YAZILI KANYON

1314027 Kas 2013Gezi Notu
OZAN İŞCANOZAN İŞCANGezgin27 Kas 2013131400 Yorum

Yazılı Kanyon, Isparta ili Sütçüler ilçesinde bulunan kanyon ve tabiat parkı. Yazılı denmesinin sebebi kanyonda büyük bir kaya üzerinde eski yunan şairlerinden Epiktetos’un Hür İnsan Üzerine Bir Şiir’inin yer almasıdır.

Isparta

Aziz Paul, Perge’den Pisidia Antiocheia’ya giderken bu kanyondan geçmiştir. Bu yüzden kanyon, hıristiyanlar ve din turizmi için de kutsal yerlerden birisi sayılıyor.
Isparta-1

Isparta-2

Isparta-3

Isparta şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Barida Hotels, Artan Hotel, Basmacioglu Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz SDU Arastirma ve Uygulama Hotel, Bolat Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Koc Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Isparta aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Isparta-4

Antalya dan gece yarısı 12 de yola çıktık. Mesafe yaklaşık 2 saat olarak gözükmesine rağmen Sütçüler’deki yol yapım çalışmalarından dolayı yarım saatlik bir rotarla Yazılı Kanyon’a ulaştık. Şimdi diyeceksiniz nereden aklınıza geldi.İzin günümüzü biraz renkli ve hareketli yaşamak istedik. İnternetten Antalya çevresindeki milli parkları incelerken burasını keşfettim. Programı yaptım ve iki de yol arkadaşı yanımıza alarak yola koyulduk. Saat üçe geliyordu biz parka girdiğimizde.Bir görevli bizi karşıladı ve sabah yapılacaklar için bilgi vereceğini söyleyerek kulübesine çekildi. Karavandaki üç saatlik bir uykunun ardından güneşin doğuşu ile uyandık. Çevrede çadırlarda uyuyanlar vardı.Onları rahatsız etmeden akan  serin suyun yanında etraftaki tavşanlar ve ördekler eşliğinde kahvaltımızı hazırladık.Son çaydan sonra kanyona doğru yola çıktık. Taşa oyulu şiiri ve kalıntıları inceleyip doğa ile başbaşa kaldık.
Isparta-5

Isparta-6

Isparta-7

Isparta-8

Isparta-9

Dönüşte Eğirdir gölü yanında tekrar bir mola verip öğle yemeğimi yedik etraflıca bir dolaştıktan sonra Antalya’ya yola çıktık. Bu kısa keyifli yolculukta bizimle olan Özlem ve Levent’e katıldıkları için teşekkür ediyoruz. Bir daha ki mutlu seyahatte görüşmek üzere…
Isparta-10

Isparta-11

Isparta şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Geliş Transferi - Antalya Havalimanı Side (83 €), Antalya Aspendos, Perge ve Side Gün Turu (75 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.