Adana'da Kebap Nerede Yenir

Kebap yiyeceğiz diye kebabı ile ünlü şehirlerimiz olan Adana, Antakya, Gaziantep ve Şanlıurfa`ya gittiğimizde, uçaktan inildiğinde herkesin aklına gelen ilk soru ''Eee nerede yiyeceğiz biz bu kebabı?'' oluyor. Hayda hemen arkadaşlar dostlar aranır öneriler alınır sonra da mekana koştura koştura gidilir ve kebap yenir. Ama nerede ne zaman yenir. İşte bu büyük sorunun stresi ile başlar geziniz.

Adana`da tarihi olarak gezilecek birkaç yer var. Bunlar:

• Küçük ve Büyük Saat
  • Taşköprü
  • Sabancı Camisi
  • Yılankale (Ceyhan)
  • Gölet ve Barajyolu
  • Kebapçılar

Açıkcası eşim Adana`lı olduğu için her gittiğimizde beni farklı yerlere götürür. Ben size tavsiyelerimi aşağıda yazmaya çalıştım.

1. Adana`nın en şık yerlerinden bir tanesi Yüzevler Kebapçısı. Adana`nın şık mekanlarından birisidir ve gittiğinizde duvarı resimlerden göremezsiniz. Fiyatları diğer yerlere göre biraz pahalıdır. Tabii İstanbul ile karşılaştırdığınızda size ucuz gelecektir. Adres:  Ziyapaşa Bulvarı, Yüzevler Apt. Zemin Kat.No:25/A       Seyhan/Adana
  2. Diğer bir mekan ki ben genellikle buraya çok giderim. Sercan Kebap. Burası genelde fix menü uygular en son yediğimde 25-30 TL civarı bir fiyatı vardı. İçki yoktu soft içecek vardı. Ama meze arabası yanaşır ve arabadaki tüm salata ve mezeler masaya bir anda indirilir. Akşam saat 11 den sonra mezeler pek kalmıyor garson bize erken gelmemizi söylemişti. Göl manzarısı vardır ve güzel bir mekandır. Tavsiye ederim.
  3. Kazancılar Çarşısı'ndaki Asmaaltı Kebapçısı. Burası daha çok esnafa hitap eden sadece gündüzleri açık olan esnaf lokantası kıvamında bir kebapçıdır. Kebabı fena değildir. Sadece bir defa yedim.
  4. Diğer bir mekan da İstanbul Restorant'tır. Burası akşamları da açık olan canlı müziği bulunan dansözün falan olduğu alkollü bir mekandır. Kebapları fena değildir ve hafif salaş kıvamında bir mekandır.
  5. Kuyumcular Çarşısı'nın orada yer alan Öz Asmaaltı Kepaçısı da gayet güzel kebabı olan meze ve salatanın bol olduğu, yemeğin üzerine istememenize rağmen size tatlı sunan güzel bir mekandır. Burada da birkaç defa yedim ve kebabı gerçekten güzeldi. Mekan sokak arasında olduğu için otopark sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Bu arada oraya kadar gitmişken Kuruköprü Şalgamcısı Ali Göde`den de şalgam alın ve için.
  6. Son olarak da Ciğerci Bedo diyorum. Adana`da ciğer dediniz mi size herkes tek bir adres verir Ciğerci Bedo. Porsiyonda 10 şiş var canavar gibi doyuruyor. Daha anlatmıyorum gidip yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.