Mimari

Bir şehre gittiğiniz zaman etkilendiğiniz ilk şey mimarisi olur genelde. Öyle ya ilk bakışta şehrin ruhuna dair çok şey söyler çevrenizde gördüğünüz binaların mimarisi. Fakat bazen de özellikle o binaları görmeye gidersiniz . ‘Mimari’ etiketli yazılar altında dünyanın dört bir yanında bulunan bu değerli binalara dair pek çok bilgi bulabilirsiniz.

22 saat önce
VİYANA’DA BİR GÜN, BİR ROTA

Sanat, müzik, kültür ve müze kenti Viyana, en yaşanılası kentler içinde başı çeken şehirlerden biri. Bu bakımdan Avrupa seyahatinizin birkaç gününü mutlaka Viyana’ya ayırmalısınız. Viyana tatili planlarınız arasındaysa kenti parçalara bölerek doya doya gezmek en doğrusu. Öyle ki hızlı hızlı dolaşarak birden bire her şeyi görme şansınız yok. Hızlıca tüketmeye... daha fazla

24 Eyl 2017
KAŞİFLER ŞEHRİ LİZBON
Gold Yazar
24 Eyl 2017

KAŞİFLER ŞEHRİ LİZBON

Lizbon’da ikinci günümüz, "sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" kıvamında başlıyor. Bir önceki gün yaşadığımız neredeyse yatacak yer bulamama durumumuzu tekrar yaşamamak için bu kez temkinli davranmaya karar vererek kalacağımız yerleri, arabamızı, tren biletlerini sabah erkenden ayarlıyoruz. Sonra ver elini Sao Jorge Kalesi.  1255 yılında Lizbon, krallığın... daha fazla

23 Eyl 2017
BUDAPEŞTE VE SOFYA GEZİMİZ
Gezgin
23 Eyl 2017

BUDAPEŞTE VE SOFYA GEZİMİZ

Budapeşte Macaristan'ın tarihî başkenti Budapeşte'de otobüs terminalinde indikten sonra günlük ulaşım kartımızı aldık ve tek bir metro ile otele vardık. Otelimiz şehir merkezine yakın olduğundan çok rahat gezme imkânımız oldu. Öncelikle Budapeşte’nin termal spa’sı çok meşhur ve buranın en meşhur en eski termali olan Széchenyi (termal hamam) 1913 yılında açılmış.... daha fazla

22 Eyl 2017
AMSTERDAM, BERLİN VE PRAG GEZİMİZ
Gezgin
22 Eyl 2017

AMSTERDAM, BERLİN VE PRAG GEZİMİZ

Amsterdam Büyük şehirlere varınca bir tura dahil değilseniz mutlaka günlük ulaşım kartı alın derim, biz bu gezimizde de öyle yaptık, çok daha ekonomik oldu. Hollanda’ya sabah saatlerinde vardık ve otelimize çok yakın olan Vondelpark’ı gezdik; Vondelpark, İzmir Kültürpark’ın yaklaşık 2 katından büyük gibiydi. Bu parkın hemen 5-10 dakika yürüme mesafesinde Ressam Van... daha fazla

21 Eyl 2017
DÜNYANIN UCU: PORTEKİZ
Gold Yazar
21 Eyl 2017

DÜNYANIN UCU: PORTEKİZ

Seyahatler ilk önce hep bir hayalle başlıyor, Vasco da Gama’dan, Macellan’dan ya da diğer nice kâşiften önce insanların hayalleri, dünyanın en son ucu olduklarını düşündükleri Portekiz’de sona eriyormuş meğer. Avrupa’nın en uç kıyısına geldiklerinde henüz Amerika kıtası ya da Hindistan keşfedilmediği için denizin kenarındaki en son kara parçasına geldiklerini... daha fazla

14 Eyl 2017
​HIRVATİSTAN GEZİSİ BÖLÜM 2: HIRVATİSTAN’IN EN BÜYÜK LİMANI RIJEKA

Hırvatistan’ın kuzeyinde Adriyatik Denizi'ndeki Kvarner Körfezi'nde yer alan Rijeka, ülkenin en büyük limanı. Yaklaşık 145.000 kişinin yaşadığı kent, ülkenin de en büyük üçüncü şehri. Nüfusun yüzde seksenini Hırvatlar, yüzde yirmilik kısmı ise Sırplar ve İtalyanlar oluşturuyor. Kentte Hırvatça konuşulsa da çoğu insan İtalyanca ve İngilizce de biliyor. Hırvatça’da nehir... daha fazla

HIRVATİSTAN GEZİSİ BÖLÜM 1: ZAGREB

Zagreb ile ilk tanışıklığım 2000’lerin başına rastlıyor. Dubrovnik seyahatimin ilk durağıydı Zagreb. Çok fazla zaman ayıramadığım bu kent beni oldukça fazla etkilemişti. Aradan yıllar geçti, bu kez Dalmaçya kıyıları seyahatimizin başlangıç noktası oldu. Bu kez biraz daha fazla zaman ayırmaya kararlıydık. İstanbul ile Zagreb arası uçakla yaklaşık 1 saat 50 dakika ... daha fazla

ZANZİBAR’A İLK BAKIŞ: STONE TOWN
Bronz Yazar

ZANZİBAR’A İLK BAKIŞ: STONE TOWN

İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan saat 19.30’da kalkan uçağımız, 7 saatlik uçuşun ardından gece saat 02.00’de Tanzanya’nın ekonomik başkenti Darüsselam’a indi. Her ne kadar Zanzibar’a direkt uçuş olsa da uçuş milleriyle alabileceğimiz en uygun alternatif olduğundan Darüsselam üzerinden gitmekte karar kılmıştık. Darüsselam’a indikten sonra ilk işlem vize işleri oluyor.... daha fazla

KEHANET MERKEZİ: DİDYMA APOLLON TAPINAĞI
13 Eyl 2017

Yine bir yaz mevsimi yine bir gezi ve yine bir gezi yazısı. Bu sefer memleketim Didim "Yenihisar"dan. Yaz tatilini ancak 30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayramı’nı birleştirince yetkililer; uzun soluklu bir tatil programı yapma şansımız oldu. Bayramı memleketim Aydın'da geçirecektik. Daha önceden haberleştiğim 40 yıllık arkadaşımla ile Didim’de buluşacaktık. Madem... daha fazla

12 Eyl 2017
SÜRPRİZLER ŞEHRİNE YOLCULUK: KAUNAS

Kaunas’a niçin gittiğimi merak ettiğinizi biliyorum. Aslında benim de hiç aklımda yoktu. Basketbol maçlarını seyrederken birçok kez bizim takımlarla eşleşen Zalgiris Kaunas’ı duymuşsunuzdur. "Trakai’ye kadar gelmişken Kaunas nasıl bir yer acaba, burayı da görelim" dedik hepsi bu… Ancak geldikten sonra gördük ki bir gezginin Litvanya’yı gerçekten anlaması için mutlaka... daha fazla