Roadtrip: Kaş

Muhteşem tatilin son durağı: KAŞ... Ölüdeniz ile arada epey bir mesafe olduğundan öğlene kadar toparlanıp çıksak bile hava karardığında anca varabildik. Yine nerede kalacağımızı bilmiyorduk bu yüzden otel bulup check-in yapmamız gece 10’u buldu. Yerleştikten sonra ise buradaki arkadaşlarımızı bulduk ve Kaş’taki pek çok insanın yaptığı gibi en popüler “takılma” mekanına doğru yol aldık: Meydanda yerde oturup bira içmek…

Otelin terasındaki güzel manzaraya karşı doyurucu bir kahvaltı ettikten sonra Patara Plajı'na doğru tekrar yola düştük. Kalkan’a yakın olan Patara Plajı aynı zamanda bir antik kent. Bu yüzden girerken, müze gezmeye gelmişsiniz gibi  bilet almanız gerekiyor. Burası aynı zamanda 12 km ile en uzun kumsallardan biri. Çok rüzgarlı olduğundan kum tepeleri ile de ünlü, bildiğim kadarıyla Yeşilçam filmleri için de oldukça popüler bir yer. Kum tepelerinden güneşin batışını izlemek ise ayrı keyifli. Denizi sıcak, kumlu fakat epey dalgalı. Dalgalı denizde yüzmeyi sevmeyenlerin dikkatine...

Hayallerdeki tatilin son günün ise Kaş’ın merkezinde geçirmeye karar verdik. Sahildeki Derya Beach‘te tüm günümüzü geçirdik. Kayalıklar üzerinde şezlongların olduğu, yer bulmanın çok da kolay olmadığı bir yer. Denize girmek için bir plajı yok, iskeleden giriyorsunuz ve su zaten boyunuzu geçmiş oluyor. Yemekleri oldukça lezzetli ama fiyat konusunda biraz tuzlu olduğunu belirtmeliyim.. Tüm gününüzü burada geçirmeyi planlıyorsanız biraz harcama yapmayı göze almalısınız.

Kaş şehir merkezi ise, klasik Ege tatil beldelerinden daha farklı bir havaya sahip. Her yerde görmeye alıştığınız, maksimum iki katlı beyaz müstakil evlerden ziyade, etrafta apartmanlarla karşılaşıyorsunuz. Burayı neyin bu kadar popüler yaptığını hiç çözemedim, akşamları meydanda adım başı bir ünlüye rastlıyorsunuz. Sanırım kışın Cihangir’de takılan ünlü ve az ünlüler yazın Kaş’ı mesken tutuyorlar.

Tüm tatilinizi Kaş merkezde geçirmek istemezseniz; Patara Plajı, Kaputaj Plajı ve Kalkan gibi seçenekleriniz de var. Kabak’ı rotanıza dahil etmek niyetindeyseniz Ölüdeniz’den çok daha yakın. Bizim gibi yanılıp “Kaş’tan geçeriz” diye düşünmeyin derim.

Kaş, dalma merkezleri ile ünlü. Batık gemi ve uçaklar etrafında dalmak gibi hobileriniz yoksa eğer yapılacaklar oldukça sınırlı, biraz şehir biraz da ufak bir İstanbul havası var. Sanırım burası bana biraz kasvetli geldi, tekrar gitmek isterim fakat sıra Kaş’a gelene kadar gidilecek daha öncelikli yerler olduğunu düşünüyorum. Özellikle döndükten sonra, karşı adalarda ve etrafta çok daha güzel koyların olduğunu duyduktan sonra burada geçirdiğimiz iki günün çok daha güzel olabileceğini düşünerek hayıflanmadım değil…

* Yolculuğun favori şarkıları:
April March – Chick Habit

emeyzing.com

Yazının diğer bölümleri:
gezimanya.com/GeziNotlari/roadtrip-dalyan-gocekgezimanya.com/GeziNotlari/roadtrip-oludeniz