Mimari

Bir şehre gittiğiniz zaman etkilendiğiniz ilk şey mimarisi olur genelde. Öyle ya ilk bakışta şehrin ruhuna dair çok şey söyler çevrenizde gördüğünüz binaların mimarisi. Fakat bazen de özellikle o binaları görmeye gidersiniz . ‘Mimari’ etiketli yazılar altında dünyanın dört bir yanında bulunan bu değerli binalara dair pek çok bilgi bulabilirsiniz.

Royal Caribbean ile denizlerde yolculuk: Miami - 1. bölüm
Gold Yazar
Royal Carribean Allure of the Seas (Denizlerin Cazibesi) ile 10 günlük Doğu Karayipler gezimize başlıyoruz. 26 Mayıs 2018’de THY ile 11 saatlik direkt uçuş sonrası Miami’deki otelimize yerleşiyoruz. Gemiye binmeden önce sabah Miami içinde 4-...
Batum gezimiz 2: Batum'un gezilip görülmesi gerekenleri
Bronz Yazar
Sabah rehberimizle birlikte eski Batum’u gezdik. Sahildeki o görkemli binalardan sonra bu bölge bize çok arka planda bırakılmış geldi. Eski binalar, bozuk yollar, bakımsız sokaklar… Daha sonra konuştuğumuz bir taksi şoförü “ Bundan 20 yıl...

Batum gezimiz: Ulaşım ve ilk bakışta Batum
Bronz Yazar
Ağır ağır ölür yolculuğa çıkmayanlar, Okumayanlar, müzik dinlemeyenler, Gönlünde incelik barındırmayanlar.                              Martha Medeiros Gönlümüzde inceliğin olup olmadığını bilmem ama okumayı, müzik dinlemeyi ve yolculuğa...
Semerkant - 2: Timurlenk’in sihirli dünyası
Gold Yazar
Semerkant'ta Recistan Meydanı’nın biraz ilerisinde, Timur’un bir savaşta olduğu zamanda eşi Bibi Hanım tarafından yaptırılan Bibi Hanım Camisi’ne doğru, sağlı sollu hediyelik eşya satan dükkânların olduğu yoldan yürüyoruz. Cami, tamamı çini...
Devamını oku

Roma'da ailecek keyifli bir gezi
Gezme tutkusuna insan birkez yakalanmaya görsün. Rahat bırakmıyor insanı. Hep kanını kaynatıyor... İtalya uzun zamandır merak ettiğimiz gezip görmek istediğimiz bir ülkeydi. Eşimle düşündük taşındık, çocuklarla bir İtalya seyahati yapalım,...
Semerkant: Timurlenk’in sihirli dünyası, bir Dünya Mirası
Gold Yazar
Tarihî İpek Yolu’nda, İbn-i Sina, Biruni gibi çok ünlü bilim ve tıp ustaları yetiştirmiş dünyanın en eski medeniyetlerinden ve Orta Asya’nın büyük kentlerinden biri olan Semerkant, MÖ 14. yüzyılda Persler tarafından kurulmuş ve 1.000 yıl...
Devamını oku

Buhara: Bin kubbeli büyülü şehir (2)
Gold Yazar
Dünyanın her yerinde ışık yukarıdan gelirken Buhara kendisi ışıkmış. Biz de ışık saçan bu güzellikleri gezmeye devam ediyoruz. Eski zamanlarda 100 medresede 10 öğrencinin eğitim gördüğü söylenen Buhara’nın en ünlü ve dikkat çekici diğer...
Devamını oku
Hafta sonunda hızlı bir Büyükada gezisi
22 senedir İstanbul’da yaşayan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki; Büyükada şehir hayatından uzaklaşmak isteyen kişilerin günübirlik de olsa gidip dinlenebilecekleri bir yer. Şahsen ben gittiğim zaman resmen arındığımı hissediyorum. Bir...

Buhara: Bin kubbeli büyülü şehir
Gold Yazar
Türk tarihi açısından önemli şehirlerden biri ve tarih boyunca sanat ve ticaret merkezi olan Buhara’da 17’inci yüzyıldan kalma, geçmişin izlerini taşıyan kalıntıları karşısında zaman duracak. Kızılkum Çölü’nün ortasında, UNESCO Dünya Kültür...
Gökyüzünün ışıltıları altında ışıldayan bir açık hava müzesi: Hive - 2
Gold Yazar
Çölde bir mücevher kent Hive’nin sokaklarında dolaşmaya devam ediyoruz. Her köşesinde estetiğe önem veren Hiveli mimarların ve sanatkârların ellerinden çıkma kıymetli bir eser, bir güzellik keşfediyoruz. Tüm yapıların mozaik ve çini...

Hive: Harzem ülkesinin göz bebeği
Gold Yazar
Mavinin, kızılın, toprak renklerine bürünmüş büyülü kenti. Türki Cumhuriyetleri içinde tarih ve kültürel geçmişin tüm izlerini taşıyan belki de en önemli kent. Geçmişi yaklaşık MÖ 3000 yıllarına uzanan ve Harzemşah Devleti döneminde kurulan...
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı
Bronz Yazar
Çanakkale Zaferi, Türk askerinin ruh kudretini gösteren şayanı hayret ve tebrik bir misaldir. Emin olmalısınız ki, Çanakkale Muharebelerini kazandıran bu yüksek ruhtur. M. Kemal ATATÜRK Destanlar yazan Türk milletinin en son destanlarından,...

Çölün ortasında bir vaha, bilim ve kültür merkezi: Taşkent - 2
Gold Yazar
Taşkent her biri birer mimari harikası sayısız medreseleri ile gerçek bir bilim ve kültür merkezi. Medreseler, camiler, türbe ve müzeden oluşan, dini bir merkez, Semerkantlı ve Buharalı ustaların elinden çıkmış müthiş bir yapılar topluluğunu...
Kydonia'da (Ayvalık) bir Podemos
Silver Yazar
Tanışıklığımız çocukluğumda Bergama, Dikili ve Ayvalık’ı içeren bir yolculuk ile başlar. Yaşım küçük olduğu için bu geziye dair hafızamda birkaç küçük an dışında hiçbir şey kalmaz. Ancak bu üçleme belleğime kazınır. Birinin adını andığımda...