YÜCE AĞAÇLAR TAPINAĞI, SWAYAMBUNATH

407024 Kas 2011Gezi Notu
GÖKÇE YILMAZGÖKÇE YILMAZGold Yazar24 Kas 201140700 Yorum

“Nath” kelimesi tapınak anlamına geliyor. “Swayambu” ise Tibet dilinde yüce ağaçlar demek. Yani bu bölge Yüce ağaçlar tapınağı olarak biliniyor.

Kente yaklaşık 9 kilometre mesafede, bir tepenin üzerinde yer alıyor. Tepenin yüksekliği yaklaşık 400 metre. Bu nedenle burası Kathmandu Vadisinin çok güzel manzaralarını da sunuyor. Özellikle akşam üstü saatlerinde.

Çevrede sayısız maymun var. Onlarda insanların arasında dolaşıyor. Bu tapınağı resmen kendilerine yurt edinmişler. Sadece dikkat etmeniz gereken çantanızda ya da elinizde açıkta bir yiyecek bırakmamak. Maymunlar her yerdeler, manilerin üstünde, tapınak tepelerinde, seyyar satıcıların yanında…

Katmandu

Çok renkli bir görüntü… Bu kadar çok maymun olması, bu tapınağın maymunlu tapınak olarak da bilinmesini sağlamış. Bir de buradaki maymunlar kutsal kabul ediliyorlar.

Katmandu-1

Raja bir başka tapınaktan bahsediyor. Fareli Tapınak. Ama bu tapınak, Hindistan’ın güneyinde bir başka bölgedeymiş. Orada da fareler kutsal kabul edildiğinden tapınağın her yerinde fareler varmış. Biz bunu görmedik tabii, zaten sanırım oraya gitmiş olsak, annem yüzde yüz bayılırdı.

Katmandu şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Chef House Resort, Hotel Grand Prince, Mountain Peace Guest House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Down Town, Hotel Lion gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Minar, Hotel Brihaspati, Hotel Encounter Nepal tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Katmandu aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Neyse, biz gelelim Maymunlu Tapınağa… Tapınak bir tepede yer aldığından buraya çıkmak için 250-300 basamak tırmanıyoruz. Sağlı sollu çok sayıda seyyar satıcı ve dilenci var. Çıkışta bizlere maymunlarda eşlik ediyor.

Tepeye vardığımızda büyükçe bir stupa’yı görüyoruz. Yine stupanın çevresinde maniler ve bunları çeviren insanlar var.

Katmandu-2

Bu tepenin en büyük özelliği hem Budist stupası, hem de Hindu tapınağının yan yana durması. Bundan da dinler arasındaki hoşgörüyü net şekilde görmüş oluyoruz.

Katmandu-3

Budistler stupanın çevresinde mantralarını okuyarak dönerlerken, Hindu tapınağı önünde bir ailenin yaptığı seramoniye denk geliyoruz. Yılda bir gün bizdeki oruca benzer bir ritüelleri var. Anladığım kadarıyla bir gün açlık sonrası bu ritüeli yapıyorlar. Bu ritüel 3 saat sürüyor sonrasında yemek yiyorlar. Buradaki töreni ise bir pandit yönetiyor. Önünde çiçekler ve bolca pirinç var.

Katmandu-4

Buradan tapınakların yanında yer alan 4-5 mağazanın yer aldığı alışveriş bölgesine geçiyoruz. Birbirinin replikası olan minik stupalar bu meydana kadar taşmış. Üzerinde yine maymunlar var.

Biz gittiğimiz dönemde burada bir klip çekimi yapılıyordu. Raja’nın söylediğine göre gördüğümüz şarkıcı bizde ki Tarkan kadar popülermiş. Düşünsenize Tarkanın bir caminin önünde, içinde klip çektiğini…

Katmandu-5

Bu çekimi de biraz izledikten sonra yolumuza devam ediyoruz.