Gurme

Damak tadına düşkün herkes seyahat etmekten keyif alır. Siz de gittiği her yerde farklı lezzetler denemek; bunları da bulundukları bölgelerin en iyi mekanlarında, en iyi aşçıların ellerinden yemek isteyenlerdensiniz ‘Gurme’ etiketli yazılara mutlaka göz atmalısınız. Paylaşımların her biri ağız sulandıracak türden!

Batum gezimiz 3: Botanik Bahçesi, Medea ve Türkiye'ye dönüş
Bronz Yazar
Sabah kahvaltıdan sonra, yürüyerek Rıza Dayı’nın mekânına gittik. Demleme çaylarımızı içip taksici Misha ile Batum Botanik Bahçesi’ne doğru yola çıktık. Batum Botanik Bahçesi şehir merkezinden, 8 kilometre kadar uzaklıkta. Taksiyle gitmek...
Batum gezimiz 2: Batum'un gezilip görülmesi gerekenleri
Bronz Yazar
Sabah rehberimizle birlikte eski Batum’u gezdik. Sahildeki o görkemli binalardan sonra bu bölge bize çok arka planda bırakılmış geldi. Eski binalar, bozuk yollar, bakımsız sokaklar… Daha sonra konuştuğumuz bir taksi şoförü “ Bundan 20 yıl...

Akdeniz ile Ege'nin birleştiği yer: Girit
Gezgin
Yeni bir seyahat programıyla herkese merhaba. Akdeniz ile Ege’nin birleştiği yerde Yunanistan’ın en büyük adası Girit’teyim. Girit uzun zamandır merak ettiğim, görmek istediğim bir ada idi. Bu yazımda sizinle Girit’te neler yapılır, nereler...
Bursa'nın sevimli köyü: Gölyazı
Gezgin
Gölyazı, Bursa’nın Nilüfer ilçesine bağlı bir köyü. Biz de bu köyü gezmeye gittik. Köye araçla giriş yasak, sadece köy halkının arabaları veya esnafa mal getiren araçlar var. Girişte arabayı bırakıp mıcırlarla dolu yoldan yaya olarak köye...

Maveraünnehir’in büyülü dünyası: Özbekistan / Taşkent
Gold Yazar
Tarihi, kültürel, doğal ve eşsiz güzellikleriyle Maveraünnehir’in büyülü dünyasına gidiyorum. Ülkenin incileri mavi çinili kubbeleriyle külliyelerin, medreselerin camilerin diyarına, Özbekistan'a gidiyorum. Taşkent, Hive, Buhara ve...
Günübirlik Eskişehir gezisi
Silver Yazar
İlk defa oldukça kısa bir aradan sonra yeniden bir yazı ile karşınızdayım, son 1 ay içinde Ekin kuzusu ile beraber 2 kere şehir dışı seyahat yapınca insan heyecan yapabiliyor, lütfen mazur görün. Bu gezinin anlamı ayrı benim için, çünkü bu...

Ürdün Wadi Rum gezisi
Hani bazı yerler vardır ya gittiğinizde kendinizi tamamen bambaşka bir yerde hissedersiniz. İşte Ürdün'deki Wadi Rum da öyle bir yer. Türkçede Ram Vadisi olarak bilinen vadide sanki dünyadan bir yerde değil de, başka bir gezegende, mesela...
Madeira Adası : Funchal
Gold Yazar
Cruise gemisi ile gezimize devam ediyoruz. Bugün Madeira Adası’na gideceğiz. Gemimiz sabah saat 08.00 gibi Madeira Adası’nın başkenti Funchal’a yanaştı. Saat yaklaşık 09.00 gibi günlük turumuza başladık. Burası hakkında kısa bilgiler verelim...

Kanarya Adaları'nın en büyüğü: Santa Cruz de Tenerife
Gold Yazar
Santa Cruz de Tenerife, Kanarya takımadalarının en büyüğü. Takımadalar 7’si büyük 6’sı küçük toplam 13 adadan oluşuyor. Gemimiz sabah 08.00’de limana yanaşıyor ve Santa Cruz’a varıyoruz. Kanarya adalarına ilk yerleşenler Güney Afrika’dan...
Lanzarote Adası - Arrecife
Gold Yazar
Gemimiz Arrecife’ye yanaşıyor. Lanzarote Adası, Kanarya takımadaları içinde 4. büyük ada, 800 kilometrekarelik bir alanı kaplıyor. Arrefice de Lanzarote’nin baş şehri. İspanya’nın 17 özerk bölgesinden biri burası aynı zamanda. Başkent...

Hatay: Medeniyetler kenti
Hani bazı şehirler vardır, ilk görüşte âşık olursunuz ya, bizim için Hatay öyle oldu. Ben yıllar önce gitmiştim Hatay’a. Çocuktum o yüzden biraz hayal meyal hatıralarımda. Yazılarımı takip edenler bilir, benim çocukluğum Sinop’ta geçti....
İsveç’in ulusal yemeği olarak tanıdığımız İsveç köftesinin tarifinin Türkiye’den geldiği ortaya çıktı. İsveç devletinin resmî internet sitesi sweden.se’nin Twitter adresinden cumartesi günü gönderilen bir paylaşıma göre İsveç köftesinin kökeni Türkiye’ye dayanıyor. Köfte fotoğrafı kullanılarak yapılan paylaşımda yazanlar ise oldukça dikkat çekici: “İsveç köftesi aslında 18. yüzyılın başlarında Kral 12. Karl’ın Türkiye’den ülkesine getirdiği bir tarife dayanıyor. Gerçeklere sadık kalalım!”...

IŞIK DOĞUDAN YÜKSELİR: MARDİN
Bronz Yazar
Büyüye inanmıyorsanız daha önce hiç Mardin’e gitmemişsinizdir. Mardin ilk andan itibaren sizi büyüleyecek bir atmosfere sahip, tarihinde birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış, binlerce yıllık tarihini günümüz ile harmanlayan büyülü bir kent....
AKÇAKOCA: HAYDİ KEŞFE!
Düzce’ye bağlı olan Akçakoca, Düzce’nin yaklaşık 40 kilometre kuzeyinde yer alan bir ilçe. Akçakoca aynı zamanda Düzce’nin en önemli sahil beldelerinden biri. Biz de Düzce ve çevresi gezimiz sonrasında Akçakoca’ya varıyoruz. Akçakoca ile...