Gezi Notları

Bronz Yazar
31 Oca 2017

AŞIKLAR ŞEHRİ PARİS

1. Gün Prag’dan uçak ile Paris’e geliyoruz. Paris’te Charles de Gaulle Havaalanı’na iniş yapıyoruz. Havaalanı o kadar büyük ki farklı farklı bölümden oluşuyor. Bizim iniş yaptığmız yer biraz eski ve uzak bir bölüme benziyor zaten bavullarımızı aldıktan sonra havaalanındaki metroya binebilmek için biraz yürümek zorunda kalıyoruz. Burada 3 gece konaklayacağız. Booking... daha fazla

09 Oca 2017

GARİPLİKLER ŞEHRİ PARİS

Uzun zamandır gerçekleştirmek istediğimiz geziyi işte nihayet gerçekleştiriyoruz. Birkaç gün öncesinden hazırlıklar tamamlandı ve artık yola çıkılacak zamanı beklemeye başladık. Evet kutsal an geldi yola çıkıyoruz ve nihayet Paris'teyiz. Otele tam 12'de yerleşmemiz gerekiyordu ama biz 10:30 gibi gelmiştik daha vaktimiz vardı ve karnımız acıkmıştı. Nisa ile yolculuk çok... daha fazla

05 Oca 2017

ÜÇ GÜNDE PARİS GEZİSİ 3.BÖLÜM

Paris gezimizin üçüncü günü aynı zamanda uçağımızın kalkacağı gün olduğu için daha rahat bir plan yaptık. Latin Mahallesi, Pantheon ve Luxembourg Bahçesi hem konum olarak birbirine ve otelimize yakın hem de temposu daha düşük bir gezi alanı olarak son gün için bize çok uygundu. Ancak Paris'deki diğer yerler için buraya  ve pratik bilgiler için buraya  Latin Mahallesi... daha fazla

04 Oca 2017

ÜÇ GÜNDE PARİS GEZİSİ 2.BÖLÜM

İlk gün Notre Dame - Sainte Chapelle- Conciergerie'nin bulunduğu  Île de la Cité adacığını, Paris'in yeni gözdesi Yahudi Bölgesi bohem Le Marais'i, Louvre Müzesinin ve ünlü cam piramidinde üzerinde bulunduğu moda-alışveriş caddesi Rue De Rivoli'yi gezip, ressamlar tepesi olarak bilinen Sacré-Cœur'un bulunduğu Montmartre Bölgesi'ni görüp buraya yürüme mesafesindeki... daha fazla

03 Oca 2017

ÜÇ GÜNDE PARİS GEZİSİ 1.BÖLÜM

Geziye çıkmadan önce o şehirdeki gidilecek yerleri belirleyip kısıtlı zamanda en iyi verimi nasıl alırım diye önceden çalışma yapmak bana göre gezinin en önemli kısımlarından biri. Ancak bilmediğin bir şehir hakkında plan yapmak özellikle zamansal plan harita üzerinden yanıltıcı olabiliyor. Gidecek olanlara fikir vermesi amaçlı üç günlük kendimin uyguladığı programı... daha fazla

02 Oca 2017

PARİS HAKKINDA PRATİK BİLGİLER

Kışmış soğukmuş demeden bu seferki haftasonuna iki gün ekleyerek yaptığımız kaçamağımız Paris oldu. Paris hakkında çok şey söylenmiş ve çok şey söylenecek gezi destinasyonlarından. Ne kadar anlatsan az kalır Paris'i gidip yaşanması hatta birkaç kez gidilmesi gereken yerlerden. Özellikle ilk defa gideceklere yardımcı olacak bilgiler için buyurun; Havalanı ulaşım: Biz... daha fazla

07 Ara 2016

PARİS'TE HAFTA SONU

Paris’e İstanbul’dan yaklaşık 3,5 saatlik bir uçuş ile CDG Havaalanına ulaştım. Paris’e Türkiye’den geliyorsanız ya CDG yada ORLY Havaalanına geleceksiniz. CDG Havaalanından şehir merkezine gitmenin çeşitli yolları var, tren ve otobüs en ekonomik olanı. Ben treni kullandım ve tren ile şehir merkezindeki hotelime ulaştım. Havaalanında üç terminal var ve oldukça büyük... daha fazla

Gezimanya Interrail Yazarı
02 Ara 2016

INTERRAIL - AVRUPA GEZİSİ: PARİS

Paris kimi için romantik, kimi için büyüleyici, kimi için tarihi, kimi için sanatsal, kimi için moda olan ışıkların şehri... Ne yazık ki son zamanlardaki problemlerden dolayı kendinizi yoğun güvenlik önlemleri ve polis kıskancında bulup, huzurlu hissedemeyeceğiniz kalabalık bir metropol moduna geçmiş durumda sevgili Paris... Avrupa’nın en kalabalık şehri madalyasını... daha fazla

Bronz Yazar
24 Eyl 2016

FRANSA'NIN YILDIZI PARİS

Evet, Cenevre’de şehir merkezi CERN gezimizi tamamladıktan sonra rotamızı Paris’e çeviriyoruz. Otobüsle yolculuğumuz molalarla beraber yaklaşık 7,5 saat sürecek; çünkü Avrupa’da özellikle taşımacılık yapan sürücüler her 200 veya 250 km’de bir dinlenmek zorunda. Bu kurala uymayan sürücüleri ağır cezalar bekliyor. Biz de Cenevre-Paris arasındaki 600 km’lik yolu iki... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
21 Eyl 2016

AŞK ŞEHRİ PARİS

Havalimanları ve ulaşım: Avrupa'nın en turistik şehirlerinden biri olan Paris'te üç havaalanı bulunmakta, bunlardan Charles de Gaulle Havaalanı ile Orly Havaalanı THY ve Pegasus havayollarının da tercih ettikleri, Beauvais Havaalanı ise daha çok Avrupa içi ucuz uçuşların yapıldığı havaalanıdır. Charles de Gaulle Havaalanı (CDG/Rossy) Paris'in 30 km kuzeydoğusunda yer... daha fazla