Öğrenci Kafasıyla Gaziantep

Gaziantep uygun fiyatlarıyla, kaliteli yemekleriyle hafta sonu kaçamakları için biçilmiş kaftan. Birçok havayolu firmasının cumartesi sabah-pazar akşam uçuşları, içerisine birçok anı sığdıracağınız, tatil yapmanızı sağlayacaktır.

GAZİANTEP'TE NEREDE KALINIR?

Şehir merkezinde oldukça uygun fiyatlı ve temiz oteller mevcut. Gönül rahatlığıyla bunlardan birisini tercih edebilirsiniz.

GAZİANTEP'E ULAŞIM

Uçakların iniş saatine bağlı olarak havaalanın-şehir merkezi seferler yapan Havaş ve belediye otobüslerini tercih edebilirsiniz. Rahatına düşkünler içinse araba kiralama imkanı oldukça var ama şehir merkezinde her yer birbirine yakın olduğu için arabaya ihtiyaç duymayacaksınız. Turistik şehirlerde gördüğümüz hop on-hop off sistemi de Gaziantep'te "hop in hop bin" adıyla kullanımda.

GAZİANTEP'TE GEZİLECEK YERLER

Tütün Hanı-Mağara Cafe

Müzelerin yoğunluklu olduğu bölgede yer alan bu mekan, müşterilerine oldukça ilginç bir dinlenme imkanı sunuyor. Gaziantep'in sıcağından kaçmak için bir mağaranın içerisine giriyorsunuz. Mağaranın içerisine konulan masalarda menengiç kahvenizi yudumlayarak serinliyor ve dinleniyorsunuz. Mekan dileyen müşterileri içinse mağaranın hemen dışında yer alan sedirde uzanarak nargile içme imkanını sunuyor. Fiyatlar uygun.

Gaziantep Hamam Müzesi

Çoğumuzun eski Türk filmlerinde gördüğü hamam ritüellerin detaylarını öğrenebileceğiniz, güzel bir müze. İlginç fotoğraflar çekebileceğiniz birçok alanı bulunuyor. Giriş ücretsiz

Gelin hamamı rituelleri

Hamamda bebeğin kırklanması rituelleri

Emine Göğüş Gaziantep Mutfak Müzesi

Gaziantep mutfağının önde gelen yemekleri, mutfak gereçleri hakkında bilgileneceğiniz, geliştirilmesi gereken bir müze.

Gaziantep mutfaklarında kullanılam mutfak gereçleri

Zeugma Mozaik Müzesi

Dünyaca ünlü Çingene Kızı mozaiğinin de içerisinde yer aldığı bu müze Gaziantep'e gelince mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Gaziantep yemekleriyle olduğu kadar mozaikleriyle ünlü bir şehrimiz. Hatırlayacağınız üzere Gaziantep belediye başkanı bu tarihi mozaikler üzerinde topuklu ayakkabılarıyla yürümüştü ve bu olay tarihçilerin tepkisini çekmişti. Tarihi mozaikleri korumak için müze yönetiminin daha fazla çaba harcaması gerekiyor.

Tarihi Gaziantep Eski Şehir Bölgesi

Neredeyse bütün ünlü restoranların ve müzelerin içerisinde yer aldığı eski şehir bölgesindeki yapılar, büyük oranda yapıldığı günkü gibi bırakılmış

Gaziantep Kalesi

Tarihe meraklı olanların kaleyi ziyaret etmelerini öneririm. Benim ilgimi pek çekmediğinden kaleye çıkmadım.

Kahramanlık Panoraması Müzesi

Milli mücadelede Gazianteplilerin rolünü anlatan bu müze Gaziantep'te görülmesi gerekenler listesinin başında yer alıyor.

Zincirli Bedesten

Kapalı çarşı havasında, baharatçıların ve bakırcıların bulunduğu bir mekan. Hediyelik alışveriş için tercih edilebilecek bir yer.

GAZİANTEP'TE NE YENİR?

Gelelim Gaziantep gezimizin odak noktasına. Gaziantep'te diğer turistik şehirlerden farklı olarak kendinize devamlı "şimdi hangi müzeyi gezmeliyim?" sorusu yerine "şimdi ne yiyeceğiz?" sorusunu soracaksınız. Sadece hafta sonu için Gaziantep'e geldiyseniz insan anatomisine aykırı iki gün geçireceğinize emin olun. Uğradığınız restoranlarda her birisi başlı başına bir ana yemek olan yemekleri tadıp diğerine geçeceksiniz. Günün sonunda baktığınızda öğün sayınız beşe çıkmış. Hepsinden azar azar yerim diye plan yapacaksınız ama hiçbir zaman için bu planınıza sadık kalamayacaksınız. Buraya özgü ne varsa hepsini kendinizi zorlayarak da olsa deneyeceksiniz.

