Dikili Bademli'de Keşfedilmemiş Bir Cennet: Zindancık Koyu

Zindancık koyu, Dikili’nin Bademli köyüne bağlı, Dikili merkeze 10 km uzaklıkta bir koy. İncecik beyaz kumu, berraklığı, sakinliği, doğallığı ve de mavinin her tonu ile beni bir kez daha Ege’ye hayran bıraktı. Biz Egeliler tarafından bile fazla bilinmeyen, yöre halkının da pek keşfedilmesini istemediği bir cennet burası adeta... Haksız da sayılmazlar tabi.

Ağustos ayının 2. haftası kuzenim ve kardeşim ile birlikte bir haftalık Dikili planı yaptık. Kendisi de yöre halkı gibi burayı herkesten sır gibi saklıyor ve benimle paylaştığı için kendimi ayrıca şanslı hissediyorum. Ancak ben bu gizli cenneti yani diğer adıyla Maldivler’i ilk önce Instagram hesabımda, daha sonra da burada yazıp paylaşmak için fazla bekledim. Şunu da söylemeden edemeyeceğim. Fotoğraflarda da görüldüğü gibi Ağustos ayının ortasında, koskoca koyda en fazla 3-5 kişi ile yüzüp, sessizliğin sesini ve kuşların cıvıltısını dinlemeyi kim istemez ki?

Zindancık Koyu‘nun hemen sağ tarafında, Killik Koyu olarak bilinen bir koy daha var, burası aynı zamanda kamp alanı. Burada var olan doğal kil ile yüzünüze maske yapabilirsiniz. Biliyorsunuz ki kilin içinde bulunan doğal mineraller dolaşımın hızlanmasını sağlamakta ve vücuttaki toksinin atılmasına yardımcı olmaktadır. O yüzden biz de bulmuşken poşete biraz kil alıp, İstanbullara kadar getirdik.

Ayrıca çevre koy ve plajlarda ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek büfeler bulunsa da  fiyatlar biraz turistik. O yüzden araç ile gidiyorsanız Bademli köyünden geçerken bakkal veya marketlerden alışverişinizi sağlayabilirsiniz. Tabi bir de çöp poşeti bulundurmalısınız. Fotoğrafta gördüğünüz gibi  burada yaşayan az sayıdaki ev sahipleri, en çok ziyaretçilerin sorumsuzca atıklarını burada bırakıp gitmelerinden şikayetçiler. O yüzden bizler de kendimizi ev sahiplerinin yerine koyarak, biraz hassas olmalıyız.

Zindancık Koyu’na Ulaşım

İstanbul’dan gidecekler için: Çanakkale-İzmir karayolu takip edilerek Ayvalık’ı 30 km geçtikten sonra Dikili’ye geliyorsunuz. Dikili merkezden 7 km güneye doğru devam edip, Bademli köyüne ulaşacaksanız. Buradan da Killik koyu tabelalarını takip edip zeytin ağaçlarının arasından Killik koyuna geliyorsunuz. Zindancık Koyu, Killik koyunun sol burnunun arkasında gizli. Aracınız bir arazi aracı değil ise burada park edip, 100-150 metre patika yoldan yürüyerek Zindancık koyuna ulaşıyorsunuz.

İzmir’den gidecekler için: Aliağa'yı geçip, Şakran’dan sonra Çandarlı yoluna giriyorsunuz, burada iki yol seçeneği ile karşılaşıyorsunuz. Biri Dikili’ye 17 km daha devam edip, Bademli’ye gelmek. Diğeri ise Çandarlı sahil yolunu takip edip Denizköy üzerinden muhteşem manzaralı yolu (Midilli Georgia, Kalem adası, Garip adası ve Hayıtlı koyu) izleyerek Bademli’ye ulaşmak. Bademli’ye ulaşınca izlenecek ise yol yukarıda anlattığım gibi...

Dikili'de Airbnb Deneyimi

Airbnb, kısa süreli oda ya da tüm evi kiralayabileceğiniz ve aynı şekilde evinizi kiraya verebileceğiniz (bence) güvenilir bir platform. Birçok ülkede çok aktif olarak kullanılsa da Türkiye'de de hızlıca yayılan bir sistem. Özellikle Cihangir, Karaköy ve Galata bölgesinde turistler çokça bu sistemi tercih ediyor. Özellikle çocuklu ailelerin rahat konaklaması için ideal.

