Orlando'nun kuzeyinde, 2 saat mesafedeki bu şehir hayli değişik ve ilginç… Amerika'nın Avrupalılar tarafından, sürekli işgal altında kalan en eski şehri… 1565 yılında İspanyollar tarafından bulunmuş ve İspanyollar ve İngilizler arasında sürekli el değiştirmiş. Tarihi yapısı, zengin tarihi ve 19. yüzyıl mimarisi ile de turistlerin ilgisini çeken bir bölge olmuş.

Bu tarihi şehirde gözüme çarpanlar: kıtanın en eski ahşap okulu da halen ayakta ve barlar, restoranlar ve hediyelik eşyalar satan dükkânların bulunduğu sevimli sokakta müze olarak turistleri ağırlamakta. Kıyı boyunca uzanan Castillo de San Marcos da (kale) kıtanın en eski yığma kalesi...

Muazzam tarihi binaların arasında göze çarpan en muhteşem bina ise yeni adıyla Flagler College olan ve 1888 yılında lüks bir otel olarak inşa edilmiş olan bina… 1967 yılında ise eski Hotel Ponce de Leon'un milyarder sahibi Henry Flagler tarafından okul olarak hibe edilmiş. İç mimarisi L.C. Tiffany tarafından yapılmış binanın dekorasyonu; özellikle de muhteşem kubbesi, vitray camlar, lambalar, duvar resimleri, oyma mobilyalar tümüyle görülmeye değer…

Şehrin girişinde sağda yer alan ve 1874 yılında Florida'nın ilk feneri olarak yapılmış olan eski fener  de halen aktif, yukarı çıkarsanız şehri kuşbakışı görebilirsiniz.

Eski şehre bir köprü ile giriliyor, güzel bir marinası ve güzel tekneler dikkat çekiyor.

Amerika'da gördüğüm belki de en tarihi olan bu şehri çok beğendim. Yolunuz Florida'ya düşerse mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.