Hollanda'nın Yeryüzü Cennetleri: Marken ve Volendam

Hollanda gezilerinin olmazsa olmaz ve pek keyifli iki durağı vardır: Marken Köyü ve Volendam Kasabası. Olmazsa olmaz diyorum çünkü bu her iki yerin de yeryüzü cenneti tanımını kesinlikle hak ettiğini düşünüyorum.

Marken Köyü

Marken Köyü, Amsterdam’ın 20 kilometre kuzeyinde yer alıyor ve Amsterdam’dan buraya otobüsle yaklaşık yarım saatte ulaşılıyor. Burası tertemiz havası, durgun denizi ve birer maketi andıran estetik evleri ile göz alıcı bir köy. Burada estetik sadece evlerin mimarilerine yansımıyor. Kapı önlerinde kullanılan küçük, şirin süslemeler ve dekoratif eşyalar da ev sahiplerinin zevk sahibi olduklarını gösteriyor. Hayattan aldığımız zevk de estetiğimizle şekillenmiyor mu ne de olsa?

Bahçelerinde kedilerin, tavşanların bulunduğu, güler yüzlü insanların yaşadığı bu güzel evlerin arasında dolaşmak gerçekten keyif verici. Evlerin arasından yürüyüp iskele kenarına gelindiğinde sıra sıra dizilmiş tekneler ve harika bir deniz karşılıyor insanı. Buraya geldiğinizde mutlaka tam burunda yer alan küçük ve sevimli kafede oturup alabildiğine göz kamaştırıcı denizi izlemenizi tavsiye ederim. Buradayken “insan burada yaşlanmaz ki” cümlesini ister istemez kuruyorsunuz çünkü burası huzur kokuyor.

Ağustos ayının ortası olmasına karşın, kuzeyde yer aldığı için hava oldukça serin. Hollanda’nın turistik yerleşimlerinden olan Marken’e ve Volendam’a yıl boyunca ciddi sayıda ziyaretçi geliyor.

Marken Köyü’nden sonraki istikamet bir diğer yeryüzü cenneti olan Volendam Kasabası. Yine estetik harikası evleri, tertemiz yolları, enfes denizi, güler yüzlü insanları ve turistik dükkânları ile iç açan, keyifle gezilecek bir kasaba Volendam.

Volendam Kasabası

Volendam’da evlerin yapıları Marken’le benzerlik gösteriyor ancak burası haliyle biraz daha büyük ve daha turistik olmasından dolayı daha kalabalık. Burada uygun fiyatlara çok çeşitli hediyelikler bulmak mümkün. Ancak buraya gelirseniz, ufak tefek hediyeliklerden öte peynir fabrikasının birbirinden lezzetli peynirlerinden ve hardallarından almanızı öneririm. Çeşit konusunda geniş bir yelpazeye sahip bu fabrika, tam bir peynir cenneti. Buranın fabrika, müze ve tadım bölümü var. Raflarda satışı yapılan binbir çeşit peynir ve hardal mevcut. Her birinin önünde yer alan masalarda da bu peynirler ve hardallardan tadımlık bulunuyor; beğendiğiniz tatları hemen raftan alabiliyorsunuz. Dışı balmumu ile korunan peynir tekerleri farklı boyutlarda ve farklı aroma seçenekleriyle sunuluyor.

Bir alt katta, burada geçmişte ve bugün kullanılan peynir makineleri ve parçaları yer alıyor. Arzu eden misafirlere burada peynirlerin nasıl yapıldığı uygulamalı olarak anlatılıyor. Kendinize ve sevdiklerinize buradaki peynirlerden ve hardallardan alarak bu deneyimi onlarla da paylaşabilirsiniz. Bu arada peynir fabrikası ile ilgili daha ayrıntılı bilgiyi http://www.cheesefactoryvolendam.com sitesinden edinebilirsiniz.

Az önce sözünü ettiğim hediyeliklere gelince; burada Amsterdam’a nazaran daha uygun fiyatlara çok çeşitli hediyelik ürün mevcut. Çanta ve süs eşyaları ile Hollanda’nın ünlü takunyası klompenin yanı sıra ahşap tasarım ürünleri de bulunuyor. Ama hepsinden öte buranın nefis havasını derince içinize çekmeden, bu kasabadan ayrılmayın derim…