WADİ RUM – ÇÖLDE YÜKSELEN KIZIL KAYALAR

Wadi Rum, çöl üzerinde dev kayaların yer aldığı bir bölge. Kayalar zaman içerisinde rüzgar ve yağmurlar ile oyularak muazzam yapılar haline dönüşmüşler. Burada gece gündüz arasındaki sıcaklık farkı çok yüksek. Gündüz 30 dereceyken gece sıcaklık 10-12 dereceye kadar düşüyor. Buranın diğer adı da “Ay Vadisi” Bir tane daha “Ay Vadisi” var ama o Bolivya’da.

Burada turistleri cezbedici birçok alternatif var. Jeep kiralayarak kayalar ve kızıl kum tepelerini aşarak 2-3 saatlik safari yapabilirsiniz ki biz bunu yaptık. Kesinlikle öneririm. Ancak vadide bu işi yapan birkaç şirket var ve bunlarla kesinlikle pazarlık yapmanız gerekiyor.

Özellikle gün batımında kızıl kum tepelerinin görüntüsü muhteşem. Çölün ortasında yükselen kırmızı kayalıklar dünyanın dışındaymışsınız gibi hissettiriyor.

Daha maceracıysanız kaya tırmanışı yapabilirsiniz. Yok ben sakin bir şeyler yapmak istiyorum derseniz, develere binerek çölde gezintiye çıkabilirsiniz.

Bedevi çadırlarının bir bölümü içerisinde oturup yemek yiyebilirsiniz. Arka fonda da tabii ki arabik müzik şart. Müzik demişken, burada herkes sürekli müzik dinliyor. Hiç bir takside haber falan dinlediklerini duymadım. Hep müzik, hep müzik...

Burada dikkat edilmesi gereken konu yerel kişilerin fotoğraflarını çekerken izin istemek.

Eğer istenirse Kamp alanında çadır kurup, gece sessizliğinde vadide ay ve yıldızları izleyebilirsiniz. Eğer kalmayı düşünürseniz lüks beklentiniz olmamalı çünkü bedevi çadırlarında konaklıyorsunuz. Çok farklı bir tecrübe. Kesinlikle denenmeli.

Wadi Rum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Wadi Rum Blue Sky and Tour, Wadi Rum Bedoin Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Wadi Rum Lawrence Camp, Rum 1000 Night Camp, Panorama Wadi Rum. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Bedouin Traditions Camp, Hasan Zawaideh Camp, rainbow camp gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz The Bedouin Meditation Camp, Wadi Rum Cave Camp, Enjoy your tour and night for 30 JD tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Wadi Rum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Wadi Rum'da kalabileceğiniz kamplar arasında en çok tercih edilenler Wadi Rum Night Luxury Camp ve Obeid's Bedouin Life Camp.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...