Avrupa'nın En Pahalı Ülkesi: İsviçre

Bayram tatilinde değerlendirebileceğimiz bir yere gidelim dedik ve İsviçre'yi seçtik. Zürih, Bern ve Cenevre yaptık. İyi mi yaptık bilmiyorum. Çünkü Euro'nun tavan yaptığı dönemde Avrupa'nın en pahalı ülkesine gitmek sanırım mantıklı değildi:) Size tavsiyem: Zürih'e gidecekseniz, gitmeden euro yerine frank yapın. Frank, Türkiye kurunda eurodan düşük, oraya gittiğinizde euroyu frank yapmak istediğinizde tam tersi kur baz alıp, sizi zarara sokuyorlar. Neyse ki bu konuda ballıydım. Hem frank hem euro yapmıştım:)

Arkamda Avrupa'nın en büyük saat kulesi, Lindenhof tepesine gidiyorum

Gelelim Zürih'in ihtişamlı hayatına. 3500 bin nüfusta 1500 bin milyoner var. Yani sokaktaki üç kişiden biri milyoner. İnsanın akşam otele gidesi gelmiyor:)

Zürih hakkında bilinmesi gereken ilk şey çok pahalı olması. Zürih, çikolatanın kitabını yazar. Meşhur çikolatalarından yemek isterseniz hemen Laderach dükkanına dalın. Çıkmak istemeyeceksiniz. 10 top çikolata, 10 adet küçük makaron aldık 30 frank verdik (100 TL). Normelde alışverişlerimde TL hesabı yapmam ama Zürih yaptırıyor:)

Mamma mia! Lindenhof'ta mutluluk patlaması

Müze gezmek isterseniz, 11'den önce açılmıyor. Ben müze gezmek yerine caddelerde gezinip hem temiz havayı hem de çikolata kokusunu içime çekmeyi tercih ettim. Çok temiz havası var. Avrupa'nın en yeşil şehri. Biliyorsunuz ki en meşhur saatler, İsviçre saatleridir. En büyük markalar burada. İnanılmaz pahalı, ben pek ilgilenmedim. Çünkü Türkiye'de bazı marka saatler burdan daha uygun. Almamanızı öneririm. O kadar saat düşkünü bir millet ki her caddede saat var. Hatta St. Peter kilisesi kulesindeki saatin, Avrupa'nın en büyük saat kulesi olduğu söyleniyor.

Gülümsediğime bakmayın donuyordum, Zürih çok soğuk dikkat edin

Futbol federasyonunun merkezi FİFA Zürih'te. Eğer toplantı yoksa içeriye girip gezebiliyorsunuz. Buraya giderken yeşilliğin içinden geçiyorsunuz. Ve o meşhur alp dağlarında yetişen "mutlu inekler"i görüyorsunuz. Bu inekler alp dağlarının eteklerinde yetiştiği için sütleri verimli ve oldukça lezzetli. Mutlaka süt içmenizi öneririm. Sütü güzel olan memleketin çikolatası güzel olmaz mı arkadaş? Yine bağladım çikolataya:) Hediyelik çikolata alışverişlerinizi migrostan yapmanızı öneririm. Çakı meraklısı değilseniz hiç bulaşmayın, bakın ve geçin. En küçüğü 30 frantan başlıyor.

Şehrin her yerinde tramvay var. Otobüsle ulaşımı pek kullanmıyorlar.

Tren istasyonu

Gidelim mi Avrupa'nın en pahalı caddesine? Gidelim yahu. Banhof caddesindeyiz. Lüks, görkem, ihtişam. Herşey bu caddede. En pahalı markalar burda. İkici el mağazalar çok var. Ben ikinci el mücevher dükkanına girdim. Parıltıdan gözlerim kamaştı. Buradaki ikici el mağazalar bizdeki gibi değil. En büyük markaların ikici el ürünleri olduğu için oldukça pahalılar. Orta halli aileler, alamadıkları büyük markalı ürünleri günlük kiralıyorlar. Asgari ücreti 2500 frank olan bir şehir burası. Hayat standartı uçmuş gitmiş. Bütün dünyanın kara paraları burada dönüyor, normal değil mi?

Banhof caddesinden tren istasyonuna gittik. İstasyonun girişinde sağda size bahsettiğim Landerach dükkanını görebilirsiniz. Hemen yanında Noordse balık restoranı var. Türkiye'de de var, ama balık seviyorsanız burayı denemelisiniz. İstasyonun içinde 300 çeşit el yapımı bira vardı. Birini denedik. Hafif, güzel.

Hadi bakalım burdan Zürih'in seyir tepesi Lindenhof tepesine. Manzara muhteşem. Uzun kubbeli kilisler şehrin duruşunu oluşturuyor. Zürih Gölü, son buzul çağından kalan bir göl. İnsanlar her mevsim burada yüzüyorlarmış. Gölde tekne turu bir buçuk saat sürüyor.

Alışveriş tutkunları için değişik şeyler denemişler. Konteynerları üst üste koyup, alışveriş merkezi yapmışlar:) İçerisi tıklım tıklım.

İsviçre'nin en önemli gelirlerinden biri sanat. İnsanlar milyon dolarlık tablolar alıp satıyorlar. Sokak sanatçıları Zürih'in her duvarını boyuyor ve bundan kimse rahatsız olmuyor. Hergün müzayedenin yapıldığı yer burası.

Boli terasındaki (eski Zürih) manzarası da meşhur. Tepenin adını veren burdaki üniversite. Ünlü bilim adamları Einstein ve Rantgen bu üniversitede okumuş.

Son olarak vaktiniz varsa Zürih'e 40 dakikalık mesafede Ren Şelalesi (Rheinfall) var. Suyu Alplerden geliyor. Avrupa'nın en büyük, en görkemli, en yüksek noktasından döküldüğü söyleniyor.

sinemisstt

Göbek bağı sokakta kesilmiş tatlı mı tatlı, güzel mi güzel bir gezgin:) Daha ilk cümleden fark etmiş olmalısınız ki oldukça da mütevazı biriyim.