Antalya Kaleiçi Sokakları ve Evleri

Antalya ile tanışmam 1990 yılında oldu. İlk olarak Akdeniz Üniversitesi İşletme Bölümü'ne başlayacak bir öğrenci olarak şehirden giriş yaptım ve o tarihten şu ana kadar girişlerim farklı pozisyonlarda ve amaçlarda tekrarlanıyor. Dolasıyla bu şehirle aramda yaşanmışlıklarımız ve bunların güçlendirdiği özel bir bağ var...
Her mevsimi farklı güzellikte olan bu şehir, yoğun nemi yüzünden benim yazın pek uğramadığım yerlerden. Buraya Eylül ayından itibaren gitmeyi tercih ediyorum. Değişmez güzergahım da Kaleiçi'nden başlıyor.

Kaleiçi'ni Keşfediyoruz....                 05/01/2014

Kaleiçi’nin daracık sokakları keyifle dolaşırken, o dönemden izler taşıdığını bildiğiniz evlerin güzellikleriyle bütünleşiyor. Genelde evlerin alt katlarında daha az cam var. Mutfak, depo gibi hizmet alanı olarak kullanılıyor. Üst katlar ise aydınlık olduğundan oturma odası, yatak odası için tercih ediliyor. Birçoğunun üst katlarında ahşap cumba bulunuyor. İlk yapıldıkları dönemde evler, yaşayan ailelerin ekonomik güçlerinin göstergesi olarak inşa ediliyormuş.

1990'da terkedilmiş havasında olan birçok evde restorasyon  yapılmış. Bazı sokaklarda, evler rengarenk boyanmış. Sıcacık bir atmosfer yaratılmış.

Bazı evler otel, pansiyon, cafe, restoran, hediyelik eşya mağazası, halıcı olarak hizmet veriyor. Bazılarının ise sadece alt katlarında butik, gümüşçü, farklı objelerin satıldığı dükkanlar var. Benim süs kabaklarını işleyerek yapılan şık avize ve abajurlar bayağı ilgimi çekti.

Sokaklardan birinde de dış duvarını çay setiyle süsleyen cafe görülmeye değer.

Dükkanların sevimli misafirleri var. Ürünlerle öyle bütünleşmişler ki hiç yadırgamıyorsunuz :)

Mehtap Hanım Konağı ;)

Gezdiğiniz sokaklarda birçok ev, konak ilginizi çekecek. Hemen kendinize birini seçin!Ben bu konağı seçtim ;)

Birbirinden güzel bu evlerin eşliğinde çıkış noktam Üç Kapılar'a doğru ilerledim. İlk molamı Atatürk Caddesi'nde verdim. Leman Kültür’ün keyifli ortamı ve lezzetli menüsünden o an beni çeken yemeğimi sipariş edip, tadını çıkardım ve sonrasında tramvay yolunun kenarına konuşlandırılmış kahvecilerden Yemen Kahvecisi’nde Türk Kahvemi yudumladım. Seyir ve lezzet misss :)

Mehtap Uşun

Elimde değil hakim olamıyorum;İçimde hep "Hadi gezelim" diyen ve sonrasında kendini seyahatte bulan bir gezenti var.Bazen ruhuna, bazen uzak diyarlara, bazen kapı komşusuna bir gidesini v