Impresıon Lijiang Gösterisi

Impresion Lijiang, Lijiang’ı ziyaret eden tüm gezginlerin mutlaka izlemesi gereken bir gösteri. Bu gösteri günde sadece 2 kez organize ediliyor. Biri saat 09:30’da, diğeri ise 11:30’da. Bu gösterinin yapıldığı Jade Ejder Kar Dağı çevresindeki Lijiang Tarihi Kent Merkezi’ni de gezmek isterseniz ekstra ücret ödemeniz gerekiyor.

Burayı devasa bir açıkhava tiyatrosu olarak tanımlayabilirim. Ancak aklınızda eski yunan tiyatroları gibi birşey şekillenmesin. Burası kiremit renginde devasa yapay bir dağ. Tabii buraya girmeden önce turistlere yönelik herşey düşünülmüş. Öncelikle içerisinde sağlı sollu dükkanların olduğu pasaja benzer bir alandan geçiliyor. Burası aslında oldukça ticari düşünülmüş bir alan. Çünkü gösteriye giriş için uzun bir süre burada beklemeniz gerekebiliyor ve doğal olarak da beklerken dükkanlara bakıp sizi cezbeden objeleri satın alıyorsunuz.   Tam girişte herkese yağmurluk dağıtılıyor. Ardından gösteri alanına ulaşıyoruz. Burada başta da bahsettiğim gibi devasa bir yapay dağ bulunuyor. Hemen arkasında ise Ejder dağı yükseliyor. Bu yapay dağ aslında yapılacak olan gösterinin ana sahnesi, ve sahne o kadar geniş ki kendinizi direk şovun içerisinde hissediyorsunuz.

Gösterinin en başında bir şaman elinde davulu ile çıkıyor sahneye.  Bu şaman davula bir kez vurduktan sonra farklı kostümler ile diğer şamanlar da sahneye çıkmaya başlıyor. Her çıkan grup aslında Çin’de yaşayan farklı bir etnik grubu temsil ediyor. Her bir etnik grup ta kendi yöresel kıyafetleri içerisinde ve kendi yöresel müzik aletleri ile sahnede yerini alıyor. Bir anda koskoca dağın üzerinde 500’e yakın kişi beliriyor ve şov adının hakkını veriyor resmen. Çok çok etkileyici bir görsel ve işitsel sanat sergileniyor.

Bu gösteride daha çok insan ve doğa arasındaki ilişki ve Çin etnik gruplarının günümüzde de yaşatılan gelenekleri anlatılıyor. Ancak anlatımın bir kısmı müzik ile bir kısmı ise Çince. Doğal olarak Çince olan bölümleri anlamıyoruz ancak bizimle birlikte aynı gösteriyi izleyen Çinliler zaman zaman ayağı kalkıp gösteriyi alkışladıkça “evet burası çok önemli” hissini yaşıyoruz.      Gösterinin en etkileyici kısmı ise tüm oyuncuların elele tutuşarak birlik ve bütünlük mesajını verdikleri bölüm. Gösteriyi izleyenler arasında çok az sayıda turist var, geri kalan kısım hep Çinli. Ve en önemli kısım olan elele tutuşma bölümünde Çinliler’in çoğu ağlamaya başlıyor. Gerçekten çok etkileyici bir görüntü. Bir yanda şov bir yan da da ağlayan Çinli izleyiciler...   Bir söylentiye göre bu şov ne zaman yapılsa Lijiang’da yağmur yağıyormuş. Ne kadar gerçekçidir bilmiyorum ama biz gittiğimizde de gösterinin sonuna doğru yağmur yağmaya başladı. Hemen üzerimize girişte verilen yağmurlukları geçirdik. Yağmur başladığı sırada dağın tepesinden bir sürü atlı ve 100 civarında farklı etnik grubun özelliklerini taşıyan oyuncu aşağıya doğru müzik eşliğinde indiler. Gerçekten çok etkileyici bir gösteri.      “Impresion Lijiang Show” adı verilen bu gösteriyi 1951 doğumlu olan Zhang Yimou hazırlamış. Kendisi aslında film yönetmeni. Ancak hazırladığı tek gösteri bu değil elbette. Aynı zamanda Güney Çin’de Guilin yakınındaki Yangshu Kasabası’nda düzenlenen ve deniz üstünün sahne olarak kullanıldığı Yangshu Impression Show’da da büyük katkısı var. Impresion Lijiang Show’un Yangshu Impression Show’dan sonra Çin’deki en etkileyici gösteri olduğu söyleniyor.   Bu şovların sanat yönetmenliğini yapan Zhang Yimou, aynı zamanda 2008 Pekin Olimpiyatları’nın açılış ve kapanış seramonisini organize ettikten sonra dünyaca tanınır bir hale gelmiş. Hatta kendisine 2012 Londra Olimpiyatları’nın açılış şovunu yapması için ciddi bir teklifte bulunulmuş ancak Zhang Yimou sadece kendi ülkesi için çalışmayı tercih ettiğinden bu teklifi reddetmiş.      Bu şovun çıkışında ise zaman kaybetmeden şovun videosunu alıyoruz. Tabii çıkışta bekleyen oyunculara bu videoyu imzalatabilir ya da onlarla resim çektirebilirsiniz.   Bu arada şovdan çıkış girdiğiniz bölümden yapılmıyor. Bu nedenle eğer sıra beklerken “dönüşte alırım” diye düşünürseniz, çıkışta aynı ürünleri bulamayabilirsiniz.

Lijiang'da merkezi konumda bulunan ve harika kahvaltısı ile konaklamak için tercih edilebilecek Lijiang Lake House ve Happy Life Inn otelleri mevcut.