Gaziantep'teki yemek maceramı özetleyen olay yemek yerken "inşallah doymam da bir sonraki gideceğimiz yerde de bütün çeşitleri" tadabilirim diye dua etmemdi :)

Hadi Gaziantep'in en iyi mekanlarına bir göz atalım:

İmam Çağdaş

Gaziantep'e hiç gitmeyenlerin bile bildiği en ünlü restoran. Gaziantep'te gidilmesi gereken restoranlar listesinin başında yer alıyor. Güzel dekore edilmiş çok büyük bir mekan. Gezim boyunca 2 defa gitme şansım oldu. İkisinde de boş masa bulmak için bekledim. Durum böyle olunca hizmeti aksatmamak için çok fazla kişi çalışıyor. Yemeğinizi yerken devamlı birileri yanınızdan yemek tabağıyla koşuyor. Oturup uzun uzun, huzurlu bir yemek yemeniz imkansız. Masa bulduğunuz anda oturup enfes lahmacunlarının, kebaplarının tadına varıp kalkmanız gereken bir mekan.

Planlama hatasından dolayı kahvaltıdan sonra sadece havuç dilimlerini deneyebildim. Hayatımda yediğim en iyi havuç dilimiydi. Yemeklerini deneyemediğim için mutsuz bir şekilde mekandan ayrıldım. İçime sinmediği için aç olmamama rağmen 2 saat sonra buraya tekrar geldim ve 1 tane de olsa lahmacununu denedim. Lahmacun daha önce yediklerime hiç benzemiyordu. İçerisinde etin tadını bastıracak hiç birşey yoktu. Kıyma ve baharatlar ayarında kullanılmış, içerisindeki biberler nasıl olduysa kıtır kıtırdı. Malzemenin bolluğundan lavaşı göremiyordum desem yeridir. Lavaş çıtır çıtırdı. Açık ayran tuzsuzdu. Bu da herkesin kendi zevkine göre tuz atmasına imkan tanıyordu. Bir dahaki gidişimde kesinlikle çok aç gidip bütün kebaplardan deneyeceğim.

Havuç Dilim Baklava

Meşhur Antep Lahmacunu

Katmerci Zekeriya Usta

Geleneği bozmayarak beyran yemekten çıkıp katmer yemeğe geliyoruz. Zekeriya Usta küçücük bir restoran. Mekanın dışına 3-5 masa atmış ve içeride pişen katmeri sıcak sıcak dışarıdaki masalara servis ediyor. İlk defa katmer yedim ve bayıldım. Çok ince hamurun içinde ve dışında bol antep fıstığı ve şerbet var. Tatlısı bayar diye düşünüyordum ancak tuzlu kaymak öyle bir dengeliyor ki bu tadı. 2 tane bile yiyebilirdim. Ancak denememiz gereken başka yerler olduğundan bir taneyle yetindik. Çatal bıçakla değil elle yemek zorundasınız. Çok sıcak olduğundan biraz zorlandık ama bu tat için uğraşmaya değdi.

Taşfırından yeni çıkmış katmer

Metanet Lokantası

Beyran denince Türkiye'de akla gelen ilk mekan. Bu derece ünlü bir mekan olmasına rağmen sadeleğinden hiç bir şey kaybetmemiş, ilginç bir yer. Fiyatları diğer beyrancılarla aynı. Dekorasyonun özensiz, masa sandalyelerin sıradan da olmasından anlayacağımız gibi "Biz iyi beyran servis ederiz, gerisiyle ilgilenmeyiz" düşüncesinde bir yer. İşte sırf bu yüzden lüks mekanlarda
sıradan beyran içmek yerine herkes burayı tercih ediyor.

Nedir bu beyran derseniz: Pirinç, kuzu eti, acı biberin üzerine sarımsak ve özel kaynar bir suyun dökülmesiyle ortaya çıkan çorbaya benzeyen ama doyuruculuk bakımından ana yemek sayılan bir değerimiz, bir şaheserimiz, adeta bir başyapıtımız.

