Helikopter ile Rio de Janeiro Turu

Mükemmel bir şehir Rio de Janeiro! Doğanın bir lütfu adeta… Muhteşem güzellikteki Copacabana ve Ipanema plajları ile birlikte şehrin bir başka doğal harikaları Sugarloaf ve Corcovado tepeleri de bir  o kadar meşhur ve etkileyici. Kısacası plajlar ve tepeler bir arada şehirde. Dünyada mavi ve yeşilin en iyi buluştuğu şehirlerden bir tanesi muhakkak. Bir de buna sıcakkanlı insanlar eklendiğinde daha çok seviyorsunuz Rio’yu.

Rio kolay gezilebilir karmaşık olmayan bir şehir aynı zamanda. Konaklama ve yeme-içme olarak bakıldığında da gayet hesaplı bir şehir diyebilirim. Her anını doyasıya yaşamak isteyeceğiniz bir yer. Aktivitesi ve eğlencesi çok. Bunun için tercihler ise plajlar ve Tijuca Ormanı’nın da içinde bulunduğu Corcovado Tepesi. Corcovado Tepesi’ni bu kadar meşhur yapan ise elbette Christo Redentor, yaniKurtarıcı İsa Heykeli. Rio denildiğinde ilk akla gelen elbette bu dev İsa heykeli. Aktivite demişken Corcovado Tepesi’ne çıkmadan burada bulunan jeeplerle Tijuca Ormanı’nda jeep safari yapabilirsiniz ya da bir başka tercih olarak dünyaca ünlü Maracana Stadı’nı gezebilir hatta şanslıysanız burada belki de bir maç izleyebilirsiniz.

Helikopter ile Kurtarıcı İsa Heykeli etrafında tur

Tüm bu aktivitelerin yanında kendinizi farklı hissettirecek bir aktivite var ki ben bunu mutlaka yapmalıyım dedim ve kendimi çok özel hissettiğim bir aktiviteydi benim için. Helikopter ile Rio De Janeiro’yu havadan görmek hatta rahat rahat gökyüzünden fotoğraflayabilmek daha önce aklımdan geçen, planlanmış bir şey değildi asla. Sugaloaf Tepesi’nden kalkan helikopteri gördüğümde belki bu şansı bir daha yakalayamam diye düşündüm ve hemen bilgi almak için attım kendimi bilet masasına. 15 dakikalık bir helikopter turu için 100 $ gibi bir rakam gayet makul gibiydi ve hemen biletimi aldım.

Sugarloaf Dağı’nda Helikopter Pisti

10 ya da 20 dakikalık turlar da vardı ama 15 dakika benim için yeterli gibiydi. Bu kadar heyecanlanacağımı ve bu kadar tat alacağımı hiç düşünmemiştim. Son hızla hareket eden bir makinenin içinde birden inişe geçip birden yükselmek, havada asılı kalabilmek ve şehri yukarıdan ince ince izleyebilmek anlatılmaz bir deneyim oldu benim için. İstediğim fotoğrafları da çekebilmek apayrı bir mutluluktu elbette.

Helikopterde öne oturmanın ayrıcalığı : )

Aniden inişe geçmeden son kare

Bu arada rota olarak da helikopter, Sugarloaf Dağı’ndan kalkıp ilk olarak Corcovado Tepesi’ne ilerliyor. Kurtarıcı İsa Heykeli’nin etrafında 1-2 tur atıyor ve havada asılı kalarak fotoğraf çekmenize de olanak sağlıyor. Daha sonra şehrin üstünde gezmeye başlıyorsunuz. Ardından da Ipanema ve Copacabana sahili üzerinden ilerliyorsunuz helikopterle… Daha sonra okyanusa doğru yol alıp kendi etrafında dönen helikopterimiz denizin üstünden ilerleyerek tekrar Sugarloaf Dağı üzerindeki pistine geri geliyor.

Copacabana ve Rio

Ipanema Plajı ve Copacabana Plajı bir arada

Tabii ki ben kendime çok daha sonra geliyorum. Müthiş bir heyecan! Uçakla kıyaslamak gerekirse çok çok farklı bir deneyim. Bir balon turu ya da yamaç paraşütü yapan biri olarak zaten kıyaslamıyorum diyebilirim. Kurtarıcı İsa Heykeli çevresindeki tur ve havada asılı kalmanın yanında helikopter denize doğru yol aldığında Rio’yu karşıdan görmek unutulmaz anlar…

Copacabana / Rio de Janeiro

Rio’ya kadar bu kadar yol gelmişken Copacabana’da plaj futbolu dışında farklı bir aktivite istiyorsanız helikopter ile Rio’yu havadan mutlaka turlamalısınız.

Helikopter pistine geri dönüş

Helikopter pistinde son karem

www.gezenkelebek.com

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.