Gurme

Damak tadına düşkün herkes seyahat etmekten keyif alır. Siz de gittiği her yerde farklı lezzetler denemek; bunları da bulundukları bölgelerin en iyi mekanlarında, en iyi aşçıların ellerinden yemek isteyenlerdensiniz ‘Gurme’ etiketli yazılara mutlaka göz atmalısınız. Paylaşımların her biri ağız sulandıracak türden!

Malta’yı ziyaret etmek için 10 neden
Editör
Güneş, deniz, tarih, harika yemekler, güzel festivaller ve eğlencenin adresi Malta; ılıman havasıyla yaz kış ziyaret edebileceğiniz harika bir ada ülkesi. Akdeniz’in bu güzel ülkesi; 3 büyük 2 de küçük adadan oluşuyor. Üç büyük adası Malta,...
İzmir'in huzurlu köyü: Şirince
Şirince, İzmir’in Selçuk ilçesine bağlı bir köy; dağ yamacına kurulmuş, beyaz evleriyle ve yeşillikleriyle tam bir Ege köyü. Aynı zamanda da herkesin bildiği üzere kıyamet senaryolarıyla ünlü, Maya takvimini yorumlayan Mavi Enerji Grubu 21...

Pargalı İbrahim'in memleketi: Parga
Gezgin
Parga’yı hep Sadrazam Pargalı İbrahim’in memleketi olarak duydum, bildim lakin nerededir nasıl bir yerdir hiç bir fikrim yoktu. Merak edip araştırınca gidip bizzat görmek istedim. Parga Yunanistan'ın batısında İyon Denizi kıyısında, Epir...
İlk çağlardan günümüze: Uşak
user-image
Gezgin
İlk çağlardan günümüze pek çok medeniyete ev sahipliği yapan Uşak’a giderseniz Karun Hazineleri, Sebaste Antik Kent, Blaundus Antik Kent, Amonia Antik Kent, Pepuza Antik Kent, Mesotimolos Antik Kent, Antınbaş köyü kaya evler ve mezarlar,...

Tarihî Kral Yolu üzerindeki muhteşem mozaikler: Medeba
Gold Yazar
Tarihî Kral Yolu üzerindeki rotamızda mozaikleriyle ünlü ve önemli bir kent daha var, Madaba ya da Medeba, başkent Amman'ın yaklaşık 30 kilometre güneyinde, ülkenin 5. büyük yerleşim yeri, deniz seviyesinden oldukça yüksekte bir yaylada,...
Kapadokya'da nerede yesek?
Kapadokya yemekleri, İç Anadolu mutfağının geleneksel yöntemleri ile hazırlanıyor. Bakliyat ve et gerek çorbalarda gerekse ana yemeklerde bolca kullanılıyor. Yemekler genelde sulu ve salçalı. En öne çıkan lezzetleri testi kebabı ve çömlekte...

Dünyanın en eski asma ağacını Maribor'da ziyaret ettik
Lviv ve yakın çevresindeki ilginç yerler
Gold Yazar
Lviv kentinde geçirdiğimiz dört günde epey gezdik, özellikle Raynok Meydanı ve çevresinde girmediğimiz sokak kalmasa da daha gezilecek çok yer vardır eminim. Kentten ayrılmadan son günümüzde şehrin biraz dışına çıkalım ve yakın çevresindeki...
Devamını oku

Küçük şehir Lviv’in görmeden, gitmeden olmazları
Gold Yazar
Bir sanat ve festivaller kenti ve Ukrayna’nın Lviv kentinde gezmeye başlıyoruz. Görülecek yerler oldukça fazla, yavaş yavaş, kafelerde oturarak dinlenerek ama keyifli gezeceğiz. Otelimizden çıkıp şehrin kalbine doğru yürümeye başlıyoruz....
Lviv kentinin ünlüleri
Gold Yazar
Tarihî, mistik ve bir rüya kent Lviv’de neredeyse her adım başında sevimli, keyifli bir kafe bulabilirsiniz, zira burası bir kahve şehri. Ünlü restoranların dışında rastgele girdiğiniz bir mekân bile size umduğunuzun üzerinde hoş ve...

LVIV - UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde tarihî ve sevimli kent
Gold Yazar
Mistik havasıyla, sakin, fazla trafiği olmayan, huzurlu ve tümü tarihî yapılarla donanmış, UNESCO’nun koruması altında bir Dünya Mirası kenti Lviv. Küçük bir kent gibi görünse de, tarihî yapıları, uçsuz bucaksız orman gibi parkları,...
Devamını oku
Masalsı bir şehir: Tallinn (Bölüm 2)
Gold Yazar
Estonyalı yakın arkadaşım Helen’ın evinde kaldığım Tallinn gezim devam ediyor. Tallinn Açık Hava Müzesi ve Kalamaja Bölgesi Güzel bir sabaha uyandıktan sonra ayağımıza en rahat ayakkabılarımızı giyip Tallinn Açık Hava Müzesi’ne...

Sakinlik arayanların adresi: Bozburun
Editör
Geçen hafta sakin bir tatil yapmak istediğimize karar verip erkek arkadaşımla Bozburun’a gitmeye karar verdik. Daha önceden hakkında çok şey okuduğum Bozburun’da tam bizim istediğimiz gibi bir tatil yapabileceğimizin farkındaydık ancak bu...
Devamını oku
Saraybosna: Tarih ve börek turizmi (2. Bölüm)
Saraybosna'da pazar sabahı, bir önceki gün börek aldığımız dükkânın kapalı olmasının hüsranıyla başladı. Bunun üzerine, daha önceden not ettiğimiz Buregdzinica Bosna adlı börekçiye, kaldığımız yerden yaklaşık 25 dakika yürüyerek ulaştık....