Hanoi / Vietnam Rehberi

Vietnam'ın en büyük şehri Ho Chi Minhden sonra ikinci büyük şehir ve başkent olan Hanoi'deyiz. Gezginlerin beğenide ikiye ayrıldıkları bu iki şehirde bakalım tercihimiz ne olacak. Biz Ho Chi Minh'den yerel havayolları ile geldik. Ülkemizden Hanoi'ye direkt uçuşla da gelmek mümkündür. Havalimanından şehir merkezine taksi ile 20 dolar’a ve yaklaşık 30 dakikada ulaşabilirsiniz. Şehir merkezine girdiğimizde hemen dikkatimizi çeken yine trafik cehenneminin ürkütücü görüntüsü oluyor. Şehirde taksi ve otobüsler var ancak temel ulaşım aracı motosikletler. Turistler içinse hem ulaşımda hem gezinti amaçlı kullanacağınız araç, önde iki kişinin oturabildiği tricyle dedikleri tuk tuk’lar. Trafikte ise aklınıza gelen tüm bu araçlar aynı anda ve her yerde. Anlatmakla olmuyor, buyurun görün...

Hanoi'de Yapılacaklar Listesi

Ho Chi Minh Mozolesi ve Kompleksi

Gezimizin ilk durağı Vietnamlıların Atatürk'ü olan Ho Chi Minh veya halkın dediği gibi Ho Amca’nın Mozolesi. Ho Amca vasiyetinde yakılmasını istemiş ancak yetkililer vasiyeti yerine getirmeyip mumyalamışlar. Ba Dinh Meydanı'nda, bizim Ata’mızın Anıtkabir’ine benzeyen ama kare şeklinde bir mozole yaparak, cam içerisinde mumyalanmış vücudunu sergilemeyi uygun bulmuşlar. Bitiş tarihi 29 Ağustos 1975 olan mozole, 08.00-11.00 saatleri arasında gezilebilmekte ancak içeride fotoğraf çekimi yasak. Meydanda karşılaştığımız, gururlu duruşuyla ilgimizi çeken bir gazi ile de fotoğraf çektirmekten mutlu oluyoruz.

Burası aslında mozolenin de içinde bulunduğu, geniş bir alana yayılmış olan Ho Chi Minh Kompleksi. Mozole’nin yan tarafından komplekse giriş yaptık. Sağımızda kalan, yeşillikler içerisindeki sarı bina, Başkanlık Sarayı. Koloni döneminde Hindiçin Valisi'nin ikamet ettiği ve tipik Fransız mimarisine sahip sarayı, Ho Amca hiç kullanmamış. Saray bugün Vietnam Sosyalist Cumhuriyeti Başkanlık Ofisi olarak kullanılmaktadır. Solumuzda ise kocaman bir göl, içerisinde renk renk balıklar ve göl kenarında kökleri topraktan yüzeye çıkarak ilginç görüntü oluşturan buda ağaçları.

Ho Amca’nın göl kenarındaki mütevazı evi ise işte burası.

Bahçe içerisinde, evi dışında çalıştığı muhtelif binalar ve arabalar bulunuyor.

Kompleks içerisinde Ho Chi Minh Müzesi (Ho Chi Minh Museum) bulunuyor. Müzeyi gezmedik, dışarıdan fotoğrafladık. Yakınında bir başka yapı, 11. yüzyılda Kral Ly Thai Tong tarafından yapılmış olan tapınak, One Pillar Pagoda (Chuna Mot Cot).

Edebiyat Tapınağı

Kompleks gezimizi sonlandırdıktan sonra Hanoi'nin simge yapılarının başında gelen Edebiyat Tapınağı'na (Temple of Literature) gidiyoruz. Hem tapınak hem de Vietnam'ın ilk üniversitesi olan yerleşimin yapımı 1070 yılında İmparator Ly Thanh Tong zamanına dayanıyor. Ağırlıklı olarak Konfüçyüs öğretimi verildiği için Vietnamlılar buraya Konfüçyüs'ün Evi diyorlar. Ne töreni vardı doğrusu anlayamadık ama çok hoş zaman geçirdik.

Tuktuklar ile Old Town'da Gezinti ve Hoan Kiem Gölü

Hanoi'de mutlaka yapmanız gereken bir aktivite, daha önce kısaca söz ettiğimiz, öne iki kişinin oturabildiği, tricyle denilen tuk tuklar ile Old Town bölgesinde gezinti. Trafik cehenneminin bir parçası olarak oradan oraya savrulduk. Hoan Kiem Gölü (Hoan Kiem Lake) kıyısında sonlanan gezimiz inanılmaz keyifliydi. Daha sonra alışveriş başladı. Göl, Old Town bölgesinin kalbinde yer alıyor. Burada ara sokaklarda kaybolmanızı öneririz. Çok sayıda dükkân var ve muhtemel aradığınız her markanın outdoor (dış giyim) ürünleri bulabilirsiniz.

Vietnam'ın su kuklaları / Thang Long Water Puppet Teatre

İsterseniz göl kıyısında yürüyüş yapabilirsiniz veya dünyaca ünlü Vietnam su kuklalarıgösterilerini izleyebilirsiniz. Thang Long Water Puppet Teatre, göl kenarında bulunuyor. 14.00, 18.00 ve 20.00 saatlerinde olmak üzere günde 3 gösteri oluyor ve gösteri yaklaşık 1 saat sürüyor.

Hanoi Müzeleri

Hanoi'de mutlaka görülmesi gereken müzeler bulunuyor. Bunlardan ikisi Edebiyat Tapınağı'nın yakınında. Vietnam Güzel Sanatlar Müzesi (Vietnam Fine Arts Museum) 08.30-17.00 saatleri arasında açık ve giriş 20.000 dong. Diğeri Vietnam Askeri Tarih Müzesi (Vietnam Military History Museum) 08.00-11.30 / 13.00-16.30 saatleri arasında açık ve giriş 30.000 dong. Bunların dışında Old Town bölgesinde, Kızıl Nehir (Red River) yakınlarında yer alan Vietnam Devrimi Müzesi (Museum of the Vietnamese Revolution), Vietnam Ulusal Müzesi (National Museum of Vietnamese History) ve Kadın Müzesi (Women Museum) ile Opera Binası (Opera House) mutlaka gezilmesi gereken yerler notlarınızda bulunmalı.

Vietnam gezimiz ile ilgili son sözümüz şudur; Vietnam çok hızlı bir dönüşüm içerisinde. Yakınındaki ülkeler hızla kabuk değiştirirken Vietnam'ın geri kalması beklenemezdi. Geleneksel yapısı, kültürü değişmeden bu ülkenin gezginler tarafından bir an önce gezilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu fotoğraf dönüşümün küçük bir örneği. Gidin ve görün, çok geç kalmadan...

Diğer gezi yazılarımız için www.haydigeziyoruz.blogspot.com.tr’yi ziyaret edebilirsiniz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.