Murano ve Burano Adaları'nda Masal Gibi Bir Gezi

Venedik, İtalya'da en çok merak edilen yerlerden olup, büyüsünü ve gizemini koruyan, kanallar arasında gondol gezisi yaptıktan sonra kendinize zor geleceğiniz bir yer. Venedik'te 1 gün içinde hem San Marco'yu hem de Murano-Burano adalarını gezdik. Bu yazımda Murano-Burano adalarını anlatacağım.

Öğleden sonra saat 15.00'e kadar San Marco'yu bitirdik; kalan zamanı da adalara ayırdık. Venedik'te kanalları vaporetto'larla gezebiliyorsunuz. 12 saatlik pass aldık, bu pass ile 12 saat boyunca vaporettolara binip herhangi bir kanalda gezebiliyorsunuz ve adalara gidebiliyorsunuz (Vaporetto = Kanal Taksisi).

Gelelim neler yaptıklarımıza… Öncelikle vaporettoların kalkış saatlerini sabahtan ayarladığımızın detayını es geçmiş olmayayım; zamanımızı gerçekten çok efektif kullanamasaydık bu kadar çok şeyi kısa bir zamana sığdıramazdık emin olun.

Öncelikle Murano Adası’na gittik, etrafı iyice gezdik. Zaten küçücük bir yerdi; özellikle cam işçiliğinin gelişmiş olduğu ve Ortaçağ’dan kalma tarih kokan ilgi çekici yapıların olduğu, küçük mü küçük şirin mi şirin bir adaydı burası.

Vaporetto pass'lerimiz elimizde, yola koyulabiliriz.

Renkli ve şirin mi şirin binaların arasında kendimiz kaybettik, ada o kadar küçük ki her yerini detaylı gezeyim ve fotoğraflar da çekeyim derseniz bile 1 saatinizi alıyor. İsterseniz kanalın kenarında ve gondol manzaralı olan, bizim de oturduğumuz kafelerden birisinde soluklanabilirsiniz.

Murano gezimiz bitti, sırada Burano Adası var. Vaporetto saatine baktığımız için önceden, hemen bineceğimiz yere gidiyoruz ve vaporettoya atlayıp sonraki adaya gidiyoruz. Adaların arası ortalama 30 dakika kadar var ya da yok. Burano Adası da oldukça renkli, turistik, cıvıl cıvıl bir yer. Fotoğraflarla daha da iyi anlayabileceğinizi düşünüyorum.

Sokaklarda yine kendimizi kaybediyoruz. Adeta harikalar diyarındayız.

İtalya gezisi boyunca neredeyse tüm makarnalarımızı da buradan aldık : )

Venedik’te San Marco'ya geri dönmeden yine soluklanmak için bir kafeye girdik ve cappuccinolarımızı içtik.

San Marco'ya dönünce otelimize dönüş saatine baktık, evet 23.00'e kadar vaktimiz vardı. Böylece San Marco'nun gecesini de yaşadık… Keman müziği eşliğinde dans ettik ve o romantik atmosferi de yaşadıktan sonra Venedik'ten gönül rahatlığıyla ayrıldık : )

Kısacası, Venedik'e gittiğinizde, aşağıdakileri yapmadan sakın dönmeyin:

• San Marco Meydanı’nı görün.
  • Meydandaki kule ve katedralin içine girin ve en tepesine çıkıp tüm kanal şehrine bir de tepeden bakın.
  • Kısa ve uzun gondol turu yapın.
  • Tüm sokakları gezin hatta gezmekle kalmayın ve kaybolun.
  • Konaklayacağınız yer San Marco'da yer alan manzaralı bir butik otel olsun, o havayı yaşayın.
  • Gece San Marco'da dans edin.
  • Rialto Köprüsü’ne karşı öğle ya da akşam yemeği yiyin.
  • Burano ve Murano adalarına gidin mutlaka.
  • Toplamda en az 2-3 gün kalın.
  • Maske almadan dönmeyin.
  • Seyahatinizi Venedik Karnavalı’na denk getirin.