Cinque Terre'nin Büyüleyici Köyleri

Tatlı Bir Balıkçı Köyü: Manarola

İtalya'nın Cinque Terre bölgesinde yer alan ve Unesco'nun koruma altına aldığı 5 sevimli köyden birisi Manarola. Riomaggiore'den Via dell' Amore yolu ile kıyıdan yürüyerek de ulaşabileceğiniz bu tatlı balıkçı köyüne gün içerisinde hatırı sayılır adette tren var, endişe etmeyin.

İstasyondan çıkınca yol sizi dosdoğru deniz kıyısına götürüyor. Kıyıya giderken geçeceğiniz çarşısında her türlü hediyelik eşya bulmanız mümkün. Kıyıya vardığınız gibi ise deniz kucaklıyor sizi. Manarola'nın kayalıklarında yüzmek inanın ayrı bir keyif. Bayan Pek Yer bu çağrıya kayıtsız kalamayıp Manarola'nın yeşim rengi sularına bırakıyor kendini.

Biraz serinledikten sonra da köyü gezmeye başlıyoruz. Yokuşlu, merdivenli engebeli, tatlı dar aralarda sevimli İtalyan evleri bekliyor bizi. Yamaçlarda taraça taraça üzüm bağları sizi şaraba çağırıyor. Mümkün olduğunca lokal şaraplardan tatmaya gayret ettik biz, tavsiye ederiz.

Hem gezme hem yüzme sonucunda karnımız acıkınca önce Trattoria Dal Billy'yi aramaya koyuluyoruz. Köyün bitiminde bulunan bu restoran nedense gittiğimiz tarihte kapalı olunca ana cadde üzerinde yer alan Il Porticciolo'ya çeviriyoruz rotamızı. Müthiş bir deniz mahsulü ziyafeti. Midyeler, kalamarlar, ızgara kerevitler, ızgara ahtapotlar, gözümüz dönüyor ve deniz mahsulüne doyup kalkıyoruz.

Masalsı köyleriyle Riomaggiore

İtalyan Rivierası'nda bulunan ve Unesco'nun koruma altına aldığı Cinque Terre, adından mütevellit 5 tane bir birinden şirin balıkçı köyünden oluşuyor. Son derece sevimli, bir o kadar da masalsı bu beş köyü gezmek için Bayan Pek Yer ile 2 dopdolu gün yeterli oldu. Baştan söylemek gerekir ki bol bol yokuş ve merdiven çıkacaksınız, hazırlıklı olun.

Cinque Terre'ye ulaşımın en kolay yolu bir şekilde Cenova'ya uçmak. Şehir merkezinden kalkan trenler ile de istediğiniz köye ulaşmak mümkün. Uçuşların nispeten daha ucuz olduğu Milano'dan da 2 saatlik bir tren yolculuğu ile Cenova'ya varılabilir.

Cinque Terre aslında bir doğal parkın içerisinde olduğundan köyler arasında yürüyüş ve dağ köylerine trekking yapma imkanı da bulunmakta. Riomaggiore ve Manarola arasında bulunan "Via dell'Amore" yürüyüş rotalarının en meşhuru. Ancak belirli tarihlerde heyelan tehlikesi sebebiyle bu yollar kapatılıyor, bu nedenledir ki Bayan Pek Yer ile ancak Via dell'Amore kapısına kadar gidebildik. Eklemek de gerekir ki bu bölge doğal park olduğundan köyler arası yürüyüşleri yapabilmek için bilet satın almak gerekiyor.

Bayan Pek Yer ile ilk durağımız konaklayacağımız köy olan Riomaggiore oldu. Köye ulaşmak için istasyondan indikten sonra sağa dönüp kısa bir alt geçit tünelini geçmek gerekiyor. Tünelin ardından da büyüleyici Riomaggiore sizi karşılıyor. İlk iş kalacağımız hostele gidiyoruz. Köyün ana caddesi üzerinde yer alan hostelin ofisinden çıkıp; sincap misali zıplamak suretiyle ara sokaklardaki merdivenleri tırmanarak odamızın olduğu binaya ulaşıyoruz. Köyün yamaca kurulu olması sebebiyle oluşan kot farkı en çok bizim işimize yarıyor ve enfes bir manzara ile karşılaşıyoruz. Gerek odanın konumu ve temizliği gerek de çalışanların nezaketi sebebiyle Riomaggiore "La Dolce Vita" hostel tercih edilebilir.

Köyden bahsetmek gerekirse ince uzun bir cadde üzerine kurulu. Fazla vaktinizi almayacak bu caddeyi bitirdikten sonra ise biraz yokuş tırmanmak suretiyle Riomaggiore'yi tepeden görmek tüm yorgunluğa değecektir. O kadar yokuş çıkılmışken Saat Kulesi'ni de görmenizi tavsiye ederiz.

Deniz kıyısına indiğinizde ise karşınıza balıkçılar ve kayıkçı barınakları çıkıyor. Köy daha çok lokal turist akınına uğradığından balıkçı hüviyetini halen korumaya devam etmiş. Peki biz nerede denize gireceğiz diye soranlara Riomaggiore'de plaj olmadığını öncelikle belirtmek isteriz. Ancak deniz kıyısından usul usul ilerlendikten sonra taşlık bir bölgede uygun bir alan yaratılmış, maalesef hava müsait olmadığından deniz faslını diğer köylere bırakmak durumunda kalıyoruz. Bu arada diğer köylere ulaşmak ise tren ile yaklaşık 3-3,5 dakika. Yani bir gün içerisinde bir kaç köyü, hatırı sayılır bir şekilde gezip bitirebilirsiniz.

Köy ufak olduğundan restoran seçeneği konusunda çok çeşitlilik arz etmiyor. Buralara kadar gelmişken deniz mahsulü sunan bir restoran tercih edilmesinde fayda var. Bölgede çıkan üzümlerden üretilen şarap eşliğinde leziz bir ziyafet çekilebilir. Biz tercihimizi deniz kıyısında bulunan tripadvisor'ın bir numaralısı Enoteca Dau Cila'dan yana kullandık ve pişman olmadık. Bayan Pek Yer'in gözü ve midesi gelen yemekler ile fazlasıyla doyarken, ciliegiolo üzümünden yapılan yaban mersini aromalı şarap ile şaraba bakışı dahi değişti.

Yemek yedikten sonra bir şeyler içmek isteyenler Via Colombo üzerinde bulunan barları veya Via Dell'amore yolu üzerindeki "A pie de Ma"yı tercih edebilirler. Özellikle konumu ve manzarası ile A pie de Ma mutlaka görülmeli. Peki ne içmeliyiz diyenlere "limoncino"yu öneriyoruz. Ancak içtiğinizde bu limoncelloya benziyor filan demeyin çünkü garsonlar biraz alıngan ;)