Vizesiz Gezi

Hadi kabul edelim, vize almak yurtdışı seyahatlerinin en büyük kabusu. Randevu işlemleri, onca evrak ve ardından gergin bir bekleyiş… Bazen sırf buna cesaret edemediğimiz için bile erteleriz seyahat planlarımızı. Fakat unutmayalım; vizesiz de gidebileceğimiz onlarca güzel yer var. Pasaportunuz varsa şimdi bile yola çıkabilirsiniz. Tek yapmanız gereken ‘Vizesiz Gezi’ etiketli yazılara göz gezdirip kendinize uygun bir destinasyon belirlemek.

18 Eyl 2017
LEZZET DURAĞI GAZİANTEP

Eski ve sık kullanılan adıyla Antep, Türkiye’nin ve dünyanın hâlâ yaşanılan en eski şehirlerinden biri. Yemekleriyle ün salmış bu şehri biz de bir hafta sonu kaçamağına denk getirdik ve günübirlik hem şehri gezelim hem de yemeklerini tadalım diye yola koyulduk. 5-6 ay öncesinden aldığımız, çok da uyguna gelen biletlerimizle İstanbul’dan Antep’e yaklaşık 1,5 saatlik bir... daha fazla

13 Eyl 2017
İZMİR DOĞAL YAŞAM PARKI'NDA KEYİFLİ BİR GÜN

Prensip olarak hayvanat bahçelerine ve yunus parkları gibi hayvanların barındırıldığı işletmelere karşıyım, Gezimanya olarak karşıyız. Ancak Sasalı’daki İzmir Doğal Yaşam Parkı bu konudaki bazı ön yargılarımı kırmayı başardı. Gelin şimdi size hem bu parkı biraz tanıtalım, hem de neden böyle bir düşünce değişikliğine gittiğimizi anlatalım. 125’ten fazla türde 1500’e... daha fazla

30 Ağu 2017
GÜZEL ÇİÇEKLERİN DİYARI BALİ'DE GEZİLECEK YERLER

Eğer uzun süredir gezi rotanız Avrupa ve çevresi taraflarındaysa, Uzak Doğu’ya daha önce hiç gitmediyseniz, Bali sizin için keşfedilecek bir yığın şey anlamına gelecektir. Daha havaalanına ilk adımı attığımız andan itibaren farklı bir yere geldiğimizi anlamıştık. Bizi bekleyen transfer arabasına binip yola çıkınca yaşadığımız ilk şaşkınlık trafikte oldu. Bali’de... daha fazla

28 Ağu 2017
YEŞİL Mİ YEŞİL GÖNEN

Yeni bir yazı dizisine başladım bugün itibariyle. Yaşadığım, okuduğum, askerliğimi yaptığım yerleri kaleme almaya karar verdim. "Ekmeğini yediğin yere ihanet etmeyeceksin" felsefesinden yola çıkarak yürüdüm gittim... İlk sırada tabi ki üniversite yıllarımın geçtiği Gönen gelmekte. Herkesin üniversite ve askerlik yılları kuşkusuz insanda derin izler bırakıyor. Bende de... daha fazla

25 Ağu 2017
MAVİ PANJURLAR VE ÇİVİT KAPILAR DİYARI: CUNDA

Sadece sahil kesimi ile değil ara sokaklarına kadar hayatın dolu dolu yaşandığı, zaman geçirilebilecek bir yer. İnsana huzur veren Ayvalık’ın şirin beldesinde cennete sığındım. Yörede yetişen hoş kokulu bitkilerin verdiği esinti adaya adımımı atar atmaz sardı beni. Cunda, Ayvalık’a bağlı 22 adadan biri. 1973 yılında sit alanı ilan edilip koruma altına alınmış. Severim... daha fazla

21 Ağu 2017
SARAYBOSNA VE DUBROVNİK GEZİSİ
image_placeholder
Gezgin
21 Ağu 2017

SARAYBOSNA VE DUBROVNİK GEZİSİ

Avrupa turumuzun şimdiki durağı Saraybosna için Üsküp'ten yola çıkıyoruz. Üsküp-Saraybosna otobüsü sadece çarşamba ve pazar günü var. Bu yolculuk yaklaşık 15 saat sürüyor. Sırbistan-Belgrad üstünden geçip Saraybosna’ya varıyoruz. Biraz dinlendikten sonra Sebij, Başçarşı ve Bursa Bedesten'i (Brusa Bezistan) ziyaret ettik. Saraybosna'da Osmanlı'dan kalma çok fazla eser... daha fazla

18 Ağu 2017
Gezi Notu
CEFA & SEFA: PAİ (MAE HONG SON)

Mae Hong Son'un kuzey tarafları güney kısmına göre bir hayli sakin. Ancak bu sakinlik kötü anlamda değil. Bol miktarda yeşil alanlar, dağlar, temiz hava, ucuz ve lezzetli yemekler, samimi insanlar… Pai, Chiang Mai’ye 3 saat uzaklıkta ufak bir Tayland kasabası. Bu yerin popülaritesi gün geçtikçe artıyor. Chaing Mai’den kaldığınız otel, pansiyon ya da guest house... daha fazla

16 Ağu 2017
ÜSKÜP-OHRİ-BİTOLA GEZİMİZ
image_placeholder
Gezgin
16 Ağu 2017

ÜSKÜP-OHRİ-BİTOLA GEZİMİZ

Üsküp Selanik’ten çıkıp Makedonya-Üsküp'e doğru yola çıktık. Yunan sınırına geldiğimizde otobüs Makedonya otobüsü diye Yunan otobüslerini aramayan Yunan polis, asker ve gümrük görevlileri hiçbir sınırda görmediğim bir arama yöntemi olan köpekler ile arama gerçekleştirdiler. Ben ve bir Türk çifti ofise çağırıp Yunanca bir şeyler söyleyip durdular. Ben de "uluslararası... daha fazla

14 Ağu 2017
Özel Yazı
BENZERSİZ ROTA: KIRGIZİSTAN

"Çok gezdik çok gördük, hepsinin kültürleriyle ilgili esprilerimiz bile birbirine benziyor artık" diyorsanız; yeni yeni espriler için neşeli ve macera dolu bir rota Kırgızistan... Türklere yakın pek çok özelliği olan Kırgızların hayatını, seyretmeye doyamayacaksınız. Bir seyahate çıkmak için binbir sebebiniz olabilir... Kafa tatili, akraba ziyareti, ucuna boş gün... daha fazla

12 Ağu 2017
KİEV TÜYOLARI

İlk ve en önemlisi kesinlikle Ukrayna ve Kiev hakkında okuduğunuz, duyduğunuz ve bildiğinizi sandığınız şeyleri unutun. Boşuna bir sürü önyargı ve tedirginlikle gitmeyin, ben kendimden biliyorum okuduğum birkaç yazı ile neredeyse gitmekten vazgeçeceğim bir noktaya gelmiştim ama gidip görüp yaşayınca gerçekten çok çok farklı olduğunu gördüm bu yazıyı da daha çok aklında... daha fazla