YEŞİL VE MAVİNİN BULUŞTUĞU YER: BLED

Bled Gölü etrafında, yeşilin bütün tonlarıyla mavinin huzurunu ayıran bu gezi yollarında keyifli bir yürüyüş yaptık.

Bled

Bled-1

Masal tadında bir yer...

Bled-2

Bled şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Homestay Vito by Lake güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Apartments Erman, Apartment Micnek, Apartma Lokvanj. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Effie Perine Apartments, Apartmaji Pri Kokolu, 1861 Blejka apartments Bled gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartments Boldin, Castle Hostel 1004, Central Hostel Bled tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bled aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bled Kalesi, Bled Gölü ve ortasındaki adacık, burada çekilecek olan her fotoğrafın iyi olmasını sağlıyor. Gözlerime ve hafızama da unutamayacağım bir yer olarak yerleşti.

Bled-3

Huzur mavide; mavi, Bled'de : )

Bled-4
Buz Devri’ne ait bir göl; Bled Gölü

Bled-5

Bu ada, 99 basamak bulunduruyor. Bir geleneğe göre; damat, gelini sırtına alarak bu basamakları çıkıyormuş. Ayrıca adada Slav izleri görmek de mümkün…

Bled-6

Bled Kalesi bütün ihtişamıyla görkemli yerinde duruyor.

Bled-7

Bled Kalesi’ne çıkmak için biraz yorucu bir tırmanış yapmanız gerekiyor. Biz de bu zahmete katlandık ama o kaleden göreceğimiz manzara her şeyi unutturacaktı biliyorum. 6 Euro gibi bir giriş fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam...

Bled-8

Bled-9

Bled-10

Bled Kalesi’nin arka tarafından manzara bu şeklide. Karanlık ve kasvetli odaları bu manzara ve ışığı aydınlatıyor yeterince.

Bled-11

Çekilen fotoğraflarla görünen manzara bazen aynı olmayabilir. Bunu birçoğumuz hissetmişizdir veya başımıza gelmiştir. Fakat Bled'i bunun dışında tutuyorum. Bled, tam aksine fotoğrafların bile güzelliğini tam anlatamadığı bir yer diyebilirim.

Bled-12

Zorlu tırmanışın ardından ilk gördüğüm manzara buydu. Sanırım o zahmeti de unuttum şimdiden : )

Bled-13

Tek bir insanın bunu kürekle adacığa götürmesi de en çok aklımda kalanlardan… Fakat ben bu manzaranın tadını çıkarıyorum ve ona kolay gelsin diyorum : )

Bled-14

Biz de yüzdük. Bled'e gelmişken yüzmemek olmazdı sanırım.

Bled-15

Bled-16

Anlatılmaz yaşanır diyesim geliyor fakat şunu diyebilirim ki turizm kültürünün henüz buraya uğramaması huzurun korunmasını sağlıyor bence. Slovenya'nın başkenti Ljubljana'ya 1 saat mesafede olan bu güzel yerin çok fazla turist ağırlamaması ilginç ama sevindirici.

rifkiunal

13 Şubat 1993’te Van’da doğdu. İlkokulu sırasıyla; İnönü İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, TED Van Koleji’nde okudu. Ortaöğretimi; Özel Çınar İlköğretim Okulu’nda okudu. Lise öğrenimini; Van Zeve Anadolu Lisesi, Van Atatürk Anadolu Lisesi ve babasının Sakarya Üniversitesi’ne tayini üzerine son seneyi Sakarya Serdivan Lisesi’nde...