Viyana Seyahati

Tatilden dönüşte hemen yazma fırsatı bulamadım. Aslında yazma süresini açmak da doğru değil, unutuluyor bazı şeyler. Ama yılbaşı, işe başlama derken zaman uzadı :)

Viyana, Budapeşte ve Prag seyahetini kendime göre en güzel zamanda yaptık. Noel kutlama haftasında :)

Viyana, Avusturya'nın başkenti. Birçok kişiye göre de sanatın başkenti Viyana. Osmanlı döneminde kapılarına dayandığımız ancak bir türlü alamadığımız Viyana...

Şinitzel yemeden dönülmez..

Öncelikle gitmeden önce çok araştırdım nerede ne yenir, nereleri gezilir, ulaşım nasıl diye... Deneyip beğendiğim beğenmediğim şeylerden bahsedeceğim.

Viyana şehri diğer Avrupa ülkelerine göre de çok pahalı bir şehir. Bu yüzden en kısa burada kalıyoruz. Biz 2 gün burada kaldık. Kaldığımız süreçte de çoğunlukla yürüyerek gezdik her yeri. Tabi bu yüzden ayaklarımıza kara sular indi.

Sıcak şarap keyfi..

Viyana'da Ulaşım

Havalimanından şehir merkezine otobüs ve tramvay ulaşımları bulunuyor. Şehir merkezinde de her yeri yürüyerek gezmek mümkün. Tabi yürümeyi sevenler için... Şehir haritası elde ederek de tramvay ve metro ile her yeri gezmek mümkün.

Metro, tramvay ve otobüslerde tek tip bilet geçiyor. Türkiye'de alışkın olmadığımız bir sistem mevcut. Bileti güven esasına dayalı basılıyor. Kontrol olduğunda bilet bulunmaz ise 100 Euro cezası olduğu söylendi ama biz oradayken hiç kontrole denk gelmedim.

Bir de Viyana düz bir şehir olduğundan bisiklette iyi bir ulaşım aracı olacaktır. Çok yaygın olarak da kullanılıyor.

Viyana'da Ne Yenir

Viyana'da Tatlı ve Kahve: Yemek olarak tatlı ve kahveleri çok ünlü. Osmanlının bıraktığı çuvallardan kahveyi bulup Avrupa'ya yayan yer olarak biliniyor. Gerçekten kahveleri harika.

Demel Pastanesi'nin meşhur ettiği Apfelstrudel'in mutlaka tadına bakın. Pastaneye Stephansplatz metro istasyonunun Graben caddesi çıkışından Veba anıtına giderek ve yolun sonundan Kohlmarkt caddesine Hofburg Sarayı'na doğru dönerek bulabildik. Zaten Demel Pastanesi imparatorluk pastacısı olduğu için sarayın hemen yakınında olması normal. Bir de önerim Sacher Pastanesi'nde Sacher Torte tatlısı mutlaka deneyin. Kayısılı ve çikolatalı nefis bir tatlı.

Viyana'da Yemek

Viyana'da şnitzel yenir. Wollzeile Caddesi'nde 5 numaradaki Figmüller Restaurant şnitzeli ile ünlü. Tabi fiyatları da ona göre. Şnitzelin yanına da patates salatası istemeyi unutmayın.

Şnitzeli onlar bizim bildiğimiz gibi değil de ağırlıkta domuz eti ile yapıyorlar. Bu yüzden eğer yemiyorsanız mutlaka belirtmeniz gerekir. Porsiyonu çok büyük gelmiş ise domuz etini ayırt edebilirsiniz.

Bir de Türklerin çok yoğun olduğu bir şehir olduğundan her yerde kebapçı dolu. Aç kalmak mümkün değil. Yine şehir merkezinde Lale Restaurant da Türklere ait.

Aslında Türkleri sadece yemek yerlerinde değil her yerde görmek mümkün. Biz girdiğimiz marketlerde, kafelerde hatta sokakta sıcak şarap alırken bile karşılaştık. Havaalanında taksiciler bile Türk :)

Yani yurt dışı hissini yaşamak biraz zor :)

Viyana'da Gezilecek Yerler

Schönbrunn SarayıHofburg İmparatorluk Sarayı
Aziz Stephan Katedrali
Raimund Tiyatrosu
Belvedere Sarayı
Karl KilisesiPrater Lunaparkı (Avrupa'nın en yüksek salıncağı mevcut)

Sarayları, binaları, müzeleri bir harika. Ben şehre aşık oldum diyebilirim. Her sokak tarihi bir bina ile dolu.

Biz Noel kutlama döneminde gittiğimizden her yerde Noel pazarları vardı. Noel pazarlarında sosisli ve sıcak şarap satışları ağırlıklı olarak vardı. Ayrıca sokak aralarında da sıcak şarap satan birçok yer vardı. Biz denedik ve çok beğendik.

Viyana'da Alışveriş

Bence alışveriş için en son tercih edeceğiniz şehir olmalı. Çok pahalı. Hediyelik eşyalar bile çok pahalı.

Viyana'da Güvenlik

En güvenli şehirlerden biri olduğu için korkmadan gezinizin tadını çıkarabilirsiniz.