Böyle ağır bir yemek olmasına rağmen öğlen 13.00'e kadar servis edilmesi yüzünden sabah kahvaltıda tercih etmek zorundasınız. Gaziantep'e gelmeden önce de beyran içmiştim. Çoğunu akşam yemeği olarak tercih etmiştim. Bu yüzden kahvaltıda yeme konusunda tereddütlerim vardı. Ta ki masama fokur fokur kaynarken bırakılana kadar. İlk bir dakika ağzınıza götürmeniz imkansız. Hayatımın en zor bir dakikasını beyranın kokusu burnuma gelirken hafif soğumasını beklerken yaşadım. Hafif soğuduktan sonra çok kısa sürede çıtır çıtır pideyle ve lezzetli biberle beraber tabağımızın dibini sıyırmak suretiyle yemeğimizi bitirdik. Masamızda yanımızda oturan 3 çocuğa acı bibersiz ve daha ılık bir servis yapıldı. 10'lu yaşlarındaki bu çocukların beyranı bayıla bayıla yemesi çok hoştu :)

Beyran saatleri haricinde Metanet'te kebap da sunuluyor. Sonuç olarak sabah erken kalkıp gidiniz efendim. "Ay midem kaldırır mı, nasıl yerim?" diye düşünmeyin. Kapıdan içeri adım attığınızda ortamdan etkilenerek yiyorsunuz. Soğuk günlerde tercih edin çünkü içinizi ciddi şekilde ısıtıyor. Yazın yerseniz içinizin yanması muhtemel.

Çelebioğulları Baklava

Fıstığa doyacağınız kaliteli baklava sunan bir yer. Siparişinizi verirken, masada baklavanın gelmesini beklerken ikram edilen Antep fıstıklarıyla doymamaya dikkat edin.

Dürümcü Habeş

Haşlanmış nohut ve kızartma ürünlerinin dürüm ekmeğine sarılarak servis edildiği Habeş'i pas geçmenizi öneririm. Yarım dürüm yememe rağmen midemi çok şişirdi ve o akşam başka hiçbir yemek yiyemedim. Tadı kötü değil ama çok yağlı ve besleyici özelliği olmayan bir dürüm.

Tahmis Kahvesi

Menengiç kahvesini tarihi bir binada Gaziantep müzikleri eşliğinde yudumlayabileceğiniz farklı bir yer. Kesinlikle gidin. İkram edilen çerezde de menengiçin pişmemiş halini tadabilirsiniz.

Menengiç Kahvesinin sunumu çok hoş

Urmudut Suyu

Sıcak havada kurtarıcımız olan bu dut suyu şimdiye kadar içtiklerimin en iyisiydi. Gaziantep'te neredeyse her köşe başında seyyar urmudut suyu arabası görebilirsiniz.

Menengiç Kahvesi

Süt ve menengiç meyvesinin pişirilmesiyle oluşan farklı bir Türk kahvesi türü. Kendine has bir tadı var. En az bir kere Tahmis Kahvesi'nde denenmeli.

Kebabçı Halil Usta

Gaziantep'in en meşhur küşnemecisi. Ben gitme fırsatı bulamadım ama bir sonraki Gaziantep gezimde kesin gideceğim.

Koçak Baklava

Kurumsal şirketlerde çalışanlar bu ismi kesin duymuşlardır. Terfi kutlamalarında adet olduğu üzere Gaziantep'ten söylenen baklavaların üzerinde yüzde 50 ihtimalle Koçak yazar. Kendileri Gaziantep'te en çok bilinen baklavacılardan. İsminin hakkını veren bir yer kesinlikle denenmeli.

Elmacı Pazarı Güllüoğlu Baklava

Gaziantep'in en iyi baklavacıları listesinde olan bir mekan. Ben denemedim. Deneyenler memnun kalıyorlarmış

Çıtır Usta

Lahmacunuyla ünlü bir yer. Sırf lahmacun için bile gidilir.

Tostçu Erol

Gaziantep'e gelip tost mu yiyeceğim diye düşünenler olabilir. Bunca insan Gaziantep'e kadar gelip burada tost yiyorsa bir bildikleri vardır. Her biri birbirinden lezzetli ve sıradışı tostları yemek için mutlaka gitmenizi öneririm.

Orkide Pastanesi

Giderseniz batma kaymağı deneyin. Tam bir enerji deposu

Baklavacı Zeki İnal

Bütün bloggerların öve öve bitiremediği bu baklavacıyı maalesef ben deneyemedim. Bir sonraki Gaziantep turumda gidilecekler listemde.