Avrupa Macera Turizminin Başkenti: Grindelwald

Interlaken bölgesinde yok yok… Bugün de biraz göllerden uzaklaşıp zirvelere çıkacağız. Avrupa’nın macera merkezi olarak anılan Grindelwald var rotamızda.

Grindelwald: Avrupa'nın Macera Merkezi

Interlaken Ost’tan bindiğimiz tren ile yaklaşık 30 dakika süren keyifli bir yolculuk sonrası bizi deniz seviyesinden 1034 metre yükseklikteki şirin mi şirin bir Alp köyüne, Grindelwald’a ulaştırdı. Grindelwald’ın da içinde yer aldığı Jungfrau bölgesi Avrupa’nın tepesi olarak biliniyor.

First ve Kleine Scheidegg zirvelerinde toplam 160 km pist ve 30 lift var. Buralara da Grindelwald kasabasından ulaşılıyor. O nedenle Grindelwald oldukça gelişmiş bir spor merkezi durumunda.

Kış aylarında ülkenin en önemli kayak merkezlerinden olan Grindelwald, yaz aylarında da sahip olduğu 300 km’yi aşkın trekking rotası ile spora ve doğaya tutkun yüzbinlerce turist ağırlıyor.

Etrafta çok sayıda Arap, Çinli ve Hintli turist var. Kasabanın merkezinde her damak tadına uygun olabilecek restoran bulmak mümkün. Geleneksel İsviçre lezzetleri sunan restoran da var, İtalyan restoranı da var, Çin de var, Meksika da var… Sadece bu durum bile bu ufacık kasabanın ne kadar kozmopolit olduğunu ve turizm potansiyelinin ne kadar büyük olduğunu gözler önüne seriyor.

Grindelwald’ın ana caddesinde yürürken restoran ve kafeler dışında çok sayıda spor mağazası da göreceksiniz. Eğer yaz sezonunda geldiyseniz bu mağazalardan bir sezon önceden kalma kayak malzemelerini daha uygun fiyata alabilirsiniz.

Bölgedeki ahşap evler tüm İsviçre genelinde olduğu gibi burada da çiçeklerle süslü pencereleriyle göz kamaştırıyor.

Kasabaya hayran kalarak yürürken kendimizi zirveye çıkacağımız teleferik istasyonunda buluyoruz.İşte tam bu noktadan teleferikle 2168 metre yükseklikteki First zirvesine çıkmak için biletlerimizi alıyoruz.

Swiss Pass Avantajı

Normalde zirveye çıkış ücreti 60 İsviçre Frangı. Ama Eğer İsviçre içinde dolaşmak için zaten Swiss Pass aldıysanız, burada %50 indirim uygulanıyor. Unutmayın! Yolculuk toplam 25 dakika sürüyor. Ama bittiğinde diyorsunuz ki keşke biraz daha devam etseydik. O kadar güzel manzaralar eşlik ediyor ki bu yolculuğa…

Zirveye vardığınızda tek aktivitenin buraya teleferikle çıkmak olmadığını anlıyorsunuz.

Yürüyüş, dağcılık, bisiklet, kaya tırmanışı, zipline ve türevleri, raylı iniş sistemleri, yamaç paraşütü ve planör buradaki aktivitelerin sadece bir bölümü…

İşte tam da bu nedenle Grindelwald ve çevresi Avrupa’nın macera turizminin başkenti olarak anılıyor.

Ama en fazla dikkat çekenler First Flieger dedikleri bir tür zipline ki biz bunu benim hamile olmam ve Murat’a da bel fıtığı başlangıcı teşhisi konması sebebiyle yapmadık. Ama aklımız kalmadı değil.

Diğeri Bachapsee Gölü kenarında yürüyüş. Bu göl 2168 metredeki First Zirvesi'nde. Özellikle bahar aylarında doğa severler burada açan türlü türlü çiçekleri görmek için geliyor. Gölün etrafında yürürken size keçiler de eşlik ediyor.

Vee en iddialı aktivite: First Cliff Walk. Aslında böyle söylediğime bakmayın. Çünkü sarp kayaların yanından devam eden öyle güzel yürüyüş yolları yapmışlar ki, yürüyüş esnasında pek zorlanmıyorsunuz.

Hatta yükseklik korkusuyla daha doğrusu kendi deyimiyle düşme korkusuyla başı dertte olan Murat bile, buradan çok keyif aldı. Hatta bazı fotoğrafları ve video kayıtlarını alabilmek için defalarca bu sarp kayalar yanından yürüdük.

En uca ulaştığınızdaysa hazır olun çünkü fotoğraf çektirebilmek için uzun bir sıra beklemeniz gerekebilir. İşte tam bu noktada karşınızda Eiger Dağı, altınızda süzülen yamaç paraşütleri ve tam bir sonsuzluk hissi. Harika!

Tamam, harika da! Teleferiğin kapanmasına son 3-5 dakika kala halen burada fotoğraf çekiyorduk. Dönüşte biraz panik olmadık değil. Çünkü teleferik kapansa aşağıya kadar yürümemiz sanırım en az 2 saati bulurdu. Neyse yakaladık.