İçindeki Seyahat Özlemini Dindiremeyenlere: Bol Gezili Bir 2022 Dileği

Pandemi nedeniyle ne yazık ki uzun süre seyahat edemeyince gezi yazılarıma da ara verdim.

Bu arada her gün "dünyanın bir ucunda" hashtag’i ile Instagram'da gezi anılarımı paylaşarak, biraz olsun gezilerimde olduğum gibi mutlu olmaya çalıştım.

Bodrum Dibeklihan Kültür ve Sanat Köyü’nde gezi anılarımı ve ülkemizdeki UNESCO Dünya Mirasları konulu sunumlarıma devam ettim elbette. Bu arada yakın yöremdeki tarihi alanları yine yeniden gezerek seyahat özlemimi az da olsa giderdim. Bodrum’dan Kaş’a kadar tüm kahverengi tabelalara saparak, yeni ve daha önce gezdiğim Dünya Mirası ile aday yerlerimizi gezdim. Dünya mirası kentlerimiz Xanthos, Letoon, aday listedeki Kekova, Myra, Patara Antik Kentleri, Dalyan, Kaunos ve Amintas Kral Mezarlarına ve ilk kez ziyaret ettiğim Andriake Antik Kenti'nin muazzam müzesine hayran kaldım.

Bu yaz ağustos ayında daha fazla dayanamayarak Karadeniz'imizin incisi ve hemen aşık olduğum cennet Maçahel’e, oradan da kara yoluyla, hatta yürüyerek :) Gürcistan’a geçmiş ve kuzeyindeki Usguli, Mestia Kafkas Dağları'nın zirvelerindeki Svaneti bölgesinde, Svan kuleleriyle ünlü ve UNESCO Dünya Kültür Mirası listesindeki Uşguli köyü geçmiştim. Tarihiyle, çevresindeki heybetli dağların karlı zirveleriyle, "Avrupa'da sürekli yaşanılan en yüksek yerleşim yeri" özelliğine sahip bu müthiş köye hayran oldum ve Gürcistan’ı çok beğendim.

Bir kere başlayınca durmak yok diyerek her ay bir yurdum içi gezilerine başladım. İki yıldır başkanlığını yürüttüğüm Dünya Mirası Gezginleri Derneği üyelerimizle birlikte ‘her ay bir tur’ dedik ve başladık gezmeye.

Eylülde Elazığ, Pertev, Tunceli, Munzur Vadisi, Pülümür, Ovacık, Harput, Kemaliye, Erzincan yörelerini keşfettik.

Ekim ayında Adıyaman, Nemrut Dağı, Diyarbakır Surları ve Hevsel Bahçeleri ile Tarihi Midyat’a çok keyifli bir gezi yaparak 2 Unesco Dünya Mirası, bir aday listedeki yerlerimizi ziyaret ettik.

Kasım ayını İstanbul’a ayırarak günübirlik turlarla bir dünya mirası olan güzel kentimizi bilinmeyen yönleriyle tanımaya çalıştık.

Aralık ayı yılbaşı Noel, ailece kutlamalar ve pandemi nedeniyle ötelenen gezi ve biletlerin son kullanma zamanı dedik. Ben de kendime bir yeni yıl hediyesi olarak “kakao kokulu ülke” Batı Afrika’nın yıldızı Fildişi Sahili’ni seçtim. Tarihi ve turistik yerleri ve UNESCO Dünya Mirasında yer alan 5 yeri ile Afrika’nın parlayan yeni yıldızı.

Bu ilginç ülkeyi ve gezdiğim tüm yöreleri teker teker detayları ile yazıp paylaşacağım.

Bu vesile ile tüm Gezimanya Ailemize, Tüm Gezginlere MUTLU, SAĞLIKLI ve tabii BOL GEZİLİ BİR YIL DİLİYORUM.