Cinque Terre'nin Büyüleyici Köyleri: Manarola

İtalya'nın Cinque Terre bölgesinde yer alan ve Unesco'nun koruma altına aldığı 5 sevimli köyden birisi Manarola. Riomaggiore'den Via dell' Amore yolu ile kıyıdan yürüyerek de ulaşabileceğiniz bu tatlı balıkçı köyüne gün içerisinde hatırı sayılır adette tren var, endişe etmeyin.

İstasyondan çıkınca yol sizi dosdoğru deniz kıyısına götürüyor. Kıyıya giderken geçeceğiniz çarşısında her türlü hediyelik eşya bulmanız mümkün.

Kıyıya vardığınız gibi ise deniz kucaklıyor sizi. Manarola'nın kayalıklarında yüzmek inanın ayrı bir keyif. Bayan Pek Yer bu çağrıya kayıtsız kalamayıp Manarola'nın yeşim rengi sularına bırakıyor kendini.

Biraz serinledikten sonra da köyü gezmeye başlıyoruz.Yokuşlu, merdivenli engebeli, tatlı dar aralarda sevimli İtalyan evleri bekliyor bizi. Yamaçlarda taraça taraça üzüm bağları sizi şaraba çağırıyor. Mümkün olduğunca lokal şaraplardan tatmaya gayret ettik biz, tavsiye ederiz.

Hem gezme hem yüzme sonucunda karnımız acıkınca önce Trattoria Dal Billy'yi aramaya koyuluyoruz. Köyün bitiminde bulunan bu restoran nedense gittiğimiz tarihte kapalı olunca ana cadde üzerinde yer alan Il Porticciolo'ya çeviriyoruz rotamızı. Müthiş bir deniz mahsulü ziyafeti. Midyeler, kalamarlar, ızgara kerevitler, ızgara ahtapotlar, gözümüz dönüyor ve deniz mahsulüne doyup kalkıyoruz.

Riomaggiore ve Manarola'dan sonra sırada bir diğer köy Corniglia var .