Ucuzluğun Başkenti Lviv

Planladığımız gibi gitmeyen Avrupa seyahatinden sonra (vize problemi!) Balkan turu mu Ukrayna mı diye kendimize sorarken gidiş-dönüş Lviv biletini almış bulunduk. 15 Ağustos 2016 Pazartesi günü İstanbul-Lviv uçuşumuzu gerçekleştirdik. Lviv Havaalanı'na ulaştığımız zaman Ukrayna'ya ilk gelişimiz olduğu için bir odada ufak bir sorgulanma durumumuz oldu. Bu standart bir prosedür, herkese uygulanan.

Yanımızda Booking.com'dan yaptığımız sahte rezervasyonlar, geri dönüş biletimiz ve öğrenci belgemiz vardı. Kadın polisin nerede, ne kadar kalacaksınız, ne kadar paranız var gibi sorularından sonra pasaporta giriş mührünü alıp ülkeye resmen girmiş bulunduk. İnternetten araştırmalarımıza dayanarak yanımıza dolar alıp gitmiştik. TL çeviren exchange ofis pek yok. Havaalanındaki exchange ofisten 10 dolar bozdurduk. Gerçekten bahsedildiği gibi şehir içinde kur daha yüksek olduğundan havaalanında küçük miktar çeviriniz. Taksicilerin Rynok Meydanı'na iki kişiye 200 Grivna çekmeleri sonucu otobüs beklemeye başladık. Onlara 200 UAH Grivna yedirmeye niyetimiz yoktu. Pazarlık işe yarar diye okumuştuk; fakat bizim taksici çetinceviz çıktı şansımıza. 48 no'lu otobüs ile 4 UAH (grivna) karşılığı Rynok Meydanı'na ulaşabilirsiniz. (1 TL yaklaşık 8 Uah)

Arabalara,otobüslere ve evlere bakıldığı zaman halkın fakir olduğu gerçekten anlaşılıyor. Rynok Meydanı'na yaklaşık 25 dakikalık otobüs yolculuğu sonrası ulaştık. Bu bizim ilk yurtdışı deneyimimizdi. Belki de onun da etkisiyle şehir merkezine ilk ulaştığımızda gerçekten büyülendik. Şehrin mimarisi, çevrenin temiz oluşu, insanların hali, tavrı her şey müthişti. Bir an önce çantaları hostele atıp kendimizi Lviv'in kollarına atmak istiyorduk.

Şehrin merkezi konumunda olan Old City Hostel'e ulaştık; yer olmadığını öğrenince Rynok Meydanı'ndaki Lviv yazısının hemen sağında kalan Art City Hostel'de konaklamaya karar verdik. Konum olarak gerçekten çok iyi. İki genç insan işletmeciliğini yapıyor. 8 kişilik paylaşımlı oda da geceliği 90 UAH (yaklaşık 11-12 TL) karşılığında 2 gece kalmaya karar verdik. Çantaları atıp direkt şehri keşfetmeye! Lviv gerçekten çok harika bir şehir; ulaşım çok kolay, her yer yürüme mesafesinde. Ukrayna'nın o ucuzluğu tabii ki burada da var. İnsanları çok sıcak kanlı ve yardımsever. Trafikteki şoförlerin yayalara kibarlığı muazzam. Şehir yaşayan bir tarih adeta. Zaten Rynok Meydanı UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi'ndeymiş.

Lviv Opera Binası

Mutlaka uğramanız gereken mekanlar:Rynok Square - Lviv gezinizin büyük bir kısmı burada geçecektir zaten
Pravda Beer Theatre
Lviv Coffee Manufacture -
Mekan kafe, restoran, müze ve hediyelik eşya konseptleriye kendi içinde bölünmüş, çok güzel bir yer. Sevdiklerinize hediye alabileceğiniz güzel bir adres
Lviv City Hall - Burası Lviv Belediye Binası. Dördüncü kata kadar ücretsiz. Bildiğiniz idari bir devlet dairesi havası var. Binanın dördüncü katından sonra saat kulesi fakat buraya giriş 10 UAH. Ufak yorucu bir tırmanıştan sonra eşsiz bir manzara sizi bekliyor olacak. Lviv şehri tüm ihtişamıyla ayaklarınızın altında

Lviv Opera House
Masoch Cafe
Kryjivka -
Yaşasın Ukrayna! Slava Ukraine! parolasıyla girilebilen girişte vodka ikram edilen, savaş zamanlarında kalma silah ve mühimmatlarını sergiledikleri güzel ambiyanslı bir restaurant.
Hafta içi kurulan bit pazarı ve kitap pazarlarını da görüp mutlaka ziyaret etmelisiniz.

Putin aşkı (!)

Lviv insanları gerçekten muhafazakar ve milliyetçi yapıda. Şehirde bol miktarda kilise ve katedraller mevcut. Hediyelik eşya dükkanlarında Putin'e hakaret içeren hediye çeşitleri mevcut. Halk Rusça'yı rahatlıkla bilip anlamalarına karşın konuşmazlarmış. Kadın gerçek anlamda tüm Ukrayna'da hayatın içinde. Otobüs, tramvay şoförleri, belediye işçileri hep kadın. Ülkede alkol ucuz olduğu için ve temini çok kolay olduğu için banklarda, etrafta sızmış insanlarla karşılaşma olasılığınız çok yüksek. (Ama gerçekten zararsızlar, kimseye fiziksel bir temasları vs söz konusu değil) Alkol, sigara ve et ürünleri fiyatlarını ülkemiz ile karşılaştırdığımız zaman oldukça ucuz. Tekstil ürünleri (Zara, Pull and Bear vs) ülkemize kıyasla daha pahalı. Teknolojik ürünler (cep telefonu, tablet, bilgisayar vs) hemen hemen aynı fiyatta.

Gece hayatına gelince Ukrayna'nın büyük şehirlerinde olduğu gibi Lviv'inde gece hayatı hareketli. Fashion Club, Zanzibar , Rafinad, Metro Club gidilebilecek gece kulüpleri. Gece kulüpleri ve oraların usulü hakkında ayrı bir yazı olur :))

Ulaşım ipuçları: 48 no'lu otobüs havaalanına gider, 6 no'lu tramvay tren garına gider, 13 no'lu otobüs Forum Lviv alışveriş merkezine gider.  Onun dışında gideceğiniz her yer yürüme mesafesindedir.

Ukrayna'ya çeşitli havayollarının direkt seferleri bulunmaktadır. Birkaç ay önceden alırsanız ucuz bilet bulma imkanınız vardır. Vize de yok; pasaportunuzu alın ve gidin. Mutlaka gidin...

Fazlı Erten

Bulduğu küçük fırsatlarda, tatillerde seyahat etmeye çalışan bir üniversite öğrencisiyim. Gezip gördüğüm yerleri kendi penceremden paylaşmaya çalışıyorum.