İngiltere'de Bir Huzur Kasabası: Stamford

The Sunday Times’in Britanya’da "Yaşamak İçin En İyi Yer" listesine giren Stamford, İngiltere'nin  Lincolnshire kontluğuna bağlı yerleşkelerden biri.

Günün stresi yemyesil parklarda atiliyor.Günün stresi yemyesil parklarda atiliyor

İyi bir şekilde korunarak günümüzde halen kullanılan 17. ve 18. yüzyıldan kalma taş binaları, Ortaçağ kiliseleri ve içinden geçen Welland Nehri ile doğal ve tarihi güzellikleri bir arada bulunduran 21 bin nüfuslu Stamford’un yaşanası bir yer seçilmesinde refahı, düşük suç oranı, mimarisi ve yüksek eğitim düzeyi gibi kriterler etkili olmuş.

Stamfor 21 bin nüfusa sahip
Stamford 21 bin nüfusa sahip

Organik ve el yapımı ürünlerin satıldığı şirin dükkanları, kafeleri, pubları ve alışveriş ortamı ile bir şehrin canlılığını hissettiren Stamford; sadece birkaç 100 adım yürüyerek nehir kıyısında farklı türlerde kuşları, yeşil alanları ve temiz havasıyla da insanı şehrin içinden dışına taşıyor sanki.

Stamford'da doğal ve tarihi güzellikler birarada Stamford'da doğal ve tarihi güzellikler bir arada

mzekigunay

Fotomuhabir, gezer, çizer, okur.