VİYANA'DA BİR GÜN

Bu yazı Gezimanya üyesi BENGİSU BAŞARAN tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Gecikmiş bir yazıdan selamlaaar! Elinizdeki herşeyi  bırakın sizi Viyana'ya götürüyorum. Biraz güzel sokaklara, binalara, sanata, doyalım. Gitme isteğimiz gelsin, yeni planlar yapalım. Hiçbir plan yapmadan gittiğimiz, hiçbir toplu taşıma aracını kullanmadan gezdiğimiz Viyana sokaklarıyla baş başa bırakıyorum sizi.

Budapeşte ve Viyana arası 3 saat. Bizde Budapeşte'deyken günübirlik Viyana'ya gitmeye karar verdik. Bir önceki günden biletleri şu siteden aldık. Size bir numara geliyor ve o numarayı tren istasyonundaki makinelere girip biletinizi yazdırıyorsunuz.
Saat 7 Viyana trenine biletimiz var.

Viyana

Trenimiz geldi ve muhteşem ve bir o kadar atraksıyonlu yolcuğun başındayız. Sırt çantasında Tesco'dan aldığımız abur cuburlar ve yaptığımız sandiviçler var. Lafı gelmişken Tescoo :(((( o kadar özledim kii. İnsan bir ülkede ki süper marketi özleyebilir mi? Özler tabi. Süpermarket gezmeye bayılan biri olarak özlerim tabi kii. Sabahları taze taze aldığımız kruvasanlar, reçelli vanilyalı o çörekeler. Aman allahıım ımmm.

Viyana bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Tamam tamam trendeyiz. Süper konforlu bana kalırsan. Benim ilk Avrupa tren yolculuğum. Tıkır tıkır rayların sesiyle kahvaltıdan sonra uykuya daldım. Bir önceki akşam, gecenin körüne kadar gezip sabah ülke değiştirmeye karar verenler, biz onlaynız. Elma suyu almıştım. O kadar lezzetliydi ki... Anladım ki yollarda yiyilen, içilen her şey güzel. Alt tarafı Cappy yani her yerde var :D

Viyana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz At home in the heart of Vienna güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Imperium Residence, Schloß Schönbrunn Grand Suite, Renovated charming apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ferienhaus Weißbacher Wien, Gösser Schlössl, Graetzlhotel Karmelitermarkt gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Hütteldorf, a&t Holiday Hostel, Travel Homes Vienna tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Viyana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Trendeyken, çevrimdışı haritamızdan gidilcek yerleri işaretledik. Önceden hiçbir araştırma yapmadık. Amacımız bilmediğimiz sokaklarda kaybolmak. Sadece aklımızda olan şunu görmeliyiz dediğimiz 3-4 yeri işaretledik. Tamamen yürüyerek gezeceğiz. Metro, bisiklet, taksiye binmek yok.

Bir şehrin Opera Binası'nı görmeden dönmek olmaz. Haritada tam bulamamıştık birden karşımıza çıktı. Hemen orada çekilen filmleri hatırladık. Birkaç foto vee tamam!

Şehrin mimarisi bizi hayran bıraktı kendine. Her sokağın ayrı bir havası var. Mimari Budapeşte'den daha güzel fakat şehirde ruhsal bir soğukluk var. Belki binaların renginden de alakalı olabilir. Ama bir uzaklık var. İyiki kalmaya karar vermemişiz diyoruz. Bence 1 gün yeterli.

Viyana-1

Sokaklar da sık sık böyle güzel şeylere rastlamak mümkün. Adeta bir sanat şehri. Biraz resmi ama... İnsanların burada yaşayarak mutsuz olması imkansız gibi geliyor bana. Tabi hayatta üzülecek şeyler çıkıyor karşımıza. Ama al bir kahveni, şehrin sokaklarında yürü kendine gelirsin. Boşuna müzisyenler, yazarlar burada yaşamamışlar. Bir bildikleri var. Kafka ile Milena buluşmuşlar bu sokaklarda...

Belvedre Sarayı'nı görmeden olmaz! İçeriye girmeye gerek duymadık. Bahçede dolandık (kocaman bir bahçesi var) ve sonra tekrar sokaklara...

Güzel bir caddeye girdik. Şehrin en pahalı mağazalarının olduğu bir caddeydi. Sonra bir andaaaaa kiliseyi gördük. Aaaa bu burda mıymışş diye biraz şok olduk açıkçası.

Yeni bir şehri ve ülkeyi gezmek o kadar güzel ki yorulduğunu anlamıyor insan. Bir kahve molası için opera binasının karşısında kahve içip, dinlendik. Biraz daha turladıktan sonra caddede artık tren istasyonuna gitmemiz gerekiyordu. Atıştırmalık bir şeyler alarak istasyona geldik ve güzel bir macera burada sonlandı.

Atıştırmalık bir şeyler alarak istasyona geldik ve güzel bir macera burada sonlandı. Trende de uyuyarak Budapeşte'ye geri döndük. Ertesi gün Budapeşte sokaklarına devam ettik!

İstanbul'a döndüğümde ayaklarım yürümekten şişmiş ve yara olmuştu. Tabiki buna değdi. Hava soğuk olduğu için botlarda dolaştım. Keşke spor ayakkabı olsaydı dedim içimden. Akıllandım ve geçen aylarda güzel bir yürüyüş ayakkabısı aldım. Özetle; ayakkabı önemli! :D

BENGİSU BAŞARAN kullanıcısının resmi

BENGİSU BAŞARAN

Bilmediğin sokaklarda kaybolmak kendini bulmanı sağlar demişler. Ben mavi olanım. Sosyoloji. Blogger. Fotoğraf aşığı. Kahve delisi. Yerinde duramayan gezen.