Mimari

Bir şehre gittiğiniz zaman etkilendiğiniz ilk şey mimarisi olur genelde. Öyle ya ilk bakışta şehrin ruhuna dair çok şey söyler çevrenizde gördüğünüz binaların mimarisi. Fakat bazen de özellikle o binaları görmeye gidersiniz . ‘Mimari’ etiketli yazılar altında dünyanın dört bir yanında bulunan bu değerli binalara dair pek çok bilgi bulabilirsiniz.

Ankara'nın en şirin ilçesi: Beypazarı
Bu yıl eşimle evlilik yıldönümünü geçirmek üzere farklı bir plan yapmayı tasarlamıştım. İkimiz de çalıştığımız için uzun süreli bir tatile çıkma şansımız yoktu. Kalabalık otellerin yoğunluğu içerisinde kaybolmak istemiyordum. Zaten vaktimiz...
Şimdi Makedonya’ya gitmenin tam zamanı
Editör
Güneydoğu Avrupa’nın güzel ülkesi Makedonya, muhteşem doğası, köklü tarihi, anıtları ve festivalleri ile kaçırılmaması gereken bir ülke. Pastoral manzarası köklü bir kültürel tarih ile birleştiren, vizesiz oluşuyla pahalı Avrupa ülkelerinden...

Arnavutluk'ta iki gün: Tiran, İşkodra ve Akçahisar
Editör
Bugün Arnavutluk’ta ikinci günümüz, gezimize Tiran’dan başlıyoruz. Otelimiz Rogner Hotel Tirana’nın da üzerinde bulunduğu Deshmoret e Kombit Bulvarı’nda yürüyüşe geçiyoruz. Burada yürürken rehberimizden bilgiler alıyoruz. Yürürken sağımızda...
Arnavutluk'ta iki gün: Berat ve Durres
Editör
Geçtiğimiz hafta sonu hem vizesiz olması dolayısıyla tercih edilen ülkelerden biri olan hem de daha önceden okuyup çok beğendiğimden Arnavutluk’a gitmeye karar verdik. Ancak bu seyahatin bana 2 kilo aldıracağından henüz haberim yoktu :)....

Kim bu Doğu'nun Paris'i?
Doğu’nun Paris’ini arayışa geçtik. Bakalım hangisi? İlk önce rotamız Gaziantep, Türkiye oldu. Sonra Diyarbakır, Türkiye… Sonra Lübnan’ın yıllarca iç savaşıyla harmanlanmış başkenti Beyrut. Ve şimdiki durağımız Bükreş, Romanya’nın gerçekten...
Makedonya’ya gitmek için 10 sebep

Burdur’da Kibyra Antik Kenti ve Medusa
Bugün rotamızda Burdur’un Gölhisar ilçesinin batı yamacındaki üç tepelik alan üzerinde yer alan Kibyra Antik Kenti var. Antik çağların en önemli yerleşim alanlarından biri olarak bilinen Kibyra, antik dönemlerde Likya, Karya, Pisidya ve...
Sagalassos Antik Kenti ve sipsi dinletisi
Burdur’a yaklaşık yarım saat mesafede yer alan Ağlasun ilçesinin adını son yıllarda daha fazla duyar olduk. Buna sebep olansa Ağlasun’un 7 kilometre kuzeyinde yer alan Sagalassos Antik Kenti. 8 bini aşkın nüfusu olan Ağlasun, Sagalassos’un...
Devamını oku

Taş sokaklar, eski otantik evler ve her kültürü barındıran yer: Alaçatı
Bronz Yazar
Merhaba. Dünyanın en harika yerlerinden birini takdim etmekten mutluluk duyuyorum: Alaçatı. Alaçatı denildiğinde aklıma rüzgâr sörfü gelir. Yıllar önce gitmiştim. Körfez’deki suyun berraklığı ve rengi beni çok etkilemişti. Alaçatı, sörf...
Burdur Lavanta Deresi ve Lisinia Doğa
Burdur’u keşfetmek için en kolay yol eğer İstanbul’dan gidecekseniz direkt Isparta’ya uçmak. İşte biz de öyle yaptık. Burdur gezimize ilk olarak Lisinia’dan başladık. Veteriner hekim Öztürk Sarıca’nın 2005 senesinde temellerini attığı ve...

Makedonya’ya gitmek için 10 sebep

Balkanların en cazip turistik destinasyonlarından olan Makedonya’ya gitmek için o kadar çok sebep var ki! Nereden başlasak bilemedik ama elimizden geleni yapıp bu sayıya 10’a kadar düşürüp sizler için listeledik. Görülmeye değer kasabaları, muhteşem doğası, tarihî eserleri ve harika yemekleri ile Makedonya, mutlaka gitmeniz gereken ülkeler arasında yerini almalı. Keyifli okumalar…

Dünyanın farklı coğrafyalarından ilgi çekici 6 mağara
Özellikle son dönemde Tayland’da Tham Luang Mağarası’ndaki mahsur kalan çocuklardan sonra dünyadaki mağaralar oldukça ilgi çekmeye başladı. Hepimizi üzen bu olay sonrası mağaraları bir de bizden dinleyin. Biz mağaraları tarihi ve doğal...

Tram 28 efsanesi ile başlayan Lizbon tutkusu - Lizbon hakkında bilgiler
Instagram’da gezerken karşıma çıkan bu sarı tramvaylar beni bu şehre çekti açıkçası. 19 Mayıs bayramını fırsat bilip dört günlük bir seyahat organize ettim. Bu arada Lizbon uçak biletleri gerçekten çok pahalı, 4,5 saat süren yolculuk için...
Transilvanya’nın büyülü şehri Braşov
Silver Yazar
Romanya’nın güzel şehirlerinden olan Braşov tarihî ve modern bir havaya sahip. Transilvanya olarak isimlendirilen topraklarda bulunan bu şehirde tipik Orta Çağ havasından da esintiler bulmak mümkün. Osmanlı’dan korkan Macar kralı zamanında,...