Bayram turları dövize rağmen hız kesmedi

124610 Ağu 2011Duyuru

Döviz kurlarında yaşanan ani yükseliş gözleri yurt dışı turlara çevirdi. İç pazarda outgoing ile ön plana çıkan tur operatörleri pazardaki son durumu TurizmdeBuSabah'a değerlendirdi.

Dünya borsalarını altüst eden ve döviz kurlarında ciddi hareketlenmeye neden olan kriz söylentilerini turizmciler de yakından takip ediyor. Özellikle outgoing hizmetleri ile ön plana çıkan tur operatörleri, son 3-4 günlük süreçte bir yavaşlama yaşandığını dile getirirken genel anlamda 2010 yılı seviyelerinin aşıldığı noktasında birleşti. İşte tur operatörü temsilcilerinin görüşü:

PRONTOTOUR YÖNETİM KURULU BAŞKANI ALİ ONARAN

"Kurdaki hareketlenmeden çok etkilenmedik. Geçen sene ile kıyaslıyoruz. Geçen yıl bayramdan önceki üç hafta ile bu seneki dönemi karşılaştırıyoruz. Hatta bizim geçen seneye nazaran yüzde 10-20 gözüküyor. Belki kurlar bu düzeyde olmasaydı belki biraz daha yukarıda olacaktı ama ciddi bir etkilenmemiz olduğunu söyleyemem. Bu arada tabii Euro uzun yıllar artmadığı için 2.50'ye kadar olan artışın kabul edilebilir olacağını düşünüyorum. Tabii 2.50'nin üzerine çıkması durumunda bizim aldığımız bir karar var. Şayet Euro 2.50'nin üzerine çıkarsa sabitlemeyi düşünüyoruz.

Bu bayramda 4 destinasyonu ağırlıklı olarak satıyoruz. İtalya, Orta Avrupa, İspanya ve Balkanlar. Balkanlar'ın içine Dalmaçya kıyılarını da eklemek gerekiyor. Bayram için iki farklı paket hazırladık. Cuma gününe izin alamayanlar için sadece 3-4 günlük Sicilya turları gibi paketler de hazırladık."

ETSTUR YURT DIŞI TURLAR MÜDÜRÜ NİLÜFER MÜSTECAPLIOĞLU:

"Kesinlikle geçen yılın üzerinde bir seviyeyi yakalmış durumdayız. Geçen seneki rakamlarla karşılaştırdığımız zaman bu sene özellikle şeker bayramı gezileri için çok ciddi bir artış gözlemliyoruz. Bunda bayram tatilinin 9 gün olmasının da etkisi var. Ama dövizde son bir iki günde yaşanan artış olmasaydı rakamlarımız daha iyi olabilirdi. Tüketicilerin bir bölümü de dövizde düşüş bekliyor.

Bayram tatili için ön plana çıkan destinasyonlar arasında Dubrovnik bir numaralı destinasyonumuz. Hem denize girmek isteyen müşterilerimiz hem de tarihi bölgeleri görmek isteyen müşterilerimiz tercih ediyor. Benelüks ülkeleri, İspanya'da Madrid-Barselona, İtalya Venedik, Roma ve Floransa destinasyonları her zaman olduğu gibi bayram döneminde de ciddi talep görüyor. Bunun dışında Rusya'ya vizelerin kalkması ile St. Petersburg ve Moskova ciddi talep görüyor. Dubrovnik'in dışındaki Balkanlar'a da ilgi üst düzeyde. Mısır bölgesi geçtiğimiz yıllardaki kadar ciddi talep görmese de yavaş yavaş artmaya başladı. Beyrut da yükselen destinasyonlar arasında yer alıyor."

JOLLY TUR YURT DIŞI TURLAR MÜDÜRÜ TOLGA TEKİN

"Çok da korkulan bir şey oluyor ya da oldu diyemeyiz. Biz zaten kısa bir süre öncesine kadar Bayram turlarıyla ilgili olarak iki üç kademeli erken rezervasyon kampanyası yapmıştık. O kampanyalar içerisinde herhangi bir sıkıntı yoktu, normal satışlar devam ediyordu. Geçtiğimiz iki günlük süreç içerisinde satışlarda ufak bir daralma oldu tabii. Yurt dışı artık eskisi gibi çok lüks bir harcama değil ama yine de 500 Euro'luk bir ürünü 1 hafta 10 gün önce almakla bugün almak arasında 50-60 TL'lik bir fark var. Zaten kredi kartına TL üzerinden taksitlendirme yapıyoruz. Kısacası çok etkilendik diyemeyeceğim, satışlarımız iyi gidiyor.

9 günlük tatilde uzun turlara rağbet çok. Bunun yanı sıra Uzakdoğu ve Afrika gibi ürünlere talep var. Prag, Londra, Paris, Roma gibi tekli dediğimiz 3-4 gecelik turlar da rağbet görenler arasında."