DOĞA İLE İÇ İÇE, BOHINJ

578726 Kas 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör26 Kas 201157870 Yorum

Bled gölü, Slovenya’nın cazibe merkezi olsa da, Bohinj gölü de en az Bled gölü kadar etkileyici. Çok zor olsa da Bled gölünden ayrılıp bu kez daha bakir olan Bohinj gölüne doğru ilerliyoruz. Yolda giderken bir çok Camping tesisi görüyoruz. Bohinj gölüne en fazla turist İtalya’dan geliyormuş. Hem yaz hem de kış sporlarına olanak sağlayan bir bölge.

Bohinj gölünün çevresi Bled’den biraz daha geniş. Bohinj gölünün çevresi 12 km. Burası daha az turistik ama daha çeşitli doğa sporuna olanak tanıyan bir göl. Bohinj gölü etrafında Julian Alpleri yükseliyor ve bu manzara gerçekten izlemeye değer.

Bohinj

Yine bu bölgede yer alan Triglav Milli parkı da görülmeye değer. Hatta burada vaktiniz olursa mutlaka bisiklet, trekking, tırmanma, kayak, yelken, kano, kanyoning, paragliding gibi pek çok spor alternatifinden size uyan birini deneyin.

Bohinj-1

Bohinj şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartments Stanko Pekovec, Chalet Zlatorog Mountain - Lake Getaway, Holiday Home Pri Srni. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartmaji Katrnjek, Rozman Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Kikelj, Apartment Cesar, Apartment House Jager tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bohinj aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu dağlarda yaz aylarında trekking, kış aylarında ise kayak ya da snowboard yapılıyor. Bu bölgede çok çok lüks olmayan doğa ile iç içe konaklama alternatifleri var.

Bu göl üzerinde yine sessizlik hakim. Etrafa tek yayılan ses ördeklerin vaklamaları ve kuşların ötüşleri. Burası gerçekten insana huzur veren bir yer. Bohinj geziniz sırasında konaklayabileceğiniz Apartment Tijana ve Apartment Andolsek gibi çok tercih edilen oteller mevcut.

Bohinj-2

Bohinj şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ljubljana Bled Day Trip (39 €), Kış Bled Fairytale: Ljubljana 5-Saat Yolculuk (39 €), Ljubljana'dan Postojna Mağarası ve Predjama Kalesi (64 €), Ljubljana: Yerel Tur ile Özel Tur (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.