Hong Kong'tan Kısa Bilgiler

İstanbul’dan başlayan yolculuğumuz Singapur aktarmasıyla birlikte saatler sonunda son buldu... Hong Kong’un en güzel yanlarından birisi bordo ve yeşil pasaporta vizesiz olması. Sadece havaalanında küçük bir form dolduruyorsunuz o kadar.

Hong Kong’ta para birimi Hong Kong Doları; yanınızda Euro ya da Amerikan Doları'yla giderseniz kolayca Hong Kong Doları'na çevirebilirsiniz. 100 HKD (Hong Kong Doları) yaklaşık 13 Amerikan Doları ediyor. Gelelim gezi notlarına…

Havaalanından Hong Kong Şehir Merkezine Ulaşım

Hong Kong Havaalanı'ndan şehir merkezine birçok ulaşım seçeneğiniz var. Airport Express, şehir merkezine kısa sürede ulaşım sağlıyor. Otobüsler ya da taksi seçenekleri de var. Biz bir saat sürse de çevreyi gözlemlemek ve daha ucuza getirmek için otobüs seçeneğini kullandık.

Kowloon tarafında ve Nathan Caddesi üzerinde kalıcaksanız 21A numaralı otobüsü kullanabilirsiniz. Hemen her yere otobüsle gidebilirsiniz; zaten havaalanından otobüs tabelalarını takip ettiğinizde kaç numara nereye gidiyor hakkında detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. Eğer ben otobüste vakit kaybedemem parada cok önemli değil diyorsanız Airport Express'i kullanabilirsiniz.

Ücretler:

Hong Kong Station <> Airport Station 100 HKD
Kowloon Station <> Airport Station 90 HKD
Tsing Yi Station <> Airport Station 60 HKD
AsiaWorld-Expo <> Airport Station 5 HKD

VİCTORİA PEAK

Şu anda Airport Express'in ücretleri bu şekilde. Hong Kong’un  üç ana bölgesine ulaşım sağlıyor. Otobüs ücretleri de gideceğiniz bölgeye göre 20 ile 45 HKD arasında değişiyor.

Hong Kong Ulaşım kartı için Tourist Pass ya da Octopus kartı kullanabilirsiniz. Kalacağınız güne göre seçim sizin. Sanırım Tourist Pass’ın bir günlük ve 3 günlük seçeneği var biz 4 gün Hong Kong'da kalacağımız için Octopus kartı seçtik. Octopus kartı 150 HKD‘ye alıyorsunuz. İçindeki 100 HKD doları bakiye olarak sizin oluyor, krediniz bittikçe yükleme yapıyorsunuz. Octopus kart, Hong Kong için çok önemli bir kart ulaşımda , marketlerde hatta bazı restoranlarda bu kartla ödeme yapabilirsiniz.

Hong Kong'da Nerede Kalınır?

Konaklama için Kowloon ya da Hong Kong Adası bölgesini seçebilirsiniz. Ama bence en önemli nokta metro istasyonlarına yakın bir otel seçmeniz. Biz ilk gün Kowloon bölgesinde Nathan Caddesi üzerinde pansiyon tarzı bir yerde kaldık. Nathan Caddesi üzerinde Tsim Sha Tsui metro istasyonuna yakındı otelin yeri. Daha sonraki günlerde Hong Kong Adası'nda yine metro istasyonuna yakın bir yerde kaldık.

Hong Kong Gezilecek Yerler

1. KOWLOON BÖLGESİ

Nathan Caddesi

Hong Kong’un işlek caddelerinden bir tanesi Nathan Caddesi. Çok uzun bir cadde üzerinde birkaç metro istasyonu var, çok sayıda mağaza ve yemek yiyecek yerler mevcut. (Metro: Tsim Sha Tsui) Yine Nathan Caddesi'nin ara sokaklarına dalarak da yerel mahalleri keşfedebilirsiniz.

Avenue of Stars

Victoria Körfezi kenarında bulunan bu yürüyüş yolu şehrin en güzel manzarasına sahip yerlerinden bir tanesi… Nathan Road’un sahil tarafındaki bitişinin oradan veya metro ile East Tsim Sha Tsui  durağında inerek Avenue of Stars’a doğru mutlaka gidin. Saat 20:00'da ışık gösterisi başlıyor… Işık gösterisi oldukça güzel ancak çok fazla abartılacak bir tarafı yok.

