Hollanda'nın En Eski Şehirlerinden: Utrecht

Utrecht, Hollanda’nın en eski şehirlerinden birisidir. Şehrin simgesi gibi görünen katedralini şehir merkezinin hemen hemen her yerinden rahatlıkla görebilirsiniz.

Katedral ve Utrecht Çarşısından bir görüntü

İlk bakışta Utrecht’i (eğerAmsterdam’a gittiyseniz) küçük bir Amsterdam olarak yorumlayabilirsiniz ancak Utrecht’te zaman geçirdikçe bu şehrin farklı bir dokusu olduğunu fark edersiniz. Eğer bu güzel küçük şehre yolunuz düşerse benim size ilk önerim; birer bisiklet kiralamanız. Bisikletle rahat rahat gezip, şehrin keyfini çıkartabilirsiniz. Zaten bisiklet parklarını ve bisikletli insan sayısını görünce şaşırıp sizde onlara katılmak isteyeceksiniz.

Tren İstasyonundaki bisiklet park alanı

Şehirde uzun süre kalmış birisi olarak önerebileceğim mutlaka görülmeli dediğim birçok yer var. Bunları gruplandırdım size rehberlik etmesi açısından.

Öncelikle kaybolma korkusu hemen hemen herkeste vardır. Utrecht’te bu korkunuzdan tamamen sıyrılabilirsiniz. Hollandalılar yol tarif etme konusunda çok yardımseverler, size mutlaka yardımcı olmaya çalışıyorlar. Bir de dil problemi yaşarım diyorsanız, onu da unutabilirsiniz, ben İngilizce bilmeyen bir Hollandalıya rastlamadım. Diğer yandan şehir merkezinin her yanından görünen Katedrali de sizi kaybolmaktan kurtarabilecek bir rehber olarak görebilirsiniz.

Katedralden bahsetmişken 112 metre yüksekliğindeki katedral şehrin tarihi simgelerinden. En tepeye çıkacak olursanız sizi harika bir manzaranın beklediğini söyleyebilirim. Üstelik şanslıysanız ve hava açıksa Amsterdam’ı bile görebilirsiniz. Fotoğraf çekmeyi çekinmeyi sevenler için kaçırılmayacak bir fırsat. Sizi zorlayacak tek kısım 465 merdivene çıkacak ve biraz terleyecek olmanız. Değer mi diye soracak olursanız, cevabım tabanlarınıza kuvvet olur.

Pandhof

Utrecht Katedrali manastır bahçesine katedrale gitmişken buraya da bir göz atın derim. Güzel bakımlı dört tarafı tarih kokan bir bahçe üstelik giriş ücreti de yok.

Pandhof (Katedralin Bahçesi)

Kanal Turu

Kanal turu bu güzel eski şehri, su seviyesindeki ev ve restoranları yakından görmek için harika bir seçenek. Eğer romantik bir kanal turu yapmak istiyorsanız tıpkı Venedik’teki gibi küçük gondolları da tercih edebilirsiniz.

Kanal Turundan bir görüntü

Kasteel de Haar

Tarihe merakım var diyorsanız Utrecht’in biraz dışında kalan Kasteel de Haar’ı ziyaret etmelisiniz. Kale birçok sanat objesine ev sahipliği yapmaktadır. İçinin güzelliği yanı sıra dışında da güzel park ve bahçeler bulunmaktadır. Avrupa’nın en lüks kalelerinden birisi olarak bilinmektedir.

Utrecht'te Sokaklar ve Alışveriş

Modern mağazaların dışında geleneksel Hollanda kültürünü yansıtan hediyelik eşyalar bulabileceğiniz küçük dükkânlarla dolu bir çarşısı var. Bunun dışında her cumartesi tren istasyonunun yanında kurulan bir pazar var, burada kıyafetin yanı sıra Hollanda’ya özgü birçok çeşit peynir bulabilirsiniz. Tadım konusunda çok nazik olduklarını da söyleyebilirim.

Sokakta yürürken çiçekçilerin fazlalığı dikkatinizi çekebilir. Muhteşem laleler eminim sizi de cezbedecektir. Gezmekten yorulduğunuzda yapabileceğiniz en güzel şey kanalın yanındaki restoran veya kafelerde dinlenerek içeceğinizi yudumlayarak manzaranın tadını çıkarmak olacaktır. Yemek yiyebileceğiniz her zevke ve bütçeye uygun birçok restoran mevcut. La Place’i size rahatlıkla önerebilirim, size yemek anlamında birçok seçenek sunuyor ve yemekler gözünüzün önünde yapılıyor, en önemli en güzel ayrıntısı da güzel teras manzarası.

La Place den Utrecht manzarası

Size bir de zararlı ancak bir o kadar da lezzetli bir atıştırmalık önerim var. Manneken Pis’ten alacağınız değişik soslarla tadlandırabileceğiniz patates kızartmalarını mutlaka deneyin. Aramızda kalsın groene pepersaus ve knoflooksaus benim favorilerimdi.

Frites

Utrecht'te Parklar Eğer hava güzelse ve vaktiniz varsa mutlaka bir parkı ziyaret edin. Şehrin çeşitli yerlerinde kocaman parklar var. Wilhelminapark bunlardan bir tanesi.

Wilhelminapark

Akşam nereye gidelim derseniz yine bir sürü seçeneğiniz var. Merkezde birçok bar ve restoran var. Eminim bunlardan birisi size hitap ediyor olacaktır. Bir öneri olarak Cafe Oliver’ı önerebilirim. Burada efsane Belçika biralarından tadabilirsiniz. Kriek yani vişneli birayı denemelisiniz benim ve arkadaşlarımın favorisiydi.

Ben dans etmeden bir gün geçiremem diyorsanız yine birçok seçeneğiniz var üstelik birbirine yakın seçenekler. Akşam eğlencesine bisikletle gelen insanlar sizi şaşırtmasın. Bisikletli gelin-damat ve özel bir yere gittikleri her hallerinden belli olan çiftler gördüm. Hem şaşırtıcı hem de insanı gülümseten karelerdi.

Bu güzel şehrin bendeki yeri çok başka, belki mutlaka görülmesi gereken yerler listesinde başlarda yer alamaz ancak yolunuz Hollanda’ya düşerse Amsterdam’a yarım saat mesafede olan Utrecht’te uğramanızı tavsiye ederim.