Amalfi Kıyıları'nda Bahar: Sorrento

İtalya’nın Napoli şehri yakınlarındaki Sorrento’dan başlayıp Amalfi’ye kadar olan bölgeye Amalfi Kıyıları adı veriliyor. Güney İtalya’nın en turistik yerlerinden biri olan Amalfi Kıyıları, rengârenk görüntüsü ve sıcak Akdeniz havasıyla kendine hayran bırakıyor.

İstanbul’dan kısa bir uçuşla Napoli’ye ulaşıp, buradan Sorrento’ya kara yoluyla geçilebilir. Napoli, İtalya’nın tarih, sanat ve kültür alanında önemli merkezlerinden biri ama iyi bilindiği gibi de aslında klasik İtalyan mafyasının etkili olduğu bir şehir. Şehir halkı ise Napolili olmaktan oldukça gurur duyuyor. Napoli Limanı, Akdeniz'in ve Avrupa'nın en büyük limanlarından biri ayrıca birçok küçük Akdeniz adasına feribotların merkez limanı. AmalfiKıyıları’na yakın olması, Napoli’yi bir cazibe merkezi haline getiren etkenlerden… Napoli’nin kuzeyinde yer alan Amalfi Kıyıları, UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde bulunmaktadır.

Aslında benim ilk planımda Napoli ve Pompei vardı. Ama yine de bir bilene danışmakta yarar var dedim ve Yapı Kredi Platinum Bankacılık müşterisi olmanın avantajından yararlanıp 444 0 446’yı aradım. Ücretsiz seyahat danışmanlığı hizmeti alabilmek harika bir şey. Benim aklımda Pompei varken bu konuşma sonrası fikirlerim değişti ve rotamı Amalfi Kıyıları’na çevirdim. Hatta sadece Amalfi Kıyıları’nı önermekle kalmadılar, buralarda hangi bölgeleri gezmeliyim, nereleri mutlaka görmeliyim konusunda da oldukça ayrıntılı bilgiler verdiler. Danışmanlıkla ilgili daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz: http://www.yapikredi.com.tr/platinum-bankacilik/platinum-bankacilik-sinirsiz-ayricaliklar-dunyasi.aspx.

Sıra Sorrento’da : ) Napoli’den Sorrento’ya giden 1-1,5 saatlik kara yolundaki muhteşem manzaralar, derin uçurumlarla beraber yola eşlik ediyor. Yolların çok dar ve virajlı olduğunu belirtmek gerek. Fakat şoförler virajları başarıyla dönüyorlar, korkulacak hiçbir şey yok.

Sorrento oldukça turistik bir bölge olduğu için birçok otel seçeneği mevcut. Aynı zamanda yürüyerek de gezilebilecek kadar küçük bir kasaba. Sorrento’da mis kokulu limon bahçeleri içinde eski şehirde dolaşırken hediyelik eşyalar göze çarpıyor. Sorrento’dan hediyelik alınabilecek seçeneklerden bazıları; keten giysiler, limon şeklinde yapılmış sabunlar, çeşitli makarnalar ve limoncello olarak sayılabilir.

Sorrento’dan sonra daracık dağ yollarından kıvrıla kıvrıla kara yoluyla ilerlediğimizde ise Positano’ya varıyoruz. Positano da sanat galerileri, seramik mağazaları, limon kokan hediyelik eşya dükkânları ile minik ve renkli bir kasaba. Burada leziz kahveler eşliğinde yiyeceğiniz tiramisunun tadı damağınızda kalacak; La Zagara isimli restoran bu konudaki ilk tercih olabilir.

Positano-Amalfi arası 25 km’lik bir yol ve yine enfes manzaralar eşliğinde Positano’dan Amalfi’ye varıyoruz. Deniz kıyısına paralel bir yerleşim olan Amalfi’deki Duomo Meydanı ve buradaki kilisenin çevresi oldukça hareketli bir bölge. Turistik eşyaların satıldığı bu bölgede seramik figürler karşımıza çıkıyor. Meydandaki limoncello satan mağazalar alışveriş yapmak için ideal. Limonla çeşnilendirilmiş farklı tatlar arıyorsanız Amalfi’deki tatlılardan da tatmanız önerilir.

Bir sonraki durak olan Ravello, Amalfi’den 15-20 dakikalık mesafede yer alan bir yerleşim. Deniz seviyesinden 350 metre yüksekliğe kurulmuş. Burada her yıl klasik müzik festivalleri yapılıyor. Festival zamanı birçok müziksever burayı ziyaret ediyor. Müzik festivalleri, bu küçücük köyün turistik bir bölge olmasında oldukça önemli bir etken.

Amalfi Kıyıları; Sorrento’nun güneyinde uzanan şahane manzaralı yolları boyunca tüm seyahatseverlerin çekim merkezi olmayı hak ediyor. Yaz döneminde bu sahilleri deniz yoluyla feribotla gezmek de farklı bir seçenek olarak düşünülebilir.

Özlem Mete

Gezimanya’nın en çok soru soranı, her şeyi madde madde not alır sonra sorular silsilesi başlar.