VIETNAM’IN YASAK ŞEHRİ HUE VE HOI AN

466412 Kas 2013Gezi Notu
IŞIL ATAKERIŞIL ATAKERSilver Yazar12 Kas 201346640 Yorum

Gece saat 23:00´de Hanoi’den kalkacak olan Hue trenimiz için Ha Long Bay´e veda ederek karayolu ile Hanoi´ye geri döndük. Otobüs, uçak, tuktuk, minibüs, bot, tekne, gemi derken seyahatimizin bir başka ulaşım aracına binmenin heyecanı içindeydik. Çünkü kendi adıma ilk defa yataklı trende seyahat edecektim. Yatakların dar olmasına rağmen yorgunluktan kesintisiz sabaha kadar uyuduğum ve uykudan en çok zevk aldığım gecelerden biri olmasına sebep oldu bu trenle yolculuk…

800 kilometrelik tren yolculuğunun ardından Pazar günü öğle saatlerinde UNESCO koruması altındaki yasak şehir  Hue´ye vardık. Eskiden Vietnam İmparatorluk´un başkenti olan Hue´de parfüm nehri – eskiden koku saldığı için parfüm nehri denmiş ama artık kokudan eser yok maalesef –, yedi katlı Pagoda, Yasak Mor Şehir, Tu Duc mezarlığı, görülecek yerler arasında.
Hue

Hue-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Ertesi gün yeniden karayolu ile Fransız kolonisi olan Hoi An´a doğru hareket ediyoruz. Mimari yapısına hiç dokunulmamış masal gibi bir şehir. Eğer buraya gitme şansınız olursa kesinlikle en az 3 gün ayırın, kaldığımız süre 1 gün 1 gece ve bu zaman şehri tümüyle yaşamamıza yetmedi maalesef…
Hue-2

16. yüzyılda liman şehri olan Hoi An´da görülecek yerler ve yapılacaklar arasında Japon köprüsü, nehir üzerinde bot turu, pazar sokağında alışveriş ve tabii ki delicesine pazarlık…
Hue-3

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Bu arada Vietnam´da dişleri lake ile kapatmak bir saygınlık belirtisi, portre fotoğraf çekmekten zevk alıyorsanız Vietnamlılar’ı güldürmeniz gerekecek. Vietnamlı bir teyzenin dişlerini görüntüleyebilmek için yaptığım yapmacık gülümseme ‘hihihihi’ hem kadının da aynı şekilde ‘hihihihi’´lemesi ile sonuçlandı hem de tüm gezi boyunca bu an Rozi ile benim aklımızdan hiç silinmedi.
Hue-4

Bir sonraki gün ise üzülerek güzel şehir Hoi An´dan ayrıldık ve Ho Chi Minh´e yapacağımız uçak seyahatimiz için yola başladık.

Hue şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Cat An Hostel, Hotel La Perle, The Scarlett Boutique Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Binh An Guesthouse, Maison Vu Tri Vien gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Anh Tuan Guesthouse, Minh Tam Guesthouse, Thanh Hien Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Hue aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Hue şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Hue Oteller Hue Havalimanı Özel Transferleri (16.48 €), Da Nang'dan: Hue'nun Mirası (49.43 €), Döngü Rickshaw tarafından Hue Şehir: Yarım Gün Private Tour (18.13 €), Giriş Ücretleri ve Öğlen Yemeği ile Tam Gün Hue Kent Turu (74.97 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.