Antik Bir Rum Beldesi: Konya, Sille

Konya'da sema gösterisiyle bitirdiğimiz ilk günün sonunda güzel bir bahar havası ile ikinci günümüze başlıyoruz. Aslında biraz hızlı hareket ederek Konya'yı tek günde gezip akşam dönebilirsiniz. Ancak biz biraz ağardan alıp hem de kafa dinleyecek şekilde bir plan yaptık. Bugün Konya merkeze 8 km kadar uzaklıktaki Sille kasabasını gezeceğiz. Mevlana Müzesinin önünden bineceğiniz otobüs ile yaklaşık 20 dakikalık bir yolculuk sonrası Sille'ye varıyoruz.

Sille aslında eski bir Rum köyü, kendisini one çıkaran özelliği ise ünlü Sille taşı ve bu taşlardan yapılmış tarihi evler. Sille'ye gitmeden once yaptığım araştırmalar buranın tarihsel oalrak one çıkan bir yer olduu ve son birkaç ylda turistik yapılarının artığını söylüyordu. Ancak Sille'de otobüsten indiğim anda biraz hayalkırıklığına uğramadım dersem yalan olur.

Sille aslında çok güzel tarihi bir kasaba ama turistik hevesler bu özelliğini hırpalamış. Tarihi Rum evleri restorasyonlardan geçirilerek hiç de tarihi yada turistik özelliği olmayan café ve restoranlara dönüştürülmüş. Dışarıdan bakıldığında görüntü kirliliği olarak algılanma ihtimali çok yüksek.

Sille'deki en önemli tarihi yapı Aya Elenia Kilisesi, Hz. İsa'nın doğumundan 327 sene sonra Bizans imparatoru Konstantinus'un annesi Helena hac için Kudüs'e giderken Sille'ye uğramış ve buraya Hristiyanlar için bir mabed yaptırmak istemiş. Kilisenin inşaası sırasıında orada bulunmuş ve bu kilise yüzyıllar boyunca çeşitli onarımlar görerek günümüze kadar ulaşmış.

Kiliseyi ziyaret etmek ücretsiz, içeride kilise ile ilgili ufak bir kitapçık da alabiliyorsunuz.

Sille, Konya Belediyesi tarafından korumaya alınmış ve restorasyon çalışmaları hala devam ediyor. Umarım çalışmalar tamamen bittiğinde Sille hak ettiği değeri daha fazla görecektir.

Sille'yi gezmek için maksimum 2 saat ayırmanız yeterli. Biz de aynı şekilde 2 saat çinde gezip şehir merkezine bizi geri getirecek otobüs ile dönüşe geçiyoruz.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...