CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ- 5

146331 Oca 2017Özel Yazı

Dün gece Palermo’da yattık, bu sabah La Valletta da kalktık. Tarih 23 Kasım 2016 günlerden çarşamba. Hava sıcaklığı 22 derece, güneşli bir havada Malta Adası'ndayız. 16. yüzyılda Kudüslü St.John ve  şövalyeleri öncülüğünde kurulan Valetta, duvar taşlarının sarı renkte olması dolayısıyla Altın Şehir olarak da anılır.

Şehirdeki binalar genellikle Barok karakterinde ama Neoklasik ve modern örnekler de vardır. Valletta 1980 yılında Dünya Miras Listesi'ne alındığı için koruma altındadır. Bu şehrin ismi, 1565 yılında Osmanlı kuşatmasını kıran ve zafer kazanan Parisot de la Valette’ye ithafen konulmuştur.  Bunlar her akşam yatağımızda bulduğumuz gemi bülteninden alıntıdır. O günkü gemideki aktiviteleri ve eğlencelerinin de bildirildiği bu bültenleri kimler okudu diye her sabah boş boş soruyordum. Niye ki!

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ- 5-1

Malta şövalyelerinin merkezi ve Büyük dükün yaşadığı MDİNA şehrine belediye otobüsü ile 20 dakikalık bir yolculuk sonucu geldik. MDİNA, Kudüs'ten sonra yerleştikleri Rodos adasından Osmanlının kovduğu şövalyelerin Malta adasında ilk yerleştikleri yer. Yüksek bir tepede La Valletta’yı da uzaktan gören bu şehirde dar sokaklar arasında kaybolduk ve buluşma anını sizlere pozlar vererek ölümsüzleştirdik. Kafelerde ihtiyaç molaları verdik, binaların mimarilerine hayran kaldık ve paralı olduğu için kilisesine girmedik! Dini ibadet paralı olur muymuş yahu!

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ- 5-2

3 saatlik gezi sonunda geldiğimiz gibi La Vallettaya döndük ve sokakları burada da serbestçe dolaştık. Sonrasında da 10 dakikalık yürüyüş mesafesinde bulunan gemimize dönerek ayaklarımızı şöyle bir uzatıp çay, kahve eşliğinde dinlenmek, bütün günün yorgunluğunu aldı. İşte size gemimizden bir havuz ve arkasında muhteşem La Valletta manzarası. Daha önce La La Valletta yazımı da okuyabilirsiniz.