Komşu Ada Midilli

Bayram tatiliniz için hala plan yapmadıysanız ve konaklama, bilet ücretleri artık çok olur diye çekinenlerdenseniz bu yazı sonrasında güzel ve hesaplı bir tatil için plan yapmalara başlayacaksınız.

Midilli Adası, namıdiğer Lesvos, vizeniz varsa Ayvalık'tan son anda bile bilet alarak feribotla yaklaşık bir saatte ulaşabileceğiniz bir tatil destinasyonu. İsterseniz arabanızla dahi gidebilirsiniz. Ancak arabayla gidecekseniz son ana bırakmayın bilet işini çünkü yer sıkıntısı olabilir. Bütün firmalar hemen hemen aynı ücretlerle götürüyor.

Lesvos ​ismi, Lesvoslu anlamına gelen lezbiyen kelimesinden gelmekteymiş. Adanın başkenti feribotla gittiğinizde indiğiniz ​Mytilene

Mytilene ​açıkçası benim aradığım Yunan adası ruhunu çok barındırmıyor. Merkezi ve turistik özellikleri çok ön planda. Yine de adanın içlerine doğru açılırsanız burada da bir çok seçenek var tabi ki. Koyun çevresinde, sahil kenarında kurulmuş olan bu şehrin ara sokaklarına girdiğinizde birçok taverna, lezzetli deniz ürünlerini (maalesef) Türkiye'ye göre çok çok uygun fiyatlara yiyebileceğiniz restoranlar, ünlü kahveleri frappe yudumlayabileceğiniz kafeler mevcut.

Limanın hemen paralelinde bulunan Ermu Caddesi alışverişin, tavernaların merkezi. Ermu Caddesi'nde kaleye doğru yürürken Osmanlı'dan kalan camiyi ve karşısında bulunan hamamı görebilirsiniz .Ancak burada en dikkat çeken yapı sahilden de gözüken Agios Therapon Kilisesi.

Yeme içme mevzularında Kalderimi Taverna​ ​özellikle Türk turistlerin gözdesi. Ancak kalabalık zamanda yer bulamayabilirsiniz. İçinize sinen herhangi bir yere oturduğunzda benzer memnuniyeti yaşayacaksınız o yüzden ada ruhuna uyarak oluruna bırakın derim. Ahtapotu ve kabak çiçeği dolmasını (kolekiti) özellikle tavsiye ederim.

Gelelim adanın iç kısımlarını gezmeye. Eğer çoklu gezi yaparak adanın genelini, koylarını keşfetmek isterseniz en iyi seçenek araba kiralamak. Yoğun dönemde gidecekseniz önceden rezervasyon yapmakta fayda var. Araba kiralamadan gezmek için otobüs seçeneği de var ancak çok gelişmiş olduğunu söyleyemem. Biz biraz daha yaz tatili modunda takılmak istediğimiz için otobüsle doğrudan Mithymna​-Petra bölgesine gidip döndük. İsterseniz buradaki sahillere Midilli'de konaklayarak günübirlik gidip gelebilirsiniz ya da bizim gibi konaklamanızı orada ayarlayabilirsiniz. Akşam feribotuyla gelecekseniz ilk gece konaklamanız Mytilene​'de olmalı çünkü öyle her saat otobüs yok .

Mithymna'ya geçmeden adanın diğer gezi rotaları ile ilgili topladığım bilgilerden kısaca bahsedicek olursam:

Plomari: Uzonun anavatanı,birçok fabrika varmış. Buraya yakın konumdaki Agios Isidoros​ plajından denize de girebilirsiniz.Kalloni: Burası da sardalyası ile meşhur.
Skala Sykaminia​: El işçiliği güzelmiş. Buraya yakın konumdaki Tsonia Plajı'nın da denizini övmüşler.Sigri​: Volkanik bölge özelliği nedeniyle, doğa tarihi müzesinde fosilleşmiş taşlaşmış ağaçları görebilirsiniz.

Gelelim bizim asıl vaktimizi geçirdiğimiz ve çok beğendiğim Molyvos-Petra'ya; otobüsler Agias Irinis​ Parkı'nın yanında bulunan otobüs terminalimsi yerden kalkıyor. Sabah 9.30 otobüsüyle gidip, 16.00 otobüsü ile de dönüşümüzü yaptık. Yol yaklaşık 1.5 saat sürdüğü için dönüş feribotuna yetişmek biraz koştur koştur oldu. Bizim kullandığımız otobüs hattının bilgileriaşağıda...

