık gülümseme ‘hihihihi’ hem kadının da aynı şekilde ‘hihihihi’´lemesi ile sonuçlandı hem de tüm gezi boyunca bu an Rozi ile benim aklımızdan hiç silinmedi.
Hue-4

Bir sonraki gün ise üzülerek güzel şehir Hoi An´dan ayrıldık ve Ho Chi Minh´e yapacağımız uçak seyahatimiz için yola başladık.

Hue şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Khanh's Home, The Purple Hue Homestay, Hue Sweethouse Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Guest House Maika, Kenvin Homestay, Hue Sweethouse 2 Homestay. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Phu Mong Garden House, Mango Villa, Ana Mandara Hue Beach Resort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sunshine hostel 3 Huế, LÁ HOMESTAY, Homestay Minh Nguyên tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Hue aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

IŞIL ATAKER

Gezmek, seyahat etmek, gözlemlemek, fotoğraf çekmek, uçak, otobüs, araba farketmeksizin herhangibir araca binip bir yerlere gidiyor olma hissini yaşamak, konser, film, sinema, festival, ne varsa hepsine yetişmek, trekking, rafting, bisiklet, içinde aktivite barındıran ne var ise içinde bulunmak ve tüm bu yaşadıklarıma dair hislerimi,...