Mong kok

Kendinizi Çin‘de hissedebileceğiniz bir yer olan Mong kok'a metro ile Mong Kok durağında inerek gidebilirsiniz. Kendinizi dükkanların ve kalabalığın içinde bulacaksınız. Sokak ortasında dans eden insanlar, müzisyenler ve her tarafta  ışıklı tabelalar... Kesinlikle gidip görün derim.

Ladies Market

Yine Mong Kok metro durağında indiğinizde Ladies Market tabelarınını takip edin. Bildiğimiz açık hava pazarı burası! Hediyelik eşya almak için oldukça ideal olan bu markette: çantalar, valizler, tişörtler, magnetler, şallar vb. ne ararsanız var. Ve kesinlikle sıkı pazarlık edin. Satıcının ilk söylediği fiyatın yarısından altına bir fiyatla alabiliyorsunuz genellikle.

Temple Street

Bir gece pazarı olan Temple Street, Ladies Market'tan daha küçük ama aklınızda bulunsun yine de...

Kowloon Park

Hong Kong’un ünlü parklarından olan Kowloon Park güzel bir dinlenme için en doğru tercihlerden biri olabilir. Kowloon Park’ın  hemen yanında Kowloon Mescid ve İslam Merkezi yer alıyor .  (Tsim Sha Tsui metrosundan inince Nathan Road'ın üzerinde)

TEN THOUSAND BUDDHAS MONASTERY

Ten Thousand Buddhas Monastery

Bu manastırı gidip görün derim, oldukça değişik bir yer. MTR ile Sha Tin durağında inmeniz gerekiyor.  İndikten sonra 5 dakika yürüme mesafesinde olan girişi birilerine sorabilirsiniz. Girişten tepeye kadar karşılıklı sıralanmış yaklaşık 13 bin adet altın renkli heykeli göreceksiniz. Bu birbirinden değişik heykeller size tepeye kadar eşlik ediyor ve giriş ücretsiz. Tepeye kadar merdiven çıkmak zorundasınız maalasef bu da oldukça yorucu. Özellikle de Hong Kong’un neminde...  Neyse ki ara ara dinlenmek için yerler koymuşlar. Manastırın geziniz bittiğinde vaktiniz varsa hemen yanındaki AVM'ye girerek serinleyebilir ve oyalanabilirsiniz.

Wong Tai Sin Tapınağı

Hong Kong’un en ünlü tapınaklarından biri! Çok renkli ve güzel bir  Budist tapınağı... Wong Tai Sin Temple‘a gitmek için metroda yeşil hatta geçin ve Wong Tai Sin durağında inin. Doğru çıkış kapısından çıktığınızda hemen göreceksiniz zaten. Tapınaklar genelde 17.30’a kadar açık oluyorlar bilginiz olsun. Arka taraftaki Good Wishes Garden‘a (İyi Dilek Bahçesi) da bir göz atın derim.

Ayrıca Hong Kong Cultural CentreHong Kong Space MuseumHong Kong Museum of ArtHong Kong Science Museum ve Hong Kong Museum of History yine Kowloon bölgesinde yer alıyor. Pek müze gezmeyi sevmediğim için buralara girmedim.

Sky100 Hong Kong Observastion Deck

Biz Victoria Peak‘e çıktığımız için buraya gitmeye gerek görmedik ama siz dilerseniz çıkabilirsiniz. Biletlerini internetten alınca daha ucuz oluyor. 360 derecelik panoramik bir gözlem seçeneği sunan ve Uluslararası Ticaret Merkezi’nin 100. katında bulunan bir gözlem yeri burası.

MONG KOK

2. HONG KONG ISLAND BÖLGESİ

İşte bu kısım Hong Kong’un modern kısmı!

