YILLAR SONRA BİR AYVALIK TURU

Assos'tan ayrıldıktan sonra sırasıyla Altınoluk, Edremit, Akçay üzerinden gece vakti Ayvalık'a vardık. Çocukluğumda ailemle giderdik ama son 10 yıldır günübirlik gittiğim tek bir sefer dışında hiç gitmemiştim.

Ayvalık

Ayvalık; Balıkesir’in en batısında, Ege Denizi kıyısında yer alıyor. Türkiye’nin önemli tatil beldelerinden biri halinde. Zeytin bakımından zengin olan bölgede Akdeniz iklimi etkili. Ayvalık’ın ekonomisi zeytine ve turizme bağlı. Pek çok doğal ve kültürel zenginliğe ev sahipliği yapan ilçe, tarihi ve mitolojik öyküleriyle de öne çıkıyor.

Ayvalık-1

Ayvalık bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Ayvalık sokaklarının dar olduğunu hatırlıyordum ama bu kadar dar olduğunu hatırlamıyordum. Huni şeklinde ilerliyor bazı sokaklar, sokakmış gibi başlıyor ama daralarak bitiyor; yayaların bile geçmesinin güç olacağı geçit seviyesine dönüşüyor.

Ayvalık şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Nilüfer Butik Otel, Lacivert Hotel Ayvalık, Tunç Otel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Megaş Hotel Sarımsaklı, Tunç Otel, Ayvalık Palas Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Haliç Park Hotel Ayvalık, Kapya Otel, Grand Hotel Temizel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Ayvalık aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ayvalık-2

Ayvalık-3

Kaldığımız otel Macaron Konağı (macaronotel.com) 1800'lü yıllardan kalma eski bir taş konak. Sahibi restorasyon alanında epey uzman birisi. 2007'de o konağı harabe halindeyken alıp, kendi el becerisi ve mesleki bilgi birikimiyle muhteşem bir şekilde restore etmiş ve Ayvalık'ın turizmine kazandırmış. Halen de çevredeki diğer eski taş evlerin restorasyonunda bilfiil çalışıyor (şu an Ayvalık'ta "kültür mirası" sayılabilecek 2000'e yakın taş ev varmış, çoğu da halen restorasyon bekliyor).

Ayvalık-4

Ayvalık-5

Restorasyon sırasında çok bilinçli davranmış, misal hiçbir klimanın dış ünitesini (havalandırma ünitesini) sokağa koymamış. Çünkü sokakta o tarz klima havalandırmalarıyla dolarsa, oluşturulmaya çalışılan dokunun bozulacağı aşikâr…

Ertesi sabah, açık büfe güzel bir kahvaltı ile güne başladık. Ne zamandır ballı kaymak yemiyordum, kahvaltı zengin peynir çeşitleriyle beraber lezizdi.

Gündüzleyin daracık Ayvalık sokaklarında dolaşıp video ve fotoğraf çektik. Çok hoş binalar ve güler yüzlü insanlar arasında dolaştık.

Ayvalık-6

Ayvalık-7

Ayvalık merkezi tamamladıktan sonra Cunda'ya doğru yola koyulduk.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...