YUMUŞACIK KUMSALIYLA DALYAN

Datça'dan Dalyan'a uzun bir yolculuk sonucunda vardık. Çok geç bir saatte oldukça yorgun vardığımız için ilk gece hiçbir şey yapamadık ve direkt otelimiz Yaprak Hotel’e gittik.

Dalyan

Dalyan-1

Ertesi sabah hayatımda gördüğüm en egzotik sahillerden birine gitmeye hazırdım, Dalyan İztuzu Plajı’na. En son 10 yıl kadar önce gitmiştim ve tam anlamıyla hayran olmuştum oraya. Dağa oyulmuş tarihi kral mezarının manzarasında yarım saatlik tekne yolculuğuyla etkileyici sazlıklardan ve yemyeşil muhteşem bir manzaradan geçerek vardığın bir sahil. Muhtemelen 150-200 metre eninde ve 7-8 km uzunluğunda bir kumsal. Bu 7-8 km boyunca kumsalın önü deniz, arkası nehir/Dalyan deltası.

Dalyan bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Dalyan-2

Dalyan şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Dalyan Residence Suites, Sisus Hotel, Kamer Suites Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kamer Suites Hotel, Dalyan Residence Suites, Sisus Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Sisus Hotel, Dalyan Residence Suites, E V N Otel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Dalyan aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Dalyan-3

Kumsalda hiç taş yok, çok süper ötesi yumuşacık bir kumsal. Denizi de ideal. Hiç taş yok, sırf kum. Derinleşme mesafesi de ideal, 20 metrede boyu geçiyor. İsteyenler için boy geçmeyen yerde frizbi vs. oynama alanı veriyor, hem de derinleşmek için çok uzun yürümeniz gerekmiyor.

Dalyan-4

Dalyan-5

Sahilde neredeyse hiç bina yok. 1-2 tane kafe var ve onların duş alma yerleri bulunuyor. Onun dışında hiçbir yapı yok. Bunun sebebi; o kumsalın, caretta carettaların yumurtalarını bıraktıkları sahillerden biri olması sebebiyle koruma altında olması. Dolayısıyla geceleyin sahilde bulunmanıza izin verilmiyor, hava kararırken sahili terk etmek zorundasınız.

Sahilde tekneler gidiş-dönüş bilet de satıyor tek yön bilet de… Tek yön alırsanız, dolmuşla geri dönebilirsiniz. Yalnız şöyle bir şey var; sahilde 7-8 km'lik yolu yürümeniz gerekiyor. Akşamüstü sahilde yürüyüş hoş olabilir ama öğle sıcağında oldukça yorucu olacaktır.

Dalyan-6

Dalyan merkez de oldukça hareketliydi. “Off sezon” olmasına rağmen bir sürü yabancı turist vardı, mekânların çoğu doluydu.

Dalyan'ın mavi yengeci meşhur diye, denemek istedim. Yengecin içindeki etin minnacık bir şey olduğunu bildiğimden ve de bir daha mavi yengeç yeme şansını ne zaman bulacağım belirsiz olduğundan hem ızgara hem de tavada mavi yengeç istedim. Büyük hevesle bekliyordum ama pek beklediğim gibi bir tat çıkmadı. Yani yenmeyecek bir şey değil ama yemesem de olurdu. Oraya giderseniz deneyin elbet, her yerde bulabileceğiniz bir şey değil mavi yengeç ama büyük beklentileriniz olmasın.

Dalyan-7

Dalyan-8

Dalyan'da ayrıca yeni çekim ekibi de geldi. Ben sahilden gezime devam ederken, onlar da biraz daha sahil şeridinde gezdikten sonra İç Ege üzerinden İstanbul’a doğru devam edecekler.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...