Vizesiz Gezi

Hadi kabul edelim, vize almak yurtdışı seyahatlerinin en büyük kabusu. Randevu işlemleri, onca evrak ve ardından gergin bir bekleyiş… Bazen sırf buna cesaret edemediğimiz için bile erteleriz seyahat planlarımızı. Fakat unutmayalım; vizesiz de gidebileceğimiz onlarca güzel yer var. Pasaportunuz varsa şimdi bile yola çıkabilirsiniz. Tek yapmanız gereken ‘Vizesiz Gezi’ etiketli yazılara göz gezdirip kendinize uygun bir destinasyon belirlemek.

Küçük şehir Lviv’in görmeden, gitmeden olmazları
Gold Yazar
Bir sanat ve festivaller kenti ve Ukrayna’nın Lviv kentinde gezmeye başlıyoruz. Görülecek yerler oldukça fazla, yavaş yavaş, kafelerde oturarak dinlenerek ama keyifli gezeceğiz. Otelimizden çıkıp şehrin kalbine doğru yürümeye başlıyoruz....
Makedonya’da bulunan 10 doğa harikası
Editör
Köklü tarihi, doğal güzellikleri, lezzetli yemekleriyle nefes kesen bir coğrafyaya çeviriyoruz rotamızı: Makedonya’ya… Önceden kaleme aldığımız yazılarımızda Makedonya’nın pek çok özelliğine değinmiş ve harika bir turistik seçenek olduğundan...

Tarihî şehir Üsküp
Gezgin
Makedonya Krallığı’nın veliahtı Büyük İskender’di. Babası bir sonraki eşiyle sarayda hayatını sürdürürken İskender ve annesini başka bir şehre gönderir ve İskender tamamen babasından uzakta, iyi bir eğitim alarak yetişir. Annesi, II. Philip’...
Lviv kentinin ünlüleri
Gold Yazar
Tarihî, mistik ve bir rüya kent Lviv’de neredeyse her adım başında sevimli, keyifli bir kafe bulabilirsiniz, zira burası bir kahve şehri. Ünlü restoranların dışında rastgele girdiğiniz bir mekân bile size umduğunuzun üzerinde hoş ve...

LVIV - UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde tarihî ve sevimli kent
Gold Yazar
Mistik havasıyla, sakin, fazla trafiği olmayan, huzurlu ve tümü tarihî yapılarla donanmış, UNESCO’nun koruması altında bir Dünya Mirası kenti Lviv. Küçük bir kent gibi görünse de, tarihî yapıları, uçsuz bucaksız orman gibi parkları,...
Arnavutluk Rivierası'nın cennet köşeleri
Silver Yazar
Biz bir memleket havası almaya gittik geldik… Neden Arnavutluk diyenleriniz olabilir :). Ocak ayında Kurban Bayramı tatilimizi planlarken kriterlerimiz şunlardı: Denizi güzel olsun, bol bol yüzebilelim; tatil bize vize masrafı çıkarmasın ama...
Devamını oku

Saraybosna: Tarih ve börek turizmi (2. Bölüm)
Saraybosna'da pazar sabahı, bir önceki gün börek aldığımız dükkânın kapalı olmasının hüsranıyla başladı. Bunun üzerine, daha önceden not ettiğimiz Buregdzinica Bosna adlı börekçiye, kaldığımız yerden yaklaşık 25 dakika yürüyerek ulaştık....
Arnavutluk'ta iki gün: Tiran, İşkodra ve Akçahisar
Editör
Bugün Arnavutluk’ta ikinci günümüz, gezimize Tiran’dan başlıyoruz. Otelimiz Rogner Hotel Tirana’nın da üzerinde bulunduğu Deshmoret e Kombit Bulvarı’nda yürüyüşe geçiyoruz. Burada yürürken rehberimizden bilgiler alıyoruz. Yürürken sağımızda...

Arnavutluk'ta iki gün: Berat ve Durres
Editör
Geçtiğimiz hafta sonu hem vizesiz olması dolayısıyla tercih edilen ülkelerden biri olan hem de daha önceden okuyup çok beğendiğimden Arnavutluk’a gitmeye karar verdik. Ancak bu seyahatin bana 2 kilo aldıracağından henüz haberim yoktu :)....
Makedonya’ya gitmek için 10 sebep

Makedonya’ya gitmek için 10 sebep

Balkanların en cazip turistik destinasyonlarından olan Makedonya’ya gitmek için o kadar çok sebep var ki! Nereden başlasak bilemedik ama elimizden geleni yapıp bu sayıya 10’a kadar düşürüp sizler için listeledik. Görülmeye değer kasabaları, muhteşem doğası, tarihî eserleri ve harika yemekleri ile Makedonya, mutlaka gitmeniz gereken ülkeler arasında yerini almalı. Keyifli okumalar…

Hafta sonu Makedonya: Üsküp ve Ohri
user-image
Gezgin
Her yere gidememiş olsak da, Makedonya'da arkadaşlarımızın tavsiye ettiği güzel yerlere gitmeyi başardık. Makedonya gezimize Üsküp’ten yani Makedonya’nın başkentinden başladık. Üsküp'ü gerçekten sevdik, restoranlar, barlar ve güzel bir...

Batum gezimiz 3: Botanik Bahçesi, Medea ve Türkiye'ye dönüş
Bronz Yazar
Sabah kahvaltıdan sonra, yürüyerek Rıza Dayı’nın mekânına gittik. Demleme çaylarımızı içip taksici Misha ile Batum Botanik Bahçesi’ne doğru yola çıktık. Batum Botanik Bahçesi şehir merkezinden, 8 kilometre kadar uzaklıkta. Taksiyle gitmek...
Batum gezimiz 2: Batum'un gezilip görülmesi gerekenleri
Bronz Yazar
Sabah rehberimizle birlikte eski Batum’u gezdik. Sahildeki o görkemli binalardan sonra bu bölge bize çok arka planda bırakılmış geldi. Eski binalar, bozuk yollar, bakımsız sokaklar… Daha sonra konuştuğumuz bir taksi şoförü “ Bundan 20 yıl...