Rüya Kasaba Hallstatt

Seyahatsever biri mutlaka Hallstatt fotoğrafları ile farklı platformlarda karşılaşmıştır. İşte ben de onlardan biriyim ve ilk gördüğüm andan itibaren buraya gitmeliyim diyenlerdenim. Hayallerim gerçek oldu sonunda:)

Hallstatt, Avusturya’da Viyana’ya görece uzak Salzburg’a ise daha yakın olan Hallstätter Gölü kıyısında harika bir kasaba. En kısa tarifi “sakin bir göl ve muhteşem dağ manzarasına sahip kasaba” olabilir. Avrupa’nın en eski yerleşim yerlerinden...

1997’de UNESCO’nun “Dünya Kültür Mirası” listesine eklenmiş. Nüfusu 1000 civarında ancak bahar ve yaz aylarında mevsimsel olarak turist sayılarında elbette artış görülüyor. Dünyanın en eski tuz madenleri Hallstatt'ta bulunuyor. Duyduğumda en çok şaşırdığım şeylerden biri de Hallstatt kasabasının aynısının Çin’de inşa edilmiş olması, fotoğraflarını internetten arayıp gördüğümde inanamadım, başarılı bir çalışma olmuş ama bu hayatta insana doğalı kadar ne keyif verebilir ki :)

3 gün gibi kısa Viyana seyahatimde sırf Hallstatt’a gidebilelim diye araç kiraladık. Pazar gününü Hallstatt’ı görmeye ayırmıştık. O kadar istiyorduk ki Pazar sabah uyandığımızda ne arabamızın çekilmiş olması ne de ödediğimiz onlarca Euro ceza bizi yıldıramadı ve yola koyulduk, yaklaşık 2,5 saat sonra vardık. Araba yolculuğu da çok keyifli, önce bir müddet Graz şehri yönünde otobanı takip ediyorsunuz ardından da çok güzel köyler ve kasabalar arasından geçerek bu muhteşem manzara ile karşılaşıyorsunuz.

Hallstatt gerçekten oldukça küçük bir kasaba. Şubat ayında her yer karlar altındayken gittik bu sebeple hava buz gibiydi ve her yer açık değildi. Oturabileceğimiz ve keyifli vakit geçirebileceğimiz sadece bir iki yer vardı. Hallstatt karlar altında çok ama çok güzeldi fakat derseniz ki doya doya tadını çıkartmak istiyorum ozaman en canlı dönemi olan Mayıs-Ekim arası bir zamanda ziyaret etmeniz çok daha iyi olacaktır.

Hallstatt’ın üzerinde bulunduğu dağın içinden geçen bir tünel mevcuttur. Burada yer altı otoparkı kullanılabilir. Hallstatt’ı gezmek için 1-1,5 saat yeterli bir süredir. Kasabanın bir ucundan diğer ucuna bu sürede rahatlıkla yürüyebilirsiniz. Zira Mayıs-Ekim ayları arasında 10.00-17.00 arasında araç trafiğine izin verilmemektedir.

Hallstatt, Hallstatt tuz madeni ile meşhur bir yer ve aslında madene inebiliyorsun ancak hava sartları sebebiyle kapalıydı. Madenin derinliklerinde yeraltı tuz gölü de varmış. Madenlere ulaşmak için kablolu treni kullanabilirsiniz. Çalışma saatleri 9.30 ve 16.30 saatleri arasında. Daha fazla bilgi için: www.salzwelten.at/en/hallstatt/tariffs

Hallstatt'a dair lafı fazla uzatmıyorum ve sizi fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum, en güzel onlar anlatacaktır eminim :) Avusturya'ya daha önce gittim sırf Hallstatt için tekrar gitmek istemem diyenlere de önerim tatilin merkezine Münih'i koyup Salzburg üzerinden bu kasabaya gelmek olur.

İlk fırsatta yolunuzun buraya düşmesini tavsiye ederim.

Sevgiler...

İNCİ TANSU

Neredeyse her gün seyahat planlayan, bundan çok büyük keyif alan ve bağımlılık derecesinde seyahat etmeyi seven aynı zamanda kedisever, Türkiye'de Ege bölgesine hayran ve İstanbul'da yaşa