Bu yaz kuzenim ve annelerimiz ile birlikte, Lale teyze ve Osman amcanın yazlık evlerinde bir hafta misafir olduk. İlk airbnb deneyimimi bu evde gerçekleştirdim. Airbnb üzerinden yaptığımız tüm rezervasyon işlemlerini, Hamburg'da yaşayan kızları Yasemin hanım ile gerçekleştirdik. Aklımdaki tüm soru işaretlerini giderdiği gibi çok da iyi rehberlik yaptı bize Yasemin hanım. Tuttuğumuz ev Dikili'nin, Salihleraltı mevkiinde yer alıyordu. Adı gibi çevrenin en güzel sitelerinden biri olan "Güzel Ege Sitesi" denize yaklaşık 350 metre mesafede bulunuyor.

Arabadan indiğimizde Osman amca bizi bahçede bekliyordu. Geldiğimizi duyan Lale teyze de kapıya çıktı. Sanki uzun zamandır görmediğin bir yakınını görür de sarılırsın ya işte hepimizde öyle bir duygu oldu. Kucaklaşma sonrasında 500 m2 alanın içinde olan ikiz villanın bir tarafının anahtarını aldık. Ev sahipleri, kendi evimizde olduğumuz gibi rahat olmamızı söylediler. İçeriye girince de hepimiz bir oh çektik. Herkesin yüzünde tatlı bir tebessüm oldu. Organizasyonun başı ben olunca hemen üst katta, ön tarafa bakan balkonlu odayı seçtim.

Neyse, çantalarımızı indirdik indirmesine gören bir hafta değil de kesin bir ay kalacağımızı düşünmüştür. Bagajımız kıyafetten daha çok yiyecek, içecek ile doluydu. En çok çantadan çıkan çamaşır suyu ve deterjanlara gülmüştük. Çünkü ev zaten inanılmaz derecede temiz ve kusursuzdu. Her şey o kadar ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ki bahçemizde bisiklet, hem ön hem de arka bahçede masa, mangalın yanında kömür, plaj havluları, güneş kremi, şampuan,  çocuklar için oyuncak ve en önemlisi sıkıntısız bir wifi vardı. Genelde yazlıklarda tek kalmış farklı bardak, fincan ve tabaklar olur. Burada her şey eksiksiz, tam, sade ve zevkli döşenmiş. Biz çok sevdik ve  kendi evimizde gibi hissettik, baştan sona kadar da öyle hissettirdiler sağ olsunlar.

Biz yerleşir yerleşmez güzel bir kahvaltı hazırladık, sonrasında tanışmak için hemen Lale teyzeyi kahve içmeye çağırdık. Saatlerce sohbet ettik. Çok tatlı da bir komşumuz vardı, Neriman hanım, o da bize katıldı. İkisi de İstanbul'da yaşıyor. Ancak yılın büyük bir kısmı sessiz, sakin ve huzurlu olan Dikili'de geçiriyorlar.

Biz her sabah uyanıp, bahçeye çıktığımızda, masamızın üzerine bırakılmış değişik sürprizlerle karşılaştık. Bazı sabahları sıcacık simit, yine bahçelerinde yetiştirdikleri domates, biber, hatta ilk toplanan incirlerini dahi bizimle paylaştılar. Bazen ise deniz sonrası 5 çayının yanına kurabiyeler bizi bekliyordu.

Unutmadan plajda Güzel Ege Site sakinlerine ait, şezlong ve şemsiyeler  vardı. Bu konuda da hiç sıkıntı çekmedik ve bizim için oldukça önemliydi. Aynı zamanda sahilde tavla, okey oynayabileceğiniz, fiyatları oldukça makul cafeler de var.

Fazla da uzatmadan biz Yasemin hanımı ve ailesini çok sevdik. Umarım seneye tekrar görüşeceğiz. Ev sahibi ve komşularının arabamızın arkasından su dökmeleri  ve bizi yola kadar uğurlamaları duygulandırdığı gibi, çok da mutlu etti. Yazı beklemeden İstanbul'da da kahve içmek için sözleştik.

Dikili çevresinde gezmek isterseniz benim geçen yıl gittiğim, çok ama çok etkilendiğim Bergama Antik Kenti'ni ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca popüler gezi rotaları olan Ayvalık, Cunda Adası, Şeytan sofrası, Midilli Adası, Kalem Adası ve Dikili'nin şahane koylarını gezebilirsiniz.