YAŞANILASI ŞEHİR: SAN DIEGO

Bu yazı Gezimanya üyesi goekkunn tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

25 ve 26 Temmuz`da San Diego'daydım. Deneyimlerimle dolu bir gezi olacak. Tek basima gittim. Arkadaslarim okulun turuyla gitmek istediler. Bense cok pahali oldugu icin okul turunu istemedim. Kendim ayarladim her seyimi.

25 Temmuz`da Amtrak sirketinin sabah 08.30`daki treniyle San Diego`ya gittim. Tren bildigin GTA: San Andreas`ta surdugumuz trenin aynisiydi. Trenin guzel yani, rotar yapma diye bir sey yok. Tam 08.30 oldugunda hareket ediyor. Tren iki katliydi ve tum yolcular ust kata oturuyor. Koltuk secme diye bir sey yok. Erken binen pencere kenarini kapiyor. Alt kata sanirsam sadece engelliler ve cok yaslilar oturabiliyor. Tren bileti gidis donus fiks 74 dolar. Isterseniz bileti onceki gece alin, ucak bileti gibi degil, fiyat degismiyor. Biraz pahali bizim ulkemizdeki trenlere gore. Otobus bileti de hemen hemen ayni fiyat. Fakat otobusun kalktigi yere benim ulasmam zor oldugu icin treni tercih ettim. Bileti isterseniz trene binince de alabiliyorsunuz fakat cok pahali oluyor o zaman. Yani ne de olsa trende alirim demeyin, binmeden alin. Tren cok yavas gitti. Surekli durdu ve 3 saatte San Diego`ya vardi. San Diego`da trenin durdugu iki nokta var. Birisi Old Town, digeri Downtown. Ben Downtown`da indim ve eger siz de direkt Sea World`e gitmeyecekseniz Downtown`da inin derim.

San Diego'ya iner inmez tramvaya atlayip Meksika`ya gitmek icin sinira gittim. Meksika'nin Tijuana sehrindeki berbat deneyimlerimi ayri bir yazida yazacagim.

Meksika'dan donunce siniri gectikten sonra hemen sinirin yakinda olan Las Americas Outlet`e gittim. Burada her sey cok ucuz diye duydum. Bana kalirsa hicbir sey de ucuz degildi. Tum magazalari gezemedim elbet. Ucuz olan sey illa ki vardir. Alisveris seviyorsaniz ugrayin derim.

Sinirin Amerika tarafindan Meksika soyle gorunuyor (Ikinci fotoda saglara bakin. Uzerine gecekondular var. Ilk fotoyu ise sinirin cok yakininda cektim. Gordugunuz buyuk yapinin ismi Tijuana Arch):

San Diego (Kaliforniya)

San Diego (Kaliforniya)-1

San Diego (Kaliforniya) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz New furniture in newly remodeled house, Ocean beach vibe, Homestay away from Home güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri A Plus Luxury 4, Beautiful & Modern Home, Breathtaking Harbor Views-Spacious Luxury!. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz 2636 Ocean Front Walk Home, Days Inn by Wyndham Mission Valley Qualcomm Stadium/ SDSU, South Mission Avalon Home gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz ITH Adventure Hostel San Diego, Lucky D's Hostel, ITH Colive Balboa Park tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un San Diego (Kaliforniya) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Daha sonra tramvaya binip Gaslamp Quarter`a gittim. Hostele check-in yaptim. Hayatimda ilk kez hostelde kaldim. Tek gece kalacagim icin bunu sectim. Otellerin neredeyse hepsi sehir merkezine cok uzakti ve cok pahalilardi, geceligi $140 civari. En sonunda Gaslamp Quarter`da bulunan geceligi $48 olan bir hostel buldum ve orada kaldim. Hosteli sevmedim. Fotoğraflarda bir odada 4 kisinin kaldigini gosteriyor. Kaldigim odada toplam 10 kisiydik. Ben sadece gece gec vakit gidip sabah uyaninca direkt ciktim. Kahvaltisina bile ugramadim.

İlk gun hostele check-in yaptiktan sonra Gaslamp Quarter`da biraz dolanip Old Town`a gittim. Old Town`da eski gorunumlu binalar yapilmis. Yani binalar eski degil ama yeni binalari eski mimari ile yapmislar. Tamamen Meksika mimarisi veya Ispanyol mimari diyebilecegim bir mimari. Yani nasil aciklanir tam bilmiyorum acikcasi. Tamamen hediyelik esya dukkani dolu. Bir parkin icinde. Ortam cok guzel. Burada dikkatimi ceken sey her yerde kurukafa seklinde olan, uzeri boyanmis anahtarliklar ve figurlerdi. Numarasini cozemedim acikcasi.

Old Town fotolari:

San Diego (Kaliforniya)-2

San Diego (Kaliforniya)-3

İlk gun San Diego hic ilgimi cekmedi. Cok siradan bir yer gibi geldi. Old Town`da dolandiktan sonra hostele gidip uyudum.

İkinci gun kalkar kalkmaz hop on hop off araba turlarina baktim. Yaklasik 40 dolardi ama saat 9 da basliyordu ve ben saat 7 de gezmeye baslayacaktim. En sonunda vazgecip kendim Coronado Adasi`na gittim. Bu adadan San Diego manzarasi guzel. Adanin kendisi de guzel. Burada fotograf cektikten sonra feribot ile sehre dondum. Feribot $4,75 idi. Pahali, fakat otobusle 2 saatte (koprude insaat vardi, o yuzden otobusler ben gittigim zaman cok ileriden dolanip adaya gidiyordu) kat ettigim mesafeyi feribot ile 5 dakikada gectim.

