Vietnam Vizesi ve Vietnam Gezi Notları

Uzun zamandır çok istediğim bir şeydi Vietnam’a gitmek. Ne acıdır ki Vietnam’ın adını sadece savaştan biliyoruz. Halbuki özgün doğasıyla, kültürüyle, insanlarıyla, yemekleriyle... Harika bir ülke diyebilirim. Herkesin ölmeden önce görmesi gereken ülkeler arasında olması gerektiğini düşünüyorum! Gezi notlarıma geçmeden önce, Vietnam vizesi maceramdan ve Vietnam vizesinin kolayca nasıl alındığından bahsetmek istiyorum.

vietnam vizesi

Vietnam vizesi nasıl alınır?

Vietnam vizesi.. mmm ?? Öncelikle seyahatime başlamadan bir süre önce, o coğrafyayı gezip görmüş gezginlerin bloglarını araştırmaya başlamıştım. Vietnam vizesiyle alakalı birçok bilgi vardı, kimisi çok kolay alındığından kimisi de çok zor alındığından bahsediyordu. O coğrafyaya gitmişken Vietnam’ı da görmeden dönmek istemiyordum açıkcası. Önce Tayland daha sonrasında da Kamboçya’ya geçip vize başvurumu Phnom Penh’teki Vietnam Konsolosluğu'ndan yapmak istedim. Talep ettikleri evrakları derledim ve başvurumu gerçekleştirdim. 80 USD de ödeme yaptım. Ertesi gün vizemi almak için gittiğimde hayatımın şokunu yaşadım. Vizem çıkmamıştı, nasıl olur diye sormama bile müsaade etmediler. Ödememi bile geri alamadım. Gerçekten inanılmaz kötü hissediyordum kendimi. Pasaportumda onlarca ülkeye giriş çıkış olmasına, Amerika vizemin dahi olmasına rağmen reddedilmiştim.
Eşim internetten araştırırken, Vietnam C1 belgesi (Vietnam vize onay mektubu) diye bir belgenin varlığından haberdar etti beni. İlgili yazıda bu belgenin sadece Vietnam’da bulunan yerel bir seyahat acentesi aracılığıyla alındığını ve bu belgeyle havalimanında sorunsuz bir şekilde vizemizi alabileceğimiz yazıyordu. Vietnam’a girmekte kararlı olduğumuz için bu yöntemi de denemek istedik. Ancak bu belgeyle alakalı da internet üzerinde bir çok dolandırıcı firma olduğu ve fake belge temin ettikleriyle ilgili şeyler okuduk. Beynim gerçekten iyice bulanmış ve vazgeçme noktasına gelmiştim. Neyse ki bu işi Türkiye’de yapan bir firmayla iletişime geçtik. Kendilerine sadece pasaportumuzun ilk sayfasının görüntüsünü ve uçak bileti rezervasyonlarımızı ileterek vietnam C1 belgemizi alabileceklerini söylediler. Ödemeyi de belgemiz çıktıktan sonra yapabileceğimizi, belgenin doğruluğunu da Vietnam Konsolosluğu'nu arayarak teyit edebileceğimizi söylediler. Açıkçası kafamıza yattı. Neticede ödememizi belgemiz çıktıktan ve teyit ettikten sonra yapacaktık. Başvurumuzu ilettik, 7 iş günü içinde belgemizi tarafımıza mail aracılığıyla ilettiler. Vietnam Türkiye Konsolosluğu'nu arayarak vize onay mektubumuzu teyit ettik ve ardından ödememizi gerçekleştirdik. Sonrasında Vietnam’a vardığımızda havalimanında pasaport kontrolünden önce vize ofisi var. Vize ofisindeki yetkililerine Vietnam vize onay mektubumuzu, pasaportumuzu, 2 adet biyometrik fotoğraf ve orada doldurduğumuz basit bir formu teslim ettik. 15 dk içinde vizemizi pasaportlarımıza yapıştırdılar ve pasaport kontrolüne geçip kolayca Vietnam’a giriş yaptık. İlk sefer yaşadığımız sıkıntıdan dolayı bu kadar kolay olacağını düşünmemiştim.  Vietnam vizesinin maliyeti bize kişi başı 125 USD oldu. 100 USD Türkiye’deki firmaya ödedik, 25 USD de havalimanında vize yetkililerine pul ücreti ödedik. Vietnam vizesini almakta zorluk çekenler için ; C1 belgesini temin ettiğimiz firmanın bilgilerini paylaşıyorum ;
Whatsapp / Tel :  +90 541 210 20 20 (İbrahim Bey)
Mail : [email protected]

Sağolsunlar çok ilgili davrandılar ve sayelerinde sorunsuzca Vietnam’a girmiş olduk. Bu eşsiz ülkeyi görmeden dönmemiş olduk. Vietnam vizesini nasıl aldığımızdan bahsettiğimize göre gezi notlarımıza geçebiliriz. Öncelikle Ho Chi Minh’ten başlayalım, daha sonrasında Hanoi ve Halong Bay’den bahsedelim. Fazla vaktimiz olmadığı için sadece buraları görebildik.

