Ya! Ya! Ya! Şa! Şa! Şa! Romanya (4. Bölüm)

Romanya yazı dizimde 3. bölümde bahsettiğim aşağıdaki manastıra inişimiz yine 3 saat kadar sürdü. Keşişlerden küçük olanı (Bu manastırda abi kardeş iki keşiş kalıyor sadece) bizi müthiş bir kahve ile karşıladı. Taze sütü hatırlatmama gerek var mı. Yol yorgunluğundan olduğunu sanmıyorum, hayatımda içtiğim en güzel kahve diyebilirim. Bunu ona söyledim. “Övünmek gibi olmasın, harika kahve yaparım” dedi, gülüştük. Sadece gülüştük mü, hayır. Çayırda ufaktan güreş de tuttuk. Spor yaptığımı duyunca, bana gücünü göstermek istedi; hakikaten demir gibi bir adamdı.

Bolca kahve içtikten sonra müsaade istedim. Transalpina’yı da geçmek istiyordum ama önce görmek istediğim bir yer vardı: Turda. Ulusal Park’ın kalan kısmını da kuzeye doğru sürüp, Durau’dan çıktım.

Romanya

Romanya-1

Reghin’den bir fotoğraf.

Romanya-2

Burası da Targu Mureş. Borsec, Reghin, Targu Mureş üzerinden akşam Turda’ya vardım.

Romanya-3

Romanya-4

Romanya-5

Burada bir tuz madeni var. İlginç olabileceğini düşünüyordum ve hakikaten öyleydi. Yerin 14 kat altına inebildiğiniz, dibinde bir göl olan, isterseniz o gölde kayıklarla turlayabildiğiniz, yankı odası, harika desenli galerileri, tadına bakabildiğiniz duvarları ve tünelleri ile Salina Turda!

Romanya-6

Romanya-7

Romanya-8

Romanya-9

Geceyi bir pansiyonda geçirdim, sabah madeni gezdim. Alba Ulia, Sebeş üzerinden Transalpina’ya doğru yola çıkmak üzereyken müthiş bir yağmur bastırdı. Biraz bekledim, dinmeyince, yola koyuldum.

Romanya-10

Romanya-11

Transalpina’ya adım adım yaklaşıyordum ve sonunda geldim. Transalpina müthiş! “Acaba burası mı, yoksa burası mı en güzel yeri” derken sürekli başka güzellikler, seyirlikler sunan rotayı keyifle sürdüm. Durdum, yürüdüm. Transfaragaraşan’a yeşil renk hâkim dersek Transalpina’ya sarı renk hâkim diyebiliriz. Transalpina rüzgârlıydı. Biraz uzaktan koyunlara benzeyen tümseklerden oluşan plato en yüksek yerlerindendi. Bolca motorlu gezgin vardı. Romanya’da en sevdiğim şeylerden biri de yollarda, özellikle bu meşhur rotalarda çok sayıda motorcu görmek oldu. Ortak bir heyecanı paylaştığınız insanlarla karşılaşmak, selamlaşmak sevindirici. Transalpina inişinde önüme iki Polonyalı motorcu düştü; iki motor adeta tek motor gibi sürüyorlardı; onların temposuna ayak uydurmaya çalıştım, harika bir iniş oldu.

Transalpina geçişimden videomu buradan izleyebilirsiniz.

Romanya-12

Romanya-13

Romanya-14

Romanya-15

Romanya-16

Koyun gibi görünen bir yüzeydi bu; yürümek gerçekten zor oldu.

Romanya-17

Transalpina… Sürüler içinde sürmeli koyun.

Romanya-18

Sonunda Ranca’dan çıktım, Targu Jiu ve Severin’e doğru yoluma devam ettim.

Romanya-19

Yazı dizisinin birinci bölümünü buradan okuyabilirsiniz.
Yazı dizisinin ikinci bölümünü buradan okuyabilirsiniz.
Yazı dizisinin üçüncü bölümünü buradan okuyabilirsiniz.