Venedik yurtdışı seyahatlerinde görmeyi en heyecanla beklediğim yerdi açıkçası. Venedik dünyanın en ilginç şehirlerinden biri bence. Kanalları arasında kendinizi kaybedeceğiniz, maskeleri ve gondollarıyla ünlü, tarihte önemli bir yer tutan, Avrupa'da motorlu taşıt trafiğinin yasak olduğu tek büyük şehir, Venedik...

Venedik

Venedik’te bir yerden bir yere gitmenin en keyifli yolu yürümek. Mesafeler çok kısa olmasa da çok kolay kat ediliyor. Başka bir deyişle insan nasıl yürüdüğünü fark etmiyor.

Venedik-1

Vaporetto, gondol da diğer ulaşım araçlarınız olabilir. Ama ben yinede yürüyebildiğiniz kadar yürüyün ve karış karış gezin derim.

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri La Grue, Residenza De Mori, Asteria Venetian Suite. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Coccodrillo Apartment, Hotel Tivoli, Ca' San Giorgio B&B gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Generator Venice, Atlantide Hotel, Youth Venice Hostelers Home tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Venedik-2

Venedik’i S harfi şeklinde ikiye bölen Büyük Kanal’da farklı rotalarda seyreden birkaç vaporetto hattı var. Biz istasyonun önündeki duraktan 5 numaralı hatta binip San Marco Meydanı’na gittik. Bu, mevcut hatların en uzunu. Son noktada inip kalan yolu yürüyerek San Marco Meydanı'na geri döndük. Venedik'te en güzel şey zaten sokaklarda kendinizi kaybetmek.

Venedik-3

Venedik-4

Sokaklar çok renkli, çok kıvrımlı, çok kalabalık... Bazı sokaklar öylesine dar ki birisi durup 30 saniye fotoğraf çekse arkasında 100 metrelik bir tıkanıklık oluyor. Şehir çok büyük olmamasına rağmen minik minik o kadar çok sokak var ve o kadar çok köprü inip çıkıyorsunuz ki bir süre sonra kaçınılmaz olarak ayaklarınıza kara sular iniyor.

Venedik-5

Venedik-6

Venedik-7

Venedik, maske satan onlarca dükkan ve tezgahla dolu.

Venedik-8

Venedik'te klasik görülmesi gereken yerler nereler bir bakalım...

Venedik-9

Venedik-10

San Marco Meydanı, Napolyon'un dünyanın en güzel salonu olarak tanımladığı meydan. Adını San Marco Kilisesi'nden alan San Marco Meydanı güvercinleriyle meşhurmuş.

Meydanın geçmişi 9. yüzyıla dayanmakta; o zamanlarda Venedik dükleri aldıkları kararları San Marco Kilisesi'nin önünde açıklarlarmış.

Meydanda bulunan sarayın duvarlarından bir tanesinde Osmanlı İmparatorluğu'nun resmedildiği bir tablo yer almakta. Bu arada meydanı yılın belli döneminde su basıyor, hani pazarlarda tahta tezgahlar olur ya  onlardan yüzlercesini birleştirip yürüme yolu yapıyorlar.

Venedik-11

San Marco Meydanı, San Marco Kilisesi, Dükler Sarayı...

Venedik-12

Venedik-13

Venedik-14

Venedik-15

Venedik-16

Venedik-17

Venedik-18

Saat Kulesi: Saat kulesinde Güneş, Dünya'nın etrafında dönmektedir. O kadar eskidir ki yapıldığında buna inanılıyormuş.

Venedik-19

Venedik-20

Venedik-21
Venedik-22

Venedik-23

Venedik'e gidince görülmesi gereken yerlerden biri de Canal Grande yani Büyük Kanal'dır. Şehrin tam ortasından S şeklinde dolana dolana geçen bu su kanalı, Venedik'in en büyük su kanalıdır. Şehir içinde en iyi ulaşım aracı, kanallar arasında çalışan vaporetto'lar. Bunları, bizdeki vapurların çok küçük versiyonu gibi düşünebilirsiniz. San Marco Meydanı'ndan 1 ya da 5 numaralı hattaki vaporetto'ya binerseniz Büyük Kanal'ı ve dolayısıyla da Venedik'i neredeyse baştanbaşa görmüş olursunuz. Bu yolculuk sırasında Venedik'in en eski ve en ünlü köprüsü olan Rialto Köprüsü'nü de (Ponte  Rialto) görebilirsiniz.

Rialto Köprüsü'nden sonra şehrin ikinci ünlü köprüsü olanAahlar Köprüsü'nü de (Ponte Dei Sospiri) görmelisiniz bence. Çok hüzünlü bir görevi varmış bence köprünün. Bu köprü, mahkumların yargılandıktan sonra, hapishaneye geçmek için kullandıkları ve hücrelerine geçmeden önce, gün ışığına ve Venedik manzarasına son kez baktıkları köprü olduğu için "Ahlar Köprüsü" adını almış.

Venedik-24

Venedik'e kadar gelmişken, şehrin sembolü de olan gondollarına binip, kanallar arasında dolaşmadan olmaz elbette. Biz de yaptık tabii ki... Ancak fiyatlarının çok pahalı olduğunu söylemeliyim. Eğer gondola binerseniz aman ha ayağa kalkmayın : ) Çok sert bir şekilde uyarılacağınızı temin edebilirim : )

Venedik-25

Venedik-26

Venedik-27

Venedik-28

Venedik-29

Venedik-30

Kapılar ne kadar ilginç değil mi : ) Venedik'in bir gün sular altında kalacağını düşünmek bence çok üzücü : (

Venedik; mutlaka gidip görülmesi gereken, çok romantik bir şehir gerçekten. Boşuna hayaller ve aşıklar şehri dememişler : )

Venedik-31

Venedik-32

Venedik'te istemediğiniz kadar çok dondurma yiyebilirsiniz hem de aklınıza gelmeyecek kadar çok çeşit mevcut : )

Venedik-33

Su gibi geçen koca bir günün ardından dönüş saatimize dakikalar kaldı. Bu şehirden ayrılmak çok zor. Güzel Venedik'e birer kadeh şarap içerek veda ediyoruz. Venedik'te 2 günden daha fazla kalacaksanız bir gününüzü de Venedik'in küçük şirin adalarına ayırmanızı öneririm.