Ho Chi Minh gezi notları

saigon
Ho Chi Minh çok kalabalık, çok!  Ve inanılmaz bir trafik! Buna rağmen görülmeye değer bir yer olduğunu düşünüyorum.  Ho Chi Minh’te görülmesi gereken yerlerden bahsedeyim sizlere.

1. Yeniden Birleşme Sarayı : 1975 yılına kadar Güney Vietnam başkanının konutu olmakla birlikte, savaşı sonlandıran tankın girdiği yer.
  2. Eski postane binası :  Mutlaka görülmesi gereken, efsane ambiyansın olduğu bir yapı.
  3. Thien Hau Temple : Etkileyici dini mekanların başında gelmektedir. Görülmesi gerekir.
  4. Savaş Kalıntıları Müzesi : Çok etkileyici ve dram dolu fotoğrafların olduğu, savaşın gerçekten acı yüzünü gösteren savaş kalıntıları müzesi. Burayı da mutlaka görmelisiniz ve orda yaşanan acılara şahitlik edebilirsiniz.
  5. China Town : Vietnam’daki en büyük Çin topluluğuna sahip bölge. Bu bölge de oldukça turistik ve görmenizi tavsiye ederim.
  6. Ben Than Market: Şehrin en büyük pazarı. Buraya gidip her türlü yöresel hediyelik eşyayı alabilir, lezzetleri tadabilirsiniz.
  7. Mekong Delta : Mekong Delta Ho Chi Minh’ten biraz uzak olsa da günlük turlarla katılabileceğiniz bir gezi deneyimi. Nehir pazarlarını görebilir, yerel insanların yaşantılarına şahit olup, inanılmaz lezzetli yemekler tadabilirsiniz.
  8. Chu Chi Tünelleri : Vietnam Savaşı'nda kullanılan yer altı tünelleri, bubi tuzakları, tanklar, silahlar, karargahlar...  Kesinlikle keşfedilmesi gereken yerlerden.

Ho Chi Minh’te gece hayatı da oldukça hareketli. Chill Sky Bar, şehri üstten gören büyük bir mekan. Gerçekten harika bir atmosferi var. Bu atmosferde içkinizi yudumlamak gerçekten enfes. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Hanoi gezi notları

hanoi
Ho Chi Minh’ten sonraki durağımız Hanoi. Hanoi'nin de Ho Chi Minh’ten eksik kalır yanı yok, trafik gerçek anlamda çılgın burada da.. Ama sokakların, sokak hayatının efsane bir ambiyansı var. Bayılıyorum Vietnam’daki sokak hayatına. Erkenden başlıyor burada hayat. Her köşe başında kahve tezgahları ve hiçbir yerde içemeyeceğiniz kadar lezzetli kahveler..  Her şey çok güzel.
Hanoi’de görülmesi gereken yerlerden bahseyim şimdi de sizlere.

Hoan Kiem Gölü :  Göl şehrin merkezinde bulunur ve en önemli manzaralardan biri olma özelliği taşımaktadır. Mutlaka görülmesi gereken yerlerdendir.
Ho Chi Minh Mozolesi : Vietnamlı lider Ho Chi Minh’in naaşı bu anıt mezar burada sergilenmektedir.
Edebiyat Tapınağı : Konfiçyüslüğün azizlerine ve rahiplerine ibadet etmeleri için inşa edilmiş bir mekan.
Eski şehir (Old Quarter) : Harika bir enerjisi olan bu bölge, Vietnam’ın Fransız yönetimi zamanlarından kalma eski binaları, o sokakların ambiyansını görebileceğiniz bir yer. Görmenizi tavsiye ederim.
Vietnam Başkanlık Sarayı : Yine Fransız yönetimi döneminde inşa edilmiş olan bu saray Vietnam başkanlık sarayı olarak kullanılmaya başlanmış.
Vietnam Etnoloji Müzesi : Vietnam’da aynı anda bir çok etnik yapı bulunmaktadır. Vietnam’daki bu etnik yapıların hepsini bir arada bu müzede görebilirsiniz.

Halo Hapishanesi : Vietnam’da tarih boyunca siyasi suçluların tutulduğu bir yer. Vietnam’da en çok ziyaret edilen müzelerden biri.
Vietnam Askeri Tarih Müzesi : Savaş döneminde kullanılan tankların, silahların ve diğer askeri malzemelerin sergilendiği bir müze.
Joseph Katedrali : Hanoi’de gezerken, görülmesi gereken yerlerden biri. Katedralin içi ve özellikle koro bölümü gerçekten etkileyici.

Ve Halong Bay! Mutlaka görülmesi gereken bir yer. Ben hiçbir şey söylemiyorum, sadece fotoğrafını bırakıyorum. Yorum sizde!