Eskişehir Balmumu Müzesi

Öncelikle böyle muazzam güzellikte ve inanılmaz başarılı bir işe imza attığı için Yılmaz Büyükerşen’i kutlamak istiyorum.

Bu nasıl bir başkandır ki kültüre, sanata, bilime bu kadar önem versin, şehrini Avrupa şehirlerinden bile daha güzel hale getirsin, sabahın 05.00’inde makam aracını almadan yürüyerek ve halkı dinleyerek, muhabbet ederek işine gitsin. Büyüksün başkan!

Bu müzede şu anda bulunan 164 adet balmumu heykeli bizzat kendisi yıllarca uğraşarak şekillendirmiş ve gelirlerinin engelli ve kız çocuklarının eğitimine harcanması koşulu ile Eskişehir Belediyesi’ne bağışlamış.

Böyle okuduğumda pek de dikkate almadım, kendi hobisini icra etmiş diyerek büyük beklenti içerisine de girmedim. Fakat şunu söyleyebilirim ki hepsi muazzamdı, hayran olarak ayrıldım. Girip tekrar tekrar da dolaşabilirim burayı.

Bu arada hatırlatmak isterim; bu müzeyi açmadan evvel; Anıtkabir’de, Samsun’da, İnebolu’da, İzmir’de, Harp Akademileri’nde ve Deniz Harp Okulu’nda sergilenen Atatürk heykellerini de yine Büyükerşen yapmış.

Odunpazarı’nda yol kenarında bulunan bir konak restore edilerek 18 Mayıs 2013’te Balmumu Heykelleri Müzesi olarak açılmış.

İçinde kimler yok ki Atatürk’ün çeşitli devirlerindeki halleri, ailesi, kızı Ülkü, Kazım Karabekir, Rauf Orbay, Kanuni, Fatih, Hürrem, Erbakan, İnönü, Obama, Gandhi, Nazım Hikmet, Fazıl Say, Suna Kan, İbo, Orhan Baba, Nevra-Metin Serezli, Yıldız Kenter, Şener Şen, Hulisi Kentmen, Emin Çölaşan, Gülriz Sururi, rahmetli Turgut Özakman, Sabancı, Eskişehir sporun efsane kadrosu, amigosu, Büyükerşen'in kendisi :) Bu saydıklarım sadece ufak bir kısmı elbet.

Bu fıstığın yanında gevrek gevrek sırıtan kişi de sevgilim olur, Büyükerşen’e söyleyeyim de Brad Pitt’i kaldırıp onun heykelini koysun buraya.

Giriş ücreti: 3 TL, indirimli: 1,5 TL. Müze gelirleri engelli çocuklar ve kız öğrencilerin eğitim yardımı için kullanılıyor.

Müze 5 bölümden oluşuyor:

Salon A: Atatürk, Osmanlı, Kurtuluş Savaşı, Cumhurbaşkanları, Cumhuriyet

Salon B: Havacılık ve Demiryolu, Basın-Yayın, Sinema-TV, Spor, Tiyatro, Sanayi, Dünya Liderleri (Burada kendiniz fotoğraf çekemiyorsunuz), Bilim
Salon C: Tarihi Karakterler
Salon D: Demokrasi (Burada da kendiniz fotoğraf çekemiyorsunuz)
Salon E: Eğitim, Anılar, Ödüller

Salon D ve Salon B’nin bir bölümünde resim çekmeniz yasak, fakat profesyonel bir fotoğrafçı her daim hizmetinizde, çıkmadan resimlerinizi de alabiliyorsunuz. Çok ufak bir kısımda çekilmediği için bence sorun yok :)

Biz bayramda gittik o yüzden mi bilmiyorum ama kapısının önünde bir hayli sıra bekledik. Hatta bir önceki gün sıranın uzunluğundan korkup ertesi gün açılış saatinde gittik ama bizim gibi düşünen de çok olduğundan sanırım aynı sıra yerli yerindeydi.

Çıkan oldukça, gruplar halinde bir iç salona alınıyorsunuz ve grup halinde içeri giriyorsunuz. Burada vestiyer de mevcut, müze krokisini ve kuralları inceleyebilirsiniz. Ünlü birçok kişinin fotoğrafları da bulunuyor burada.

Çocuklara sahip çıkmak çok önemli çünkü sürekli ellemek, sarılmak istiyorlar; benim bile içim gidiyor, elinden tutmak istiyorum, sanırım herkes aynı bilinç seviyesinde değil, unutmayalım.

Yurtdışında birçok yerde bulunan Madam Tussauds müzesinin Türkiye’deki tek benzeri. Halen Eskişehir’e gelen ünlülerin ölçüleri alınıp, kalıpları çıkarılmakta, yakın bir zaman sonra müzeye eklenecekler inşallah.

Neden balmumu diye soracak olursak; balmumu canlı heykel görüntüsü vermeye tamamen uygun bir malzeme; bu şekilde oluşturulan ilk müze, 1835 yılında Londra’da açılan Madam Tussauds müzesi.

Başarılı heykellerini doğru temaslarla onaylattıktan sonra ise yaygınlaşarak, dünyanın pek çok yerinde bu müzeleri açarak çoğaltmış.

Müzenin sonunda Büyükerşen'in aldığı ödülleri görünce içinizden "kesinlikle hak etmiş" diyeceğinize hiç kuşkum yok.

Hediyelik eşya standında 2 adet fincan (20 TL) ve tanıtım kitabını (3 TL) büyük bir zevkle alıyorum.

Müze Pazartesi günü hariç haftanın her günü açık.

Ziyaret saatleri:
H. içi: 10:00 - 12:30  /  14:00  - 17:00H. sonu: 10:00 - 12:30  /  14:00  - 18:00

Bayramın sadece ilk günü kapalı, diğer günleri ziyarete açık.

Eskişehir bir müzeler kenti, her noktasını keşfedin hepsine tek tek uğrayın, asla pişman olmayacaksınız.