YAT TURİZMİNİN MERKEZİ MARMARİS

Akyaka'dan Marmaris'e geçtik. Marmaris; şehre daha girmeden önceki otoyol kısmında, sizi Tayland misali ada manzaralarıyla karşılayan oldukça güzel bir yer. Yabancı turistlerin, Türkiye'deki en uğrak yerlerinden biri olan bölge aynı zamanda yat turizminin de merkezlerinden.

Marmaris

Resmi rakamları tam bilmiyorum ama birkaç gün arayla gördüğüm için söylüyorum; Kuşadası, Bodrum ve Çeşme’dekine kıyasla çok çok fazla yat vardı Marmaris’te (benim gittiğim tarih itibariyle de denk gelmiş olabilir).

Marmaris-1

Marmaris bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Ama Marmaris oldukça büyük bir koy/körfez olduğu için yatların olduğu taraf ile insanların yüzdüğü kumsal arasında oldukça mesafe var.

Marmaris şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Hidayetin Yeri Butik Otel, Pyara Hotel Turunç, Martı Hemithea Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ela Otel, Club Akvaryum Hotel, Pyara Hotel Turunç. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Club Akvaryum Hotel, Alya Villa Butik Hotel, Green Nature Diamond tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Marmaris aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Marmaris-2

Marmaris-3

Eski kalenin çevresi oldukça canlı. Pek çok kafe ve restoran mevcut. Güzel sahilinde oturup bir şeyler içmek insanı rahatlatıyor.

Marmaris-4

Bizim gittiğimiz tarih itibariyle barlar sokağı kapalı gibiydi, mekânlar açık gözükse de giren pek insan yoktu. Ama normal sezonda hınca hınç dolu olur, çok iyi bir gece hayatı vardır.

Marmaris-5

Marmaris-6

Ayrıca yakın mesafede “İçmeler” biraz uzak mesafede de “Hisarönü” var. Oralar da görülesi yerler. Vaktiniz olursa oralara da uğramanızı öneririm.

Bir de gidecek vakit bulamadım, içimde kaldı ama çok tavsiye edilen 3 yer daha var; Selimiye, Bozburun ve Söğütköy. Umarım gelecek turumda oralara da giderim : )

Marmaris’ten sonra Datça'ya doğru yol almaya devam ettik.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...