WADİ RUM GEZİSİ

Bu yazı Gezimanya üyesi Yaprak Gurdal tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

% 80’i çöl olan Ürdün’ün en güzel çöl bölgesi olan Wadi Rum (Ay Vadisi)’a gidiyoruz. Kayalık dağların milyonlarca yılda rüzgar erozyonuna uğramasıyla oluşan bölge, Ürdün’ün en yüksek noktası olan Jebel Ram’ı da içinde barındırıyor 1700 metrelerde.

Wadi Rum

Wadi Rum-1

Vadi, 1. Dünya Savaşı sırasında Osmanlı Devleti ile yapılan savaşta T.W. Lawrence ve Sherif Hussein’in izledikleri güzergah üzerinde bulunur. Lawrence of Arabia filmi burada çekilmiştir.

Wadi Rum-2

Wadi Rum-3

Büyüleyici çöl manzarası güneşin batışıyla birleşince hayatım boyu unutamayacağım güzellikleri sundu bana. Doğrusu bütün beklentim Petra üzerinde yoğunlaşmışken aslında Wadi Rum’un bu kadar etkileyici olacağını düşünmemiştim bile. Eğer tek yere gelme şansı bana verilse, burası için seçilecek yer Wadi Rum olacak bundan sonra!

Wadi Rum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Wadi Rum Blue Sky and Tour, Wadi Rum Bedoin Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Panorama tours with jeep tour, Welcome to Wadi Rum, Wadi Rum Desert Heart Camp. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Wadi Rum Legend camp, Bedouin Traditions Camp, Salma desert camp gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Red Desert Camp, Bedouins Desert camp, Fresh Air Camp tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Wadi Rum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Wadi Rum-4

Wadi Rum-5

murtaza kullanıcısının resmi
murtaza
Pzt, 04/27/2015 - 12:31
WADİ RUM'u bedava gezmek için Evliya Çelebi Programını tavsiye ediyorum. www.evliyacelebiprogrami.com

Yaprak Gurdal kullanıcısının resmi

Yaprak Gurdal

Sürekli gezip keşfetmekten keyif alan, değişik coğrafyalarda değişik kültürleri ve insanları tanımaktan mutlu olan bir gezginim. Tarihi, doğal güzellikleri ve de su altını keşfederek hayatımı daha anlamlı kılıyorum. Yazılarımı https://kucukdunya.com/ 'dan takip edebilirsiniz...