Adadan San Diego manzaralari:

San Diego (Kaliforniya)-4

San Diego (Kaliforniya)-5

Daha sonra Balboa Park`a dogru yola koyuldum. Park cok guzel. Harika hatta. Burada bir kule var ve tepesine cikartiyorlar. Tepesine cikmak icin ogrenci olarak $18 verdim ve cok fazlaydi. Degmedi. Tepedeki manzara o kadar da guzel degildi cunku kule cok yuksek degil. Yine de muzeyi gezmek icin almistim bileti, muze ilgincti. Yine de cok da tavsiye edemeyecegim. Muzenin ismini hatirlamiyorum ama kulesi olan tek muze var sanirsam. Bu parkin icinde bir de hayvanat bahcesi var. Epey buyuk. Ben Los Angeles`ta da gittigim icin cok da ilgimi cekmedi. Hayvanat bahceleri genel olarak cok ilgimi cekmiyor acikcasi. Fiyati $20 civariydi.

Balboa Park`tan guzel bir goruntu:

San Diego (Kaliforniya)-6

Sea World cok unlu bir yer. Buraya tam 1 gun ayirmak gerektigini soyluyorlar. Ben gitmedim. O kadar vaktim yoktu, sadece tek gece kaldigim icin. Ayrica $90 idi. Akvaryuma $90 verecegime o parayla 2 kez Six Flags`e giderim. Hatta 3 kez. Inanilmaz pahali bence. Yine de gidenler guzel oldugunu ve 3-4 tane de yavas roller coaster oldugunu soylediler.

Balboa Park`tan sonra Little Italy bolgesine gittim. Cok kucuktu. Bir suru Italyan pizzacisi var. Onun disinda bir sey yok. Yani bu bolgeye sadece guzel pizza veya makarna yemek isterseniz gidin derim. Restoran disinda hicbir sey yok.

Little Italy`de gezdikten ve yemek yedikten sonra yapacak bir sey kalmadi. Limanda bir savas gemisi muzesi var. Benim ilgimi cekmedigi icin gitmedim. Fiyati ogrenci icin $15 idi. Savas gemisi muzesi ilginizi cekerse gidin.

Little Italy`den fotoğraf:

San Diego (Kaliforniya)-7

Bir de bu sehirde her tarafta bir insaat vardi. Tum otobuslerin rotalari degismisti. Bu yuzden biraz zorluk cektim.

San Diego`da dolandim. Aksam 06.45`te trenim vardi. O zamana kadar dolandim. Aksama dogru yeni acilmis bir Turk restaurantinda yemek yedim. Hard Rock Cafe`ye falan ugradim. Ilk gun San Diego hic ilgimi cekmemesine ragmen ikinci gunumde su ana kadar bulundugum en yasanasi sehir olduguna karar verdim. Harika bir sehir. Illa gidin gorun diyemeyecegim. Mutlaka gorulmesi gereken bir sehir degil. Oyle Avrupa'daki gibi tarihi binalar kiliseler aramayin. Gezip gorulecek yeri de bana kalirsa cok yok. Acikcasi Old Town guzel ama mutlaka gorun diyemeyecegim. Iki temel atraksiyon var; Balboa Park ve Sea World. Bu yuzden cok da gezmelik bir yer oldugunu dusunmuyorum. Fakat yasamak icin harika bir sehir. Nedenleri:

- Sakin bir sehir. Los Angeles gibi karma karisik degil. Los Angeles kadar buyuk de degil.
- Toplu tasima gayet iyi. Defalarca otobus ve tramvaya bindim. 10 dakikadan fazla bekledigimi hatirlamiyorum.
- Hava mukemmel. Iki gun boyunca gunesin altinda dolanmama ragmen hic terlemedim. Hic terletmeyen, ne sicak ne de soguk harika bir havasi var. Hatta kisin bile sortla terlikle gezilebiliyormus.
- Liman sehirlerini tercih ederim her zaman. Hele ki San Diego gibi harika sahilleri varsa.
- Igisini cekenler icin; San Diego Downtown`dan yaklasik 40 dakikada Meksika`nin Tijuana sehrine gidebilirsiniz. Striptiz kulupleri cok unlu. Hafta sonlari bir suru Amerikali gidiyormus sirf striptiz kulupleri icin. Taksicinin soyledigine gore en unluleri Adelante ve Hong Kong.

San Diego (Kaliforniya)-8

Los Angeles`i cok seviyorum ama San Diego su ana kadar bulundugum en yasanilasi sehir.

Amerika`da gordugum sehirler arasinda guzellik siralamasi yapacak olursam:
San Francisco>Los Angeles>San Diego

Yasanilirlik acisindan siralama:
San Diego>San Francisco>Los Angeles

Herkese iyi gunler,
From L.A. with love

Bu yazıyla birlikte daha fazlasına ulaşmak için bloguma bakabilirsiniz: http://unturcoenlosangeles.blogspot.com

goekkunn

Dil eğitimi amacıyla Los Angeles'ta iki ay geçirdim. Avrupa'da da 6 tane ülkeye gittim. Gezmeyi seven birisiyim. Deneyimlerimi paylaştığım blogum: http://unturcoenlosangeles.blogspot.com