Chicago’dan yine biraz hüzünlü ama güzel anılarla ayrılıyoruz. Sonraki durak Orlando, ama ben çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgi duyduğu Disneyland ya da Epcot Center ya da SeaWorld yerine biraz gecelerinden bahsedeceğim.

Önce Orlando manzarası; iniş için alçalmaya başladığımızda çok sevdiğim manzarayı yine sıkılmadan keyifle izliyorum. Yüzlerce göl, gölet ve etrafı yemyeşil ağaçlarla çevrili; neredeyse hiç kara parçası görünmeyen adeta bir cennet burası… Sıcağı seven biri olarak Florida, Amerika’da sevdiğim eyaletlerden, ayrıca eyaletin çeşitli şehirlerinde can dostlarım var. Hepsiyle buluşup hasret gideriyor ve geziyor, güzel yemekler yiyoruz.

Orlando’da sevdiğim bir bölgeden bahsederek, Winter Park ve sokaklarını anlatacağım size… Burası bana göre sanki Amerika değil de bir Avrupa kenti… Sokaklardaki sıra sıra lüks İtalyan, Fransız, Türk restoranları, pizzacılar, dondurmacılar, şık ve güzel butik dükkânları ile akşamları ışıl ışıl… Asırlık ağaçlar, bir de enteresan ağaçları var; sanki üzerlerinden tül perdeler sarkmakta… Ağaçları, çiçekleri ile parklar; tüm şehir gibi yemyeşil… Bu bölgedeki Park Avenue’da restoranların önünde Amerika’da çok fazla görmediğim, ülkemizde ise hemen her mekânda keyfini sürdüğümüz dış oturma bölümlerinin olması da değişik ve hoş… Buradaki oldukça şık İtalyan, Fransız restoranların arasında bir de “Bosphorus” Restoran var, tabii ki burası bir Türk restoranı…

Bu seyahatimde yine bu bölgede, ilk kez gittiğim ve çok beğendiğim bir restorandan bahsetmek isterim. Winter Park’ta, Orlando Avenue’de bir göl kenarındaki yeşillikler içindeki Hillstone Restoran… Dışarıda oturmak isterseniz 1-1,5 saat beklemek durumundasınız; ama biraz erken giderek dostlarınızla size ikram edilen çeşitli kokteylleri yudumlayabilir, müthiş fotoğraflar çekebilir ve bu bekleme süresini hoş bir zamana dönüştürebilirsiniz. Sonuç beklemeye de değiyor. Tabii Mayıs ayından itibaren çok sıcak ve nem olduğu için dışarıda oturmak keyifli olmayabilir ama Nisan güzel bir zamanlamaydı. Muazzam bir güneş batışı da keyfimize keyif kattı. Sağ olsun dostlarım sayesinde çok güzel bir akşam geçirdik.