Gece hayatı ve daha modern bar ve publar Hong Kong Island kısmında yer alıyor…

Lan Kwai Fong ve D'Aguilar Street

Akşam 8-9 dan sonra mutlaka gidin yan yana sokaklar zaten bir çok pub ve barlar var bu sokaklarda... Özellikle hafta sonları bu sokaklarda insan zor yürüyor. Central metrosunda inip 5-6 dakika yürüyerek ulaşabilirsiniz buraya.

SOHO Bölgesi

Yokuş üzerine kurulmuş pubların olduğu sokak, yokuşları yürüyen merdivenle çıkıyorsunuz. Değişik bir ortam gidin görün derim. Lan Kwai'ye oldukça yakın...

Hollywood Road

(Lan Kwai Fong ve D'aguilar Street'e yakın burası da). Geçmişte genellikle çalıntı eşyaların satıldığı yer olarak bilinen sokak günümüzde daha çok antikacı dükkanlarının bulunduğu ve turistlerin uğrak yeri olan bir mekandır. Parkın içinde çay evi, kafeler, spor merkezi ve konservatuar bölümleri gibi uğranabilecek çeşitli yerler var.

Victoria Zirvesi

Victoria Zirvesi (Victoria Peak) Hong Kong’un en yüksek zirvesi. Her yıl yaklaşık 7 milyon kişi tarafından ziyaret edilen tepe üzerinden Hong Kong manzarası gece de gündüz ayrı güzeldir.Bölgeye ünlü Peak Tramvayı ile ulaşabilirsiniz. Cuma ve cumartesi akşamları buraya çıkış için metrelerce kuyruk oluşabiliyor. Biz 2-2,5 saat beklemişizdir herhalde... 1888 yılında hizmete açılan tramvay halen kullanılmaktadır. Zirvede manzara, AVM, birçok kafe ve restoran bulunuyor.

Dilerseniz buraya çıkmışken balmumu müzesi Madame Tussauds‘u da ziyaret edebilirsiniz. Madame Tussauds Müzesi dünyaca ünlü balmumu müzesi olan Madame Tussauds’ Müzelerinin Hong Kong’da yer alan şubesidir.

Fashion Street ve Times Square

Cause Bay metro durağında indiğiniz zaman lüks mağazaların ve AVM'lerin olduğu sokağa çıkıyorsunuz. Ara sokaklara girip kaybolun. :) Hong Kong'un modern yüzlerini yansıtan sokaklar sokaklar hareketli ve kalabalık.

Man Mo Tapınağı

Sheung Wan metrosuna yakın olan Hollywood Road'da bulunuyor. Hong Kong’un en otantik yerlerinden olan Man Mo Temple şehirdeki en eski tapınaktır.

*BONUS YERLER

Biz gidemedik belki siz uğramak istersiniz...

Tian Tan Buddha (Lantau Island)

1993 yılında tamamlanan büyük Buda Heykeli, Tian Tan Buddha,  Po Lin Manastırı’nda bulunuyormuş. Dünyanın en büyük bronz Buda Heykeli'ni burada ziyaret edebilirsiniz. Bunun için MTR ile turuncu hattın güneybatı köşesindeki Tung Chung durağına gidip oradan Ngong Ping 360‘a giden teleferiklerle 6,7 km süren uzunca bir teleferik yolculuğu yapmanız gerekecek.

Ocean Park (Hong Kong Island)

Çok sayıda ziyaretçisi olan bu tema parkın aktivetelerin çoğu hayvan temalı olsa da birçok başka aktiveteler de yer alıyormuş... Roller Coaster ile heyecanın doruklarındayken parktan okyanusun harika manzarasını görebilirsiniz. Ocean Park birkaç temanın birleşiminden oluşuyormuş: marin park, lunapark, hayvan laboratuvarı ve hayvanat bahçesi gibi temaların birleşimi parkta görülebilirmiş...

Disneyland Hong Kong (Lantau Island)

Disneyland, dünyanın en küçük ama en yeni Disneyland tema parkıdır. Tüm Disneyland’larda olduğu gibi bu park da belli bölümlere ayrılmıştır. Bunlar: Main Street USA (Ana cadde ABD), Adventure World (Macera Dünyası), Fantastic World (Fantastik Dünya) ve Tomorrow World (Yarının Dünyası).