Konaklamamızı Molivos'da yaptık. Burası Petra'ya göre daha hareketli. Petra'nın ise sahili daha büyük ve hareketli. Gün içerisinde tur yapan trenlere binerek sahile gidip gelebiliyorsunuz.Trenlere limandan binebilirsiniz. Tren saatleri deaşağıda... Ancak sezonluk olarak saatleri değişebiliyor.

Petra sahilinde biz koyun orta bölümünde kalan tavernamsı bir yerde öğlen yemeğimizi yedik ve sahildeki işletmeye ait şezlonglar da mythoslarımızı içerek güneşin ve denizin keyfini çıkardık. Şezlongları kullanmak için tek yapmanız gereken oradan bişeyler alıp yemek. Ve kesinlikle "madem öyle şezlong fiyatlarını çıkartalım" mantığı yok. Bira,  frappe, yemek hepsinin fiyatı oldukça uygun hemen karşı kıyıdaki görece kendi halinde bir tatil yeri olan Ayvalık'a bile göre. Kimse başınıza gelip "haydi bir şeyler daha yiyin, için" de yapmıyor. Hareket, plaj voleybolu, yüksek sesli müzik istiyorsanız ona göre de işletmeler mevcut bu plajda. "Yok ben ne yiyeceğim ne içeceğim, sadece denize gireceğim" derseniz. havlunuzu kumlara serip denizin tadını da çıkarabilirsiniz. Sahilden gözünüze çarpacak olan yüksekçe bir kayanın üzerindeki yapı ise Panagia (Meryem Ana ) Kilisesi.

petra sahili

Molivos, tam istediğim Yunan adası ruhuna sahip. Yokuşlar biraz yorsa da, taş binalarla çevrili dar yollarda gezmek sizi başka bir zamana götürüyor adeta. Hemen karşıdaki dağlar Türkiye, öyle ki kaleye yakın konumda bulunan otelimizden Türk telefon hattı çekiyordu. Booking.com üzerinden yaptığımız rezervasyon ile iki kişi günlüğü 35 euro olan bir studio otelde konakladık. Odamızın balkonunun manzarası ve içinde minik bir mutfak barındırması nedeniyle yakınımızdaki fırından aldığımız yiyecekler ile kahvaltılarımızı da odamızda yaptık. Pineloph Studio's isimli aile işletmesinin tek dezavantajı kaleye yakın konumundan tahmin edeceğiniz üzere biraz yokuş tırmanmak gerektirmesiydi. Arabanızla geldiyseniz otobüs durağının da olduğu girişte ve kalenin orada ücretsiz otoparklar mevcut.

Molivos Kalesi'ni gezmek isterseniz pazartesi hariç 15.00'e kadar ziyarete açık. Molivos'tahediyelik alışverişi yapacaksınız kooperatif ürünü olan yerel ve doğal peynirlerini, zeytinyağlarını, çam ballarını ve reçellerini öneririm. Denize girmek için Olive Press Hotel'in sahili kullandık. Burada da gene sadece yiyip içerek olanaklarından faydalanabiliyorsunuz. Havuz bizim çok ilgimizi çekmedi ama dilerseniz havuzu da var. Congas Beach Bar​ ise burada bulunan diğer bir popüler alternatif.

Yeme-içme mevzularında ise deniz kenarından ziyade yukarıdan manzara izlemek isterseniz Hamam Restaurant-Café​ lezzetli mezeleri ve manzarası ile bizim çok hoşumuza gitti. Ancak dışarıda oturup manzaranın tadını çıkarmak için önceden rezervasyon şart. Aynı sokakta bulunan benzer manzaraya sahip başka restoranlar da var. Hatta sadece kahve-pasta modunda takılacaksanız özellikle gündüz güneşin de sağladığı gölgeli manzara ile Hamam'ın hemen yanında bulunan kafeleri tavsiye ederim. Deniz kenarında yemek isterseniz limanda bulunan Kısmet Restorantı ve Congas Beach Bar'ın yanında bulunan Ramona  ve Triena'yı tavsiye ederim.

hamam rest.

Molivos'a yakın konumda bulunan ve yerel otobüs ile gidebileceğiz Anaxos ise manzaralı bakir bir yer. Anaxos'ta plaj, birkaç pansiyon ve ufak restoranlar mevcut.

Sonuç olarak gezmek bir yana, hesaplı-keyifli ve kaliteli bir deniz tatili için bile bu güzel adayı tavsiye ederim.

Daha fazla bilgi ve fotoğraf için: instagram