Gezi Notları

Batum gezimiz 3: Botanik Bahçesi, Medea ve Türkiye'ye dönüş
Bronz Yazar
Sabah kahvaltıdan sonra, yürüyerek Rıza Dayı’nın mekânına gittik. Demleme çaylarımızı içip taksici Misha ile Batum Botanik Bahçesi’ne doğru yola çıktık. Batum Botanik Bahçesi şehir...
Batum gezimiz 2: Batum'un gezilip görülmesi gerekenleri
Bronz Yazar
Sabah rehberimizle birlikte eski Batum’u gezdik. Sahildeki o görkemli binalardan sonra bu bölge bize çok arka planda bırakılmış geldi. Eski binalar, bozuk yollar, bakımsız sokaklar… Daha...

Batum gezimiz: Ulaşım ve ilk bakışta Batum
Bronz Yazar
Ağır ağır ölür yolculuğa çıkmayanlar, Okumayanlar, müzik dinlemeyenler, Gönlünde incelik barındırmayanlar.                              Martha Medeiros Gönlümüzde inceliğin olup olmadığını...
KALK GİDELİM BATUM’A
Kurban Bayramı için halen programınızı yapmadıysanız size çok çekici bir önerim var. “Yurtdışına gitmek istiyorum ama vize işleri çok vakit alıyor” diyorsanız, Batum tam size göre. Üstelik...

GÜRCİSTAN'IN AKDENİZ ŞEHRİ: BATUM
2013 yılında okul bitmiş, Eylül ayında da ülkenin en büyük enerji şirketinde işe başlamıştım. Yoğun iş temposu sonrasında yılbaşı tatili için fazla masraflı olmayan, beni çok yormayacak ve...
DOĞAYLA İÇ İÇE BİR BATUM GEZİSİ VE KOBULETİ
İki gün Ayder yaylasında konakladıktan sonra, erkenden kalkıp Ardeşen'e hareket ettik. Ardeşen'de aracımızı kapalı otoparka bıraktık ve bir haftalık Doğu Karadeniz ve Batum turumuzu...

EVDEKİ YABANCI: BATUM
Batum'dan döneli 5 gün olmasına rağmen zihnimi zorluyorum hatırlamaya çalışıyorum -hayır bu Batum'un sabun köpüğü bir şehir olması değil- keşke diyorum biraz daha baksaydım dağlara taşlara,...
BATUM'DA NELER YAPABİLİRSİNİZ
Gürcistan’ın en tarihi yerlerinden biri olan Batum Gonio Kalesi 1. yy’da Romalılar tarafından yapılmış. Oldukça stratejik bir konumda olan Batum Gonio-Apsaros Kalesi, tarihi boyunca birçok...

BATUM’DA NEREDE NE YENİR
Gürcistan’da yemek kültürü oldukça gelişmiş durumda ve bizim damak tadımıza uygun birçok lezzeti bulabilirsiniz. GÜRCÜ MUTFAĞI Ajarian Khachapuri-Acharuli-Haçapuri Batum’da mutlaka...
BATUM BOTANİK BAHÇESİ VE BATUM ARGO TELEFERİK
Batum Gezi Rehberi'nin ilk sırasında yer alan Batum Botanik Bahçesi, Batum’un 9 km dışında kalıyor. Batum Botanik Bahçesi, ziyaretçilerine yılın her mevsiminde ayrı güzellikler sunuyor....

BATUM'DA KAVUŞAMAYAN İKİ ÂŞIK: ALİ VE NİNO
(Başlamadan önce kısa bir bilgi notu: Ali ve Nino Heykeli, Kurban Said'in "Ali ve Nino-Bir Aşk Hikayesi" adlı romanında yer alan iki karakterden esinlenilerek Batum'da hayat bulmuş. Bu...
Devamını oku
3 GÜNLÜK ÖRNEK BATUM GEZİ PROGRAMI
Silver Yazar
Batum her mevsim çok güzel. Üstelik gitmek de çok kolay. Pasaport yok, vize yok. Kap nüfus kağıdını, harç pulu bile alma atla git. Ama şöyle hazır bir Batum Gezi Programı olsa elimizde. Biz...

KARADENİZ TURU: BATUM
Silver Yazar
Artvin'deki keyifli maceramızdan sonra Türkiye'mizi bırakıp geçiyoruz Gürcistan topraklarına... Aslında Gürcü toprakları da bana yabancı sayılmaz ama Türkiyem bir başka tabi ki :) Artvin...
BATUM'DA GÜRCÜ MUTFAĞINDAN SEÇMELER
Olur da bir gün yolunuz düşerse, Karadeniz’in koyu yeşilinin, Karadeniz’in koyu mavi göğüne karıştığı bu şehri karış karış gezerken yalnızca gözleriniz değil, mideniz